Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-08 20:04
Beste Mede Tweakers,

na een jaar te hebben gegamed op mijn R9 290 toch besloten om een kleien overclock te doen om net wat meer uit de kaart te halen.
Heb een klein beetje overclock evaring dus dacht dat het met een kaart als deze een makkie zou zijn om een kleie (max. 5%) overclock te halen.

MSI afterburner, MSI kombuster 3, GPU-z en core temp(cpu) geinstalleerd.

Deze settings ingesteld;

core voltage niks mee gedaan
power limit +20%
core clock van 1000 naar 1100
memory clock van 1300 naar 1400.

Ik weet dat het redelijk aggressief is en dat je normaal met stappen van 20-50 mhz ophoog gaat maar aangezien dit echt een lachertje zou moeten zijn voor deze kaart ging ik er vanuit dat het geen probleem was.

stresstest aangezet en binnen 5 minuten begon de elende. beeld helemaal raar doen enzo. niet eens de 'normale' artifacts. Maar echt onleesbaar beeld.

uiteraard meteen alles afgesloten, 10 minuten gewacht en toen opgestart. beeld bleef extreem slecht en onleesbaar. en na 2-3 keer opstarten kon ik geen waardes meer aflezen met gpu-z en kwam er geen beeld meer uit.

Mijn vraag is nu de volgende; heb ik daarwerklijk iets fout gedaan? en zo ja dan zou ik hier graag van leren voor in de toekomst.
Kan het zijn dat dit een slechte kaart was? heb er nooit een echte benchmark mee gedaan aangezien hij altijd prima werkte in games.

p.s. ik heb een goede log file van GPU-z maar geen idee hoe ik die op het forum kan krijgen, tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Raar. Je hebt niks gemod in de bios? Power limit mag dit niet doen. Anyways als je niks anders hebt gedaan is het vrij makkelijk uittesluiten dat je kaart overleden is waarschijnlijk door het overclocken (nog nooit mee gemaakt zonder mods). Anyways de AMD GPUs overclocken ook niet lekker daar kun je het beste van weg blijven.. Lekker stock laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
klopt, heb verder niks gedaan.

iemand nog andere tips om hem mogelijk nog aan de gang te krijgen? Heb de oven al klaar staan maar dat is laatste redding.
Bios switch doet ook niks en andere uitgangen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:16
Heb je nog garantie? (Zo nee; hoe lang is die afgelopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
Pazienza schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:06:
Heb je nog garantie? (Zo nee; hoe lang is die afgelopen?)
XX-02-2014. Is een kaart van Alternate Business. Heb ze al gebeld maar ze kunnen niks betekenen, 2 jaar is 2 jaar.

Heb sapphire nog niet geprobeerd maar betwijfel of dit iets gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:16
Jeshua9 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:32:
[...]

XX-02-2014. Is een kaart van Alternate Business. Heb ze al gebeld maar ze kunnen niks betekenen, 2 jaar is 2 jaar.

Heb sapphire nog niet geprobeerd maar betwijfel of dit iets gaat opleveren.
Oké, ik zou zeggen haal de koeler er eens af (zit gewoon met schroefjes vast) en bekijk de kaart zelf eens, het PCB dus, of je iets vreemds ziet. Eventueel kun je een foto maken en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
Pazienza schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:52:
[...]

Oké, ik zou zeggen haal de koeler er eens af (zit gewoon met schroefjes vast) en bekijk de kaart zelf eens, het PCB dus, of je iets vreemds ziet. Eventueel kun je een foto maken en hier posten.
Dat is wel een goede tip ja, zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat er een condensator ofzo kapot is.
ga er vanavond eens mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

En wellicht even er uithalen, BIOS reset en er weer in doen?

Bedenk wel dat je de garantie verliest als je de koeler er echt afschroeft. Heb je die al niet meer dan zou je het prima kunnen doen, en wellicht ook meteen de koelpasta vervangen door betere.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
MsG schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:14:
En wellicht even er uithalen, BIOS reset en er weer in doen?

Bedenk wel dat je de garantie verliest als je de koeler er echt afschroeft. Heb je die al niet meer dan zou je het prima kunnen doen, en wellicht ook meteen de koelpasta vervangen door betere.
Hoe kan ik de bios resetten? heb al een keer gewisseld naar de andere bios met het knopje aan de zijkant maar dat had geen zin.
Garantie is inderdaad al wel dus geen probleem om de koeler eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Bios van je moederbord bedoel ik. wellicht dat hij hem daarna toch weer herkend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
Heb inmiddels de koeler eraf gehaald en een paar goede foto's van de pcb gemaakt.

Kan er zelf niks uit opmaken, alles ziet er goed uit.

Wil zeker nog proberen om de bios te resetten of even in een andere pc te stoppen, ben alleen bang dat ik dan mijn RAID 0 en RAID 1 configuratie verlies.

Weet iemand misschien of ik nog handmatig dingen kan doormeten om erachter te komen wat er mis is met de kaart?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23lfgn6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZFce930.jpg
Pagina: 1