Toon posts:

Welke pc is de beste koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een nieuwe computer, voornamelijk om op te gamen.
Games die ik graag wil spelen zijn Skyrim, Assassin's Creed, en andere games die binnenkort uitkomen.
Nou heb ik op een website een paar systemen gevonden die mij wel aanspreken, maar voordat ik een aankoop doe wil ik zeker weten welke aankoop het beste zou zijn.

De eerste pc die ik heb gezien heeft een:

- Intel Core i5 4460 4-Core 4x3.2Ghz (turbo: 3.4Ghz) socket 1150 6MB cache 84 watt retail
- Gigabyte B85M-D2V ultra durable 4 socket 1150 PCIe3 USB 3.0 Sata3 moederbord
- Nvidia Geforce GTX970 met 4GB GDDR5 PCI-E 2xDVI HDMI 3xDP grafische kaart
- 8GB DDR3 GEIL BLACK DRAGON gamer geheugen
- 500GB SATA3 7200rpm 32mb harde schijf
- 600 watt LC-Power LC600H-12cm ATX 2.31 voeding met 82+ efficiency

Deze pc kost € 699,00

De tweede pc die mijn interesse wekte heeft een:

- Intel Core i7 6700K 4-Core (8 threads) 4.0Ghz (turbo: 4.2Ghz)
- ASUS H170 PRO GAMING (H170,S1151,ATX,DDR4,Intel) moederbord
- 500GB SATA3 harde schijf
- 8GB DDR4 geheugen
- Nvidia Geforce GTX 960 4GB grafische kaart
- 600 watt 82+ voeding

Voor deze pc betaal ik €869,99

Mijn vraag aan jullie is : wat is de beste koop? Ik las dat je geen super snelle processor nodig hebt om nieuwere games te spelen.
In de eerste pc zit er gtx 970, in de tweede een gtx 960.
Ik vind het moeilijk om de afweging tussen processor en videokaart te maken. Hiervoor heb ik niet genoeg verstand van computers.
Hebben jullie tips?

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groet,

Gerard

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, dit soort dingen is in dit subforum natuurlijk vloeken in de kerk. Ik zeg dan ook geen van beiden. Ongespecificeerde (of slechte) voeding, slecht gebalanceerd (in het geval van de i7), geen SSD, oud platform (in het geval van de i5) en ga zo maar door. Nee, dit zijn geen aanbevelenswaardige pc's. Neem eens een kijkje in de reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 en vul gelijk de verplichte vragen bij die je kunt vinden in DAA beleid.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
br00ky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:35:
Tja, dit soort dingen is in dit subforum natuurlijk vloeken in de kerk. Ik zeg dan ook geen van beiden. Ongespecificeerde (of slechte) voeding, slecht gebalanceerd (in het geval van de i7), geen SSD, oud platform (in het geval van de i5) en ga zo maar door. Nee, dit zijn geen aanbevelenswaardige pc's. Neem eens een kijkje in de reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 en vul gelijk de verplichte vragen bij die je kunt vinden in DAA beleid.
Ben het hier ook helemaal mee eens.
ik raad je aan om zelf iets te bouwen. Ik stel voor doe wat onderzoek en post je idee. :P en dan kunnen wij je verder helpen.

DAA beleid

Verwijderd

br00ky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:35:
Helemaal met jullie eens.
Wat moet je uberhaupt nog met een i7 zonder SSD schijf?

Ook ik raad je aan om zelf wat te bouwen of te laten bouwen.
*knip* heel aardig, maar dit is niet de bedoeling van het forum.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 24-05-2016 20:01 ]