Toon posts:

Hi ik zoek een monitor voor schietspellen en vechtspellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een gaming monitor!

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een gaming monitor voor mijn ps4 en voor op een later moment voor mijn gaming PC. Ik wil het voor mijn schietspellen en vechtspellen!

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 200:)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut niet! Zolang ik maar een goede krijg.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor alternatieve natuurlijk. I
k ben een leek.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis bij mijn ps4 en later mijn pc en ps4!
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik hoop gewoon de beste in deze prijscategorie. Ik ben bereid om mijn budget iets te verhogen maar niet met al te veel. Ik wil graag 24 inch of groter!

Wat ik zelf heb gevonden waren deze 4 schermen:
1. Asus VE278H
2. Asus VX278H
3. BenQ GW2760HS
4. Liyama X2783HSU-B1 Zwart

Dank je wel voor jullie hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 16:48 ]

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wat heb je zelf al gevonden?
Welke ingangen wil je hebben?
Zijn er nog andere eisen?

Mogelijk helpt dit je al een beetje op weg:
http://tweakers.net/categ...vVNrFCyMrIw0IFyM_OUrAxqAQ

Probeer eens wat reviews te lezen en kijk wat het beste voor jou is.

[ Voor 55% gewijzigd door Leeghoofd21 op 24-05-2016 16:21 ]

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb deze gevonden, maar dat kwam omdat ze op mediamarkt stonden. Asus VE278H en de Asus VX278H. Ik wil graag 2 hdmi ingangen maar 1 is ook niet erg. Verder ze moeten geschikt zijn voor schietspellen en vechtspellen. (bf en sf).

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

27" de maat die je zoekt of mag het ook kleiner zijn?

Welke PC hang je hieraan?

Beide monitoren die je gevonden hebt hebben een lage inputlag, wat handig is bij spellen die je wilt spelen.
Echter zie ik geen reviews voor deze monitoren, wat kan betekenen dat niemand de moeite heeft genomen om er naar te kijken omdat er een beter alternatief is.

Bij review van de
pricewatch: Asus VE278H Zwart
staat dat deze geen 75hz ondersteund op 1080p.

Ik heb even de populairste types naast elkaar gezet met die van jou.
http://tweakers.net/price...785;449994;362311;349439/

Lees gerust de reviews door daarvan om te kijken wat je echt zoekt.

HANDTEKENING!!!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-02 08:27

Plainside

I browse when I'm at work

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:24:
Uhm ik heb deze gevonden, maar dat kwam omdat ze op mediamarkt stonden. Asus VE278H en de Asus VX278H. Ik wil graag 2 hdmi ingangen maar 1 is ook niet erg. Verder ze moeten geschikt zijn voor schietspellen en vechtspellen. (bf en sf).
Een lage latency dus 1-3ms scherm is al voldoende. Persoonlijk een slechte ervaring gehad met asus meerdere dode pixels over nacht wss gewoon een slechte batch. Scherm ingeruild voor een iiyama, die het perfect doet voor al meer dan een jaar. Lees ook uitgebreide reviews van andere sites dan tweakers.
De iiyama die hier instaat bij de vergelijking heb ik, wordt ook geen 75hz ondersteund kan wel maar ben er nooit achter gekomen hoe!

Iiyama ProLite E2483HS-B1 niet naar 75Hz

Worden beeldscherm drivers vermeld nooit kunnen vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Plainside op 24-05-2016 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pc die ik er aan ga hangen bestaat nog niet haha. Liefst wil ik wel 24 inch of groter. In ieder geval niet kleiner. Doel is wel 1080p te gamen dus ik wil graag dat het scherm dat dan ook aan kan met een lage input lag!

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Edit:
Ik heb even gekeken naar andere merken (doordat andere posters andere merken gaven) en ik ben bij deze twee uitgekozen.

1. BenQ GW2760HS 4ms 60hz A-MVA
2. Liyama X2783HSU-B1 Zwart 4ms 75hz A-MVA

Alle twee 27 inch maar dat maakt niet echt uit zolang ik maar niet onder de 24 inch zit :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 16:54 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
Plainside schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Een lage latency dus 1-3ms scherm is al voldoende. Persoonlijk een slechte ervaring gehad met asus meerdere dode pixels over nacht wss gewoon een slechte batch. Scherm ingeruild voor een iiyama, die het perfect doet voor al meer dan een jaar. Lees ook uitgebreide reviews van andere sites dan tweakers.

[...]

De iiyama die hier instaat bij de vergelijking heb ik, wordt ook geen 75hz ondersteund kan wel maar ben er nooit achter gekomen hoe!

Iiyama ProLite E2483HS-B1 niet naar 75Hz

Worden beeldscherm drivers vermeld nooit kunnen vinden.
Dat ding kan ook helemaal geen 75 hz op 1920x1080.

http://www.iiyama.com/gl_...-e2483hs-1/16058.download

Op 1920x1080 doet hij op Vesa-timings 60 hz en heeft dan een horizontale refreshrate van 66khz. Zie pagina 30.

Hij is maximaal gespecificeerd op 80 kHz (pag 28), dus theoretisch zou hij 80/66* 60 hz aankunnen. Dat is dus ongeveer 72 hz, en dat is geen Vesa-timing en staat dus zeker niet als standaard resolutie in een (monitor-)driver en zul je dan als custom resolutie moeten invoeren.
Pagina: 1