Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik ben nieuw met overclocken van de computer (heb er wel een Corum 500@650 inzitten).
Ik heb een paar vragen over Duron overclocken:

Maakt het uit of je een Duron 600, 650 of 700 koopt, mbt het overclocken? Of hebben ze allemaal een max van +/- 900 ? Je kan alle Durons toch gewoon met een potlood of zilverlijm oid unlocken?

En maakt het qua o/c uit of je een Abit of Asus mobo hebt?

En als je je voltage opkrikt gaat toch je geheugen enzo ook sneller lopen ?

En wat is FSB (Front Side Bus?)?

En om te overclocken moet je dus je Voltage, je multiplier en je FSB(?) tweaken ?

Alvast bedankt voor jullie vast wel vriendelijke replies ;)

BitBit3r

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Je moet gewoon eerst beginnen met je FSB met kleine stapjes op te voeren, en als 'ie dan minder stabiel gaat lopen je voltage met 0,1V omhoog. :)
Je multiplier zou ik gewoon laten staan!

• BitBit3r
Waarom moet ik m'n multiplier laten staan?
Ik ga er btw een Alpha koeler op zetten.

Alvast bedankt voor de 1ste reply ;)

BitBit3r

Verwijderd

Omdat als je de multiplier opvoer je systeem gelijk al minder stabiel wordt (Dacht ik).
Gewoon beginnen met je FSB, en dan goed de temperatuur onder zware belasting in de gaten houden (+/- 55C is redelijk). :)

Verwijderd

Met je fsb voer je ook de rest van je systeem op en is de snelheidswinst dus meer. Dit gaat tot een bepaald max, omdat PCI-sleuven en (sommige) HD's niet van teveel MHz'en houden...
Meestal is de multiplier trouwens gelockt (ik weet niet of dat ook voor een duron is) en kun je dus niets wijzigen.

Verwijderd

Het Oc'en via FSB is juist minder stabiel dan via de multiplier.

• BitBit3r
Bedankt voor de replies.
Maar een paar vragen blijven nog onbeantwoord: