Projectie of normale beedbeeld tv ?????

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie weet wat precies een projectie Tv inhoud zie:
http://www.thomson-europe.com/Products/Detail/1,3111,52RW65US,00.html?languageID=25&countryID=826&categoryID=TV&selectValueIDGroup=&sOffset=0&caracteristictxt=%7BScreen+size%7D+Format&featuretxt=52+16%2F9&number=1&Country=826

http://www.deopera.com/homecinemabeeld.htm#Design%20Flatscreen

http://www.thomson-network.com/PdfContent/Images/l_52RW65ES.gif

http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/result/B83D054902E7266AC12569EB00757904?opendocument

Deze Tv is namelijk super >:) groot 133/52 en zijn niet zo super duur (~7300,-) als die plasma tvs
Zijn dit van die LCD tvs waar je recht voor moet zitten en in het donker moet zitten als je een beetje wil zien wat er op de tv is :?

Of is een normale breedbeeld van sony of loewe beter/mooier (bijvoorbeeld een 82cm/32)

Heeft iemand hier zn tv zo ja wat vindt je van de beeldkwaliteit?

Heeft iemand een tip wat mooier is een projectie tv of een (normale) breedbeeld (bv een LOEWE VITROS 6381 ZW) / ( SONY KV-36FS70)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Voor zover ik je kan helpen..
Inderdaad de kijkhoek is beperkter bij een projectie t.v. de lichtopbrengst is over het algemeen ook minder wat idd betekend dat je niet met invallend zonlicht lekker kijkt.

Plasma erruugg mooi maar kijk goed want er zijn ontelbaar veel verschillen in prijs kwaliteit, voorlopig is het mooiste aan een plasma scherm zijn beperkte diepte.

Voorlopig ben je het beste (en goedkoopste) af met een "normale" buis.

Ik weet niet of je dit wilde horen ... let op het is slechts mijn mening... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Als je zoveel geld uit gaat geven voor beeld neem dan een beamer zou ik zeggen. Als je dat eenmaal hebt gezien wil je absoluut geen "klein" beeld meer.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Baklap

Baklap

I hear you, jammer is alleen dat tv kijken met een beamer overdag toch weer betekend gordijnen dicht ;)

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

moet je er een nemen met veel lumen. ;) De mijn is niet zoveel maar ik kan mijn zonlicht perfect dimmen en zelfs mijn kamer pik donker maken. Ik zou serieus overwegen zo'n ding te nemen als je jouw was. Leen er eens een om te proberen.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• pimpimmers
  • Niet online
maar zijn die niet veel duurder en ik heb behoorlijk veel zon licht :(

En z'n lamp gaat toch maar 2000 uur mee en kost ook wel ~400 piek

• Baklap

Baklap

Serieus veel ansi/lumen en dan hebbie het toch al snel over bedragen vanaf 25.000 en dan nog is teveel zonlicht een probleem. Nee gewone buis voor alle omstandigheden, beamer voor een donkere kamer met een fijne DVD en een DD 5.1 met DTS set en en en en e....

• Cheetah
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op maandag 25 juni 2001 01:04 schreef Pimpimmers20 het volgende:
En z'n lamp gaat toch maar 2000 uur mee en kost ook wel ~400 piek
Maar 2000 uur... :)
Da's wel 1000 films van ieder 2 uur. Kijk je een lange film per avond, dan gaat je lampje maar liefst 3 jaar mee ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• pimpimmers
  • Niet online
Ja maar als het je tv moet vervangen dan gaat die een half jaar mee :( en ze zijn veel te duur en je zit nog steeds met het licht probleem.

Maar hoe zit het nu met de projectie tv is dat nu een beetje mooi en moet je nu echt in het donker zitten of valt het wel mee ???

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik ken iemand die een Projectie tv heeft....
lekker groot... maar het kijkt alleen prettig als het donker is... bij het kleinste beetje lichtinval is het bagger.. :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op een projectie-tv mag je niet gamen..

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 01:22 schreef Bigs het volgende:
Nee waarom niet???

• Baklap

Baklap

Op maandag 25 juni 2001 01:22 schreef Bigs het volgende:
:?

edit:
Projectie tv is tegenwoordig aardig geëvolueerd. Ik ken een Sony (type :? ) die er erg geod uitziet niets mis mee maar voor optimaal kijkgenot is een donkere ruimte wel aan te raden.

• Bigs
  • Niet online
Heb ik ooit in de handleiding van een SNES zien staan oid. Weet niet waar het mee te maken heeft en of het met moderne projectie-tv's ook nog is.

Met een projectie-tv heb je trouwens wel meer het bioscoop-gevoel dan met een normale breedbeeld (+ ze zijn vaak in grotere maten te krijgen). Ik vind het wel wat hebben.

• Baklap

Baklap

AAAHHH ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Er is ooit opschudding geweest over het feit dat GAMEN epileptische aanvallen zou kunnen veroorzaken. Er wordt hier dus ook sterk AFGERADEN om op een GROOTbeeld of projectie scherm te gamen.

Vooralsnog is dat volgens mij de verklaring want ik zou technisch geen enkele reden kunnen verzinnen waarom het niet zou mogen/ kunnen.

• pimpimmers
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp ivm licht ival kan ik beter een normale breedbeeld nemen van bijvoorbeeld loewe ofzo.

Verwijderd

Volgens mij zien jullie nog iets over het hoofd. Een Projectie Teevee heeft geen teeveetuner en dus ook geen teletekst. Je moet er nog een aparte tuner bij kopen. :7
(ik zou niet weten waar, of wat die kost)

• Baklap

Baklap

^ ^ ^ ^ ^

Ja das wel iets om op te letten ja. Tegenwoordig zijn ze wel met tuner al.. maar idd er zijn er ook zonder.

Pimpimmers ga maar voor een strakke breedbeeld en geniet er de komende jaren van.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was "gewoon" een normale breedbeld tv nemen met vlakke beeldbuis.

Beamer is ook wel ok (heeft mijn vader ook, errug kewl :9~ ) maar niet als je ze zelf moet kopen :P .

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
-Projectie als je groot beeld wil hebben

-breedbeeld als je kwaliteit wil hebben

beamer als je het heel groot wil hebben en ook je pc aansluiten

• pimpimmers
  • Niet online
OK ik weet genoeg,ik was ook niet van plan om nu een tv tekopen van 7300,- maar ik vroeg het me gewoon af, het viel me zo op omdat een plasma van 133cm al gauw tussen de 30.000,- en 60.000,- kost en deze teevee 7300,-
Maar als ik een breedbeeld ga kopen kan ik toch het best een loewe nemen?
Ik heb ook iets gelezen van B & O maar dat ken ik niet, maar dat moet ook goed zijn.

Wat is nu beter van kwaliteit Loewe, B & O, Sony of Philps :?

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

op een oudere projectie tv heb je inderdaad best last van die beperktere inkijkhoek maar op nieuwe tv is dat echt al stukken minder... schoonfam heeft een gigantische projectie tv en samen met een fatsoenlijke DD of DTS installatie is dat wel erug gaaf DVD's kijken ... een aanrader dus ;)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:58
Projectie tv is een soort beamer+scherm in een. Het beeld verschijnt op een klein lcd diaschermpje dat vervolgens door een lamp en wat lenzen achterop het 'beeldscherm' wordt geprojecteerd (vandaar de naam projectiescherm). Deze techniek is ontwikkeld toen gewone beeldbuizen nog niet betaalbaar groot geproduceerd konden worden. Ik geloof dat het enige nadeel is dat de beeldkwaliteit niet al te best is, maar ik heb er zelf nog nooit een bekeken, dus ik kan er naast zitten.

• Baklap

Baklap

Op maandag 25 juni 2001 12:11 schreef mollie het volgende:
op een oudere projectie tv heb je inderdaad best last van die beperktere inkijkhoek maar op nieuwe tv is dat echt al stukken minder... schoonfam heeft een gigantische projectie tv en samen met een fatsoenlijke DD of DTS installatie is dat wel erug gaaf DVD's kijken ... een aanrader dus ;)
Mee eens, blijft het feit dat een "gewone" buis er toch nog effe strakker uitziet maar das een kwestie van smaak en prioriteit.

Je komt snel in een discussie als moet het groot of mooi... ;)

• pimpimmers
  • Niet online
Ok bedank voor de info.

Maar zoal zij, wat is nu een goeie normale breedbeeld tv dus ik bedoel qua beeldkwaliteit en niet voor geluid omdat dat wel via een DD/DTS versterker gaat.
B & O ken ik niet maar heb er goeie gingen over gelezen.

Dus Wat is nu beter van kwaliteit B-) Loewe, B & O, Sony of Philps ???

• pimpimmers
  • Niet online
Oh ja misschien belangrijk, breedbeeld van af ~82cm/32"

• Baklap

Baklap

Tja het is een dooddoener maar net als bij geluid.... Ga naar een kwaliteits zaak en kijk..... Kwalitatief ontlopen alle A merken elkaar niet zoveel maar qua beeldkwaliteit is het net zo verschillend als met geluid, het zijn de nuances die het em doen.

Sony is wat harder in kleuren, Philips weer iets zachter Loewe mooi design en ga zo maar door....

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 25 juni 2001 12:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ok bedank voor de info.

Maar zoal zij, wat is nu een goeie normale breedbeeld tv dus ik bedoel qua beeldkwaliteit en niet voor geluid omdat dat wel via een DD/DTS versterker gaat.
B & O ken ik niet maar heb er goeie gingen over gelezen.

Dus Wat is nu beter van kwaliteit B-) Loewe, B & O, Sony of Philps ???
B&O is duur maar je krijgt er techniek voor terug waar veel andere merken op bezuinigd hebben. Door die extra/betere techniek krijg je een iets mooiere plaatje en verbeterd de levensduur van het apparaat. Ik heb een B&O LX5500 TV (70cm) een 11 jaar geleden gekocht inclusief sat-ontvanger en werkt nog steeds.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• aatos
  • Laatst online: 00:39
Op maandag 25 juni 2001 02:02 schreef Baklap het volgende:
AAAHHH ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Er is ooit opschudding geweest over het feit dat GAMEN epileptische aanvallen zou kunnen veroorzaken. Er wordt hier dus ook sterk AFGERADEN om op een GROOTbeeld of projectie scherm te gamen.

Vooralsnog is dat volgens mij de verklaring want ik zou technisch geen enkele reden kunnen verzinnen waarom het niet zou mogen/ kunnen.
LOL... dan kan ik met het gamen op mijn beamer (3 meter scherm), zeker epileptische aanvallen verwachten :P

in ieder geval, projectietv zuigt. ik heb er een paar gezien, en zelfs als je precies voor het beeld zit op de goede afstand en hoogte, is het geen lekker beeld. in het midden licht en boven en onder donker, bijvoorbeeld. als je dan je hoofd een paar cm beweegt is het ineens in het midden donker en boven en onder licht.

misschien dat in het helemaal donker kijken hiertegen helpt, maar dan kan je beter een beamer kopen denk ik..

• pimpimmers
  • Niet online
Ok ik ga eens kijken in de winkel wat mooi is, ik zit zelf te denken aan een B&O, Loewe of een sony (heb ik nu ook)
Het wordt in ieder geval een 100% vlakke breedbeeld die 81cm of groter is. :9~

Maar kan iemand mij vertellen in welke prijsklasse een goeie breedbeeld zonder extra geluid opties kost (geluid gaat apart via DD/DTS versterker)
B&O fl.....?
Loewe fl.....?
Sony fl.....?

Als je een bepaald type hebt gezien of die je zelf hebt die super goed is hoor ik het graag (>81cm)

Alvast bedankt iedereen ;)

• pimpimmers
  • Niet online
B&O heb ik net gezien maar die wordt het sowieso niet omdat een BeoVision Avant-32 inch dus 81cm net geen fl 16.000,- kost en dat is voor mij veel te veel 1/3 van die prijs is nog te doen maar dit is in ieder geval veel te geld ;(

• aatos
  • Laatst online: 00:39
mijn ouders hebben voor 4200 of 4800 (dacht 4200) een philips 95 cm breedbeeld, volledig vlak, 100hz, gekocht.

zeer lekker kijken, en in vergelijking met andere merken ook nog goedkoop.
Pagina: 1