Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lopezbogei
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-01 21:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC, spelen van oude + nieuwe games, liefst op high/ultra settings denk aan GTA5, call of duty en Rocket league.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1000 Euro, liefst niet meer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit word mijn eerste pc heb momenteel een laptop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast + inhoud + Windows 10 + Monitor + Toetsenbord/muis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik heb geen voorkeur. Zelf zit ik wel te twijfelen tussen deze 2 videokaarten:
R9 390
GTX970?
(Zelfde prijsklasse).

De videokaart wil ik graag 2e hands kopen. Ik kan de R9 390 en de GTX970 allebei overnemen voor 250 euro met nog lange garantie. Echter nijg ik toch voor de R9 390 te gaan vanwege de 8GB en het free sync scherm dat vele malen goedkoper is dan G-sync. Weet niet of dit een goede keuze is?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidniveau moet niet al teveel zijn(slaap op zolder), maar helemaal stil hoeft ook weer niet. Verder hou ik van het zwart rode thema.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb vooraf het nodige zoek werk gedaan en hoop dan ook dat jullie me enige tips kunnen geven over mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1MSI H110M GAMING€ 67,95€ 67,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 158,90€ 158,90
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13R€ 37,95€ 37,95
1be quiet! System Power 8 600W€ 57,90€ 57,90
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,50

Waarom heb ik alles gekozen?

Processorr
Ik heb voor de I5 6400 gekozen, omdat ik op deze fora had gelezen dat die niet veel van de 6500 verschilt, in de benchmarks het verschil minimaal is en hij toch drie tientjes goedkoper is.

Moederbord
Het moederbord dat ik heb gekozen is de MSI H110M. Ik heb deze gekozen vanwege de prijs en kwaliteit. Hij is goedkoop en sluit ook aan op mijn kast(I.v.m usb 3.0) en mijn processor socket 1151. Verder ziet hij er ook nog iets beter uit met de rode ledjes en het zwart rode thema dan andere moederborden van die prijsklasse.

Hardschijf
Hier heb ik voor de Seagate Desktop HDD, 1TB. Volgens mij gewoon een goedkope schijf met goede kwaliteit niemand over zien klagen.

Behuizing
Hier heb ik voor de NZXT S340 zwart rood gekozen vanwege verschillende redenen. Hij heeft een window wat ik eigenlijk toch mooi vind, ziet er mooi uit, er is gewoon ruimte voor cable management en de voeding zit onder in de kast.

Geheugen
Hier heb voor gekozen vanwege het rode uiterlijk, geheugensnelheid die aansluit op mijn moederbord en de lage true latency 12.20.

Voeding
Een moeilijk onderwerp vind ik ook de voeding. Er staat dat bij een R9 390 je een voeding van 750 watt nodig hebt, echter had ik al begrepen dat die niet helemaal waar is. Ook twijfel ik tussen moduleerbaar en niet moduleerbaar, dit scheelt toch enorm in prijs en als het goed is kan ik de kabels mooi wegwerken in de case volgens mij. De voeding die ik nu heb gekozen is goedkoop, volgens mij een goed merk en met zwarte kabels.

SSD
240 GB SSD voor een goede prijs

Monitor
Gekozen vanwege positieve reacties uit testresultaten forums en natuurlijk reactietijd van 1ms, 75 hz, uiterlijk en freesync.

Ik heb veel opgezocht, maar weet nog niet niet genoeg. Daarom hoop ik dat jullie een keer na mijn build willen kijken.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door lopezbogei op 24-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-10 19:42
hey,

ik zit hiernaar te kijken en ziet er goed uit maar zie wel een paar verbeter punten.
1. de voeding, deze voeding is echt een no-go. hij is niet betrouw baar ik zou gaan voor een corsair RMx serie bijvoorbeeld de RM650x wel duurder maar stuk beter en dit is enorm belangrijk in een systeem waar je bijvoorbeeld gta 5 op high wilt draaien.

2. de bijgeleverde cooler van intel is denk niet interessant voor je als je een geluidslaag systeem wilt bouwen deze maakt een hoop herrie zeker op games als gta 5. ik raad de mugen 4 aan. een hele goeie cooler en ook nog eens stil. deze is rond de 35 euro.

3. wat betreft de videokaart wacht even tot 10 juni dan komt de nvidia 1070GTX uit die misschien nog interessanter is dan de 970 of de R9 390 kwa prijs en performance

je randapperatuur ziet er netjes uit trouwens erg mooi scherm voor een goeie prijs

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 12:07
GTA V en rocket league zijn ook prima op hoge settings te spelen met een GTX 960, maar als je ook toekomstige games goed wil kunnen spelen zou ik zoals gamerboy ook al zegt even de GTX 1070 reviews afwachten. Verder zou ik inderdaad ook kijken voor een goedkoop koelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leatjuhh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 16:58
gamerboy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:22:
hey,

ik zit hiernaar te kijken en ziet er goed uit maar zie wel een paar verbeter punten.
1. de voeding, deze voeding is echt een no-go. hij is niet betrouw baar ik zou gaan voor een corsair RMx serie bijvoorbeeld de RM650x wel duurder maar stuk beter en dit is enorm belangrijk in een systeem waar je bijvoorbeeld gta 5 op high wilt draaien.
Waar haal je deze informatie vandaan? In mijn optiek is be quiet! een prima merk. Ook bij de review hier op Tnet wordt aangegeven dat de voeding al langer draait en er nooit problemen mee zijn geweest.
Verder nog even gegoogled op dit model voeding en ik kan niets vinden over het gegeven dat hij onbetrouwbaar zou zijn..

Desalniettemin wordt vaak advies gegeven; Don't cheap out on your PSU. Maar als dit van een prima betrouwbaar merk komt, en dan een interessant prijsje heeft (en dus een budgetmodel is) wilt dit nog niet direct zeggen dat het een no-go is en dat hij onbetrouwbaar zou zijn.

Het door jou voorgestelde model gaat verder 2 x over de kop qua prijs (geld dat gemakkelijk in andere componenten kan worden gestoken) en ik kan niet inzien hoe dit invloed heeft op GTAV op high te kunnen draaien.. Maar correct me where I'm wrong! :*)
2. de bijgeleverde cooler van intel is denk niet interessant voor je als je een geluidslaag systeem wilt bouwen deze maakt een hoop herrie zeker op games als gta 5. ik raad de mugen 4 aan. een hele goeie cooler en ook nog eens stil. deze is rond de 35 euro.
Aangezien hij niet gaat overclocken lijkt het me overbodig om een extra koeler aan te schaffen.
Uit mijn persoonlijke ervaring blijkt dat deze stock koelers inderdaad niet heel stil zijn, maar om te zeggen dat ze "een hoop herrie" maken is tamelijk overdreven. Zeker zal de door jou genoemde koeler stiller zijn dan de stock versie. Maar rekening houdend met dat Lopez aangeeft dat "het geluidniveau moet niet al teveel moet zijn" lijkt me deze custom koeler me dus ook overbodig. Weer geld gemakkelijk verdiend wat hij in hogere kwaliteit componenten kan steken waar hij wél hogere prestaties mee haalt. Je wilt immers zo veel mogelijk bang for your buck.
3. wat betreft de videokaart wacht even tot 10 juni dan komt de nvidia 1070GTX uit die misschien nog interessanter is dan de 970 of de R9 390 kwa prijs en performance
Hier kan ik niets anders dan je volledig gelijk geven. Maar ik weet dat Lopez al heel lang naar zijn PC aan het kijken is, en stiekem niet nóg langer wilt wachten. Dus wat extra geld over de boeg gooien om zijn PC daarmee sneller te krijgen zal niet zo'n probleem vormen.

Alain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
ha leatjuhh wat betreft de voeding wil ik je refereren naar de tweakers review van air coolers de mugen 4 komt daar als beste uit de test en is geluidsstil. daarom raden ik hem ook aan (graag eerst goed lezen voordat je er op reageerd ;) )

wat de voeding betreft de 650 is op internet uit gekomen als niet erg betrouwbaar kwa efficiëntie wat voor een PCU enorm belangrijk is, hoop dat jij dit ook in ziet.

en wat betreft de videokaart geef ik je volkomen gelijk in maar als hij nog 2 weken geduld heeft (ik heb er ook last van haha) kan hij ook de prijsdrop van 900 series krijgen waardoor hij weer geld overhoudt.

gr gamerboy hoop dat jullie hier wat aan hebben

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle514
Je zou nog kunnen overwegen om in plaats van een kit van 2 te gaan voor een enkele RAM stick, dit scheelt niet veel in prijs, maar zou hou je wel de mogelijkheid open om er later nog 8GB bij te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
@ jelle514 maar dual channel is beter scheelt niet veel maar is altijd handiger
dus ik zou 2 sticks altijd boven 1 aanraden ondanks het (niet al te grote) verschil :)

[ Voor 15% gewijzigd door gamerboy op 25-05-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle514
Het klopt inderdaad dat er een kleine verbetering is in performance, het is maar net wat je liever hebt. Nu een klein beetje meer performance, of later minder kosten bij het upgraden naar 16GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probleem is alleen, dat als je later alsnog wilt toevoegen / upgraden, je dan moeilijk aan dat RAM kan komen, waardoor je of veel kwijt bent of gewoon niet meer kan upgraden, terwijl je het nu niet om het geld hoeft te doen of te laten, zo duur is RAM op het moment totaal niet. Ik zie dus geen reden meer om nog vast te houden aan 8GB RAM, terwijl er mondjesmaat steeds meer games gaan komen die meer dan 8GB aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 18:59
Qua videokaart zou ik als ik jou was nog eventjes wachten. AMD komt binnenkort met nieuwe kaarten uit en die zullen waarschijnlijk net zoals bij nvidia een flinke prestatieboost krijgen, verschil is alleen dat AMD voor de wat goedkopere segmenten gaat dus iig een ~200 euro gpu en met een beetje geluk ook een 300-400. Wat de prestaties precies gaan worden is nog even afwachten maar de kans is groot dat je straks voor 200 euro een 'r9 390' of beter koopt (ze hebben zelf iig gezegd VR naar de massa te brengen en dat is de minimum spec nu) maar dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
Als ik het zo lees kan ik dus het beste een maandje wachten op de nieuwe videokaarten.

Verder is het beter om 1 keer een 8 gb intern geheugen te halen zodat ik nog kan upgraden en moet ik toch voor een andere voeding gaan?

Heeft iemand enig tips voor een andere voeding met een goede prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:10
Wellicht deze? pricewatch: Cooler Master GM G550M (zwarte kabels, semi modulair)
Of deze: pricewatch: Antec VPF Series 550W (gekleurde kabels, niet modulair)
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W (zwarte kabels, semi modulair)
Wel even opletten wanneer je weet welke GPU je neemt of je de juiste aansluitingen hebt ;)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
Bobbreede schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:24:
Wellicht deze? pricewatch: Cooler Master GM G550M (zwarte kabels, semi modulair)
Wel even opletten wanneer je weet welke GPU je neemt of je de juiste aansluitingen hebt ;)
Okee dan worden misschien mijn volgende keuzes:
pricewatch: Kingston HyperX Savage Black HX421C13SB/8
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Kwa videokaart vind ik het toch echt moeilijk. Ik wil natuurlijk ook niet te lang wachten. Deze videokaart staat me inderdaad wel aan.
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 1070

Maar hoeveel zal deze 1070 kosten? Ik had gelezen rond de 400, maar dat ze goedkoper worden als MSI of een andere fabrikant deze uitbrengt. Klopt dit? Dan zal deze misschien net betaalbaar genoeg zijn voor mij.

Verder werd er nog vermeld dat ik misschien kon wachten op de AMD kaarten, maar hier kan ik nog niet veel over vinden. Is er al een datum wanneer deze ongeveer uit zouden komen?

[ Voor 13% gewijzigd door lopezbogei op 25-05-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Niet misschien, gewoon lekker doen, zijn goede keuzes mbt je voeding en ram ;)

En mbt je videokaart, weet je wat het is; wat de nieuwe 1070 gaat kosten weten wij als gewone stervelingen nog niet. Als we kijken naar de 970, die kostte tijdens de introductie zo'n €375,- Dus wellicht zit die €400,- er nog niet zo gek ver vanaf.

Wat je je mijn inziens af moet vragen is hoelang je wilt wachten met gamen? Als je het geen probleem vindt om nog een paar maandjes te wachten, dan kun je wachten totdat de schaarste heeft afgenomen met de nieuwe aftermarket 1070, de nieuwe AMD is aangekondigd en in de winkel ligt en vervolgens je keuze maken. Als je liever nu wilt gamen, koop lekker hier op V&A een tweedehands 970 of 390 (mijn voorkeur 390 omdat deze volgens een paar benchmarks het beter lijkt te doen op DX 12, zie hier en hier) en ga lekker aan de slag! :)
Tweedehands staan er iig genoeg 970 te koop. (helaas geen 390 op het moment, daar kun je wellicht nog wel een paar dagen op wachten) Dan bespaar je nu iets op je budget, en dan kun je tegen de tijd dat je kaart niet meer aan je wensen voldoet alsnog upgraden, kun je in de tussentijd weer sparen >:)

En wanneer de nieuwe AMD kaarten uitkomen is nog niet bekend, wel wordt er 1 juni meer bekend gemaakt, zie.

Succes met je keuze! ;)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbreede schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:24:
Die voedingen hebben gesleevde kabels, dat is wat anders. De uiteinden hebben nog altijd verschillende kleuren. Wil je een betaalbare voeding met volledig zwarte kabels dan neem je de pricewatch: Corsair CX450M of pricewatch: Corsair Vengeance 400W.
lopezbogei schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:21:
[...]

Okee dan worden misschien mijn volgende keuzes:
pricewatch: Kingston HyperX Savage Black HX421C13SB/8
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Kwa videokaart vind ik het toch echt moeilijk. Ik wil natuurlijk ook niet te lang wachten. Deze videokaart staat me inderdaad wel aan.
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 1070

Maar hoeveel zal deze 1070 kosten? Ik had gelezen rond de 400, maar dat ze goedkoper worden als MSI of een andere fabrikant deze uitbrengt. Klopt dit? Dan zal deze misschien net betaalbaar genoeg zijn voor mij.

Verder werd er nog vermeld dat ik misschien kon wachten op de AMD kaarten, maar hier kan ik nog niet veel over vinden. Is er al een datum wanneer deze ongeveer uit zouden komen?
Het geheugen is duur. Met een pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 ben je goedkoper uit.

Met een GTX 1070 zou je al genoeg hebben aan een goede 300w voeding met de juiste aansluitingen. Echter moet je die met een lampje zoeken. Courante interessante modellen heb ik hierboven genoemd.

De behuizing is ATX, het mobo mATX wat niet zo'n fraai gezicht is. Als je nog wat budget hebt zou je pricewatch: MSI B150 GAMING M3 of pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
Bobbreede schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:15:
Niet misschien, gewoon lekker doen, zijn goede keuzes mbt je voeding en ram ;)

En mbt je videokaart, weet je wat het is; wat de nieuwe 1070 gaat kosten weten wij als gewone stervelingen nog niet. Als we kijken naar de 970, die kostte tijdens de introductie zo'n €375,- Dus wellicht zit die €400,- er nog niet zo gek ver vanaf.

Wat je je mijn inziens af moet vragen is hoelang je wilt wachten met gamen? Als je het geen probleem vindt om nog een paar maandjes te wachten, dan kun je wachten totdat de schaarste heeft afgenomen met de nieuwe aftermarket 1070, de nieuwe AMD is aangekondigd en in de winkel ligt en vervolgens je keuze maken. Als je liever nu wilt gamen, koop lekker hier op V&A een tweedehands 970 of 390 (mijn voorkeur 390 omdat deze volgens een paar benchmarks het beter lijkt te doen op DX 12, zie hier en hier) en ga lekker aan de slag! :)
Tweedehands staan er iig genoeg 970 te koop. (helaas geen 390 op het moment, daar kun je wellicht nog wel een paar dagen op wachten) Dan bespaar je nu iets op je budget, en dan kun je tegen de tijd dat je kaart niet meer aan je wensen voldoet alsnog upgraden, kun je in de tussentijd weer sparen >:)

En wanneer de nieuwe AMD kaarten uitkomen is nog niet bekend, wel wordt er 1 juni meer bekend gemaakt, zie.

Succes met je keuze! ;)
Oke, 400 of hoger is toch echt nog net iets teveel. Ik wil eigenlijk uiterlijk mijn pc eind Juni klaar hebben dus ga dan maar voor een r9 390 tweedehands. Ik kan er op dit moment een kopen voor 250 euro. Is dit een goede deal of zal ik wachten aangezien het heel dichtbij huis is en de R9 390 niet zoveel word aangeboden.

Heel erg bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:28:
[...]

Die voedingen hebben gesleevde kabels, dat is wat anders. De uiteinden hebben nog altijd verschillende kleuren. Wil je een betaalbare voeding met volledig zwarte kabels dan neem je de pricewatch: Corsair CX450M of pricewatch: Corsair Vengeance 400W.

[...]

Het geheugen is duur. Met een pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 ben je goedkoper uit.

Met een GTX 1070 zou je al genoeg hebben aan een goede 300w voeding met de juiste aansluitingen. Echter moet je die met een lampje zoeken. Courante interessante modellen heb ik hierboven genoemd.

De behuizing is ATX, het mobo mATX wat niet zo'n fraai gezicht is. Als je nog wat budget hebt zou je pricewatch: MSI B150 GAMING M3 of pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura kunnen overwegen.
Het moederbord upgraden wordt me toch echt te duur. Deze 60 euro kan ik denk ik beter ergens anders insteken toch? Aangezien het voor mijn prestaties niet zoveel zal verschillen en mijn budget toch niet heel veel meer omhoog wil gooien.

Als de videokaart GTX1070 toch betaalbaar voor mij zal zijn zal ik zeker voor een corsair cx450M gaan. Zoniet zal ik met een R9 390 denk ik voor de pricewatch: Cooler Master GM G550M gaan.

Dit geheugen pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 had ik inderdaad ook gezien alleen was de latency van de andere ietsjes beter: pricewatch: Kingston HyperX Savage Black HX421C13SB/8. Geen idee of ik dit verschil heel erg zou merken? Verschil in prijs is volgens mij 7 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door lopezbogei op 26-05-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lopezbogei schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:11:

Als de videokaart GTX1070 toch betaalbaar voor mij zal zijn zal ik zeker voor een corsair cx450M gaan. Zoniet zal ik met een R9 390 denk ik voor de pricewatch: Cooler Master GM G550M gaan.

Dit geheugen pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 had ik inderdaad ook gezien alleen was de latency van de andere ietsjes beter: pricewatch: Kingston HyperX Savage Black HX421C13SB/8. Geen idee of ik dit verschil heel erg zou merken? Verschil in prijs is volgens mij 7 euro.
Bespaar je die €7,- op het geheugen. Verschil in latency ga je niets van merken.

Neem je een R9 390 doe dan bovenstaande €7,- bij de G550M en pak de pricewatch: Corsair CX550M of pricewatch: Corsair Vengeance 500W welke volledig zwarte kabels hebben. Vooral de laatste is duidelijk van betere kwaliteit dan de G550M. Overigens kan een R9 390 ook op een 450w. Het systeemverbruik zal rond de 300w liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:28:
[...]

Da's een goeie tip, op de afbeelding hier op Tweakers leek het om helemaal zwarte kabels te gaan! :)
lopezbogei schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:01:
[...]

Oke, 400 of hoger is toch echt nog net iets teveel. Ik wil eigenlijk uiterlijk mijn pc eind Juni klaar hebben dus ga dan maar voor een r9 390 tweedehands. Ik kan er op dit moment een kopen voor 250 euro. Is dit een goede deal of zal ik wachten aangezien het heel dichtbij huis is en de R9 390 niet zoveel word aangeboden.

Heel erg bedankt voor je hulp.
Ik kan niet bepalen of dat een goede deal is, de laatste kaarten die op V&A te koop stonden waar gelijk geprijsd. Voor mij zou het belangrijk zijn dat er nog garantie op zit, ik 'm op kan halen en dus werkend kan zien en aansluitend op de garantie er een factuur bij zit :) Verder geef je aan je pc uiterlijk eind juni klaar te willen hebben; zorg dat je voor die tijd een videokaart vindt waar je je goed bij voelt en aan je eisen voldoet, en dan zou ik 'm kopen. En zoals gezegd, wat je nu bespaart kun je een paar euro steken in die betere voeding en de rest zou ik dan alvast opzij leggen voor een upgrade in de toekomst ;)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Zoals hierboven al aangegeven is, is het zeker een idee om te wachten op de nieuwe amd kaarten. Die gaan gewoon veel meer bang for buck geven dan de huidige generatie. Wacht op z'n minst nog een weekje tot de release maak dan een besluit. De prestaties zitten iig rond r9 fury niveau.

Een aftermarket koeler zal ik ook zeker doen. Als je dan een mooi systeem wilt met window staat dat een stuk leuker dan de intel stock koeler. Een pricewatch: Cryorig H7 is dan een relatief betaalbare mooie optie. Al zou je ook kunnen gaan voor de pricewatch: Cryorig M9i

Quo voeding zou ik dan nemen die abc hierboven heeft aangegeven.

Een b150 pro gaming van Asus zou ook een stuk mooier staan dan het mobo dat je nu hebt.

Andere puntje is dat bij de s340 de ssd's over het algemeen gemount worden op de psu shroud, dat is dus in het zicht van het window. Dan is een pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 240GB een betere keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Ergo op 26-05-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
Nate-Senpai schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:09:
Zoals hierboven al aangegeven is, is het zeker een idee om te wachten op de nieuwe amd kaarten. Die gaan gewoon veel meer bang for buck geven dan de huidige generatie. Wacht op z'n minst nog een weekje tot de release maak dan een besluit. De prestaties zitten iig rond r9 fury niveau.

Een aftermarket koeler zal ik ook zeker doen. Als je dan een mooi systeem wilt met window staat dat een stuk leuker dan de intel stock koeler. Een pricewatch: Cryorig H7 is dan een relatief betaalbare mooie optie. Al zou je ook kunnen gaan voor de pricewatch: Cryorig M9i

Quo voeding zou ik dan nemen die abc hierboven heeft aangegeven.

Een b150 pro gaming van Asus zou ook een stuk mooier staan dan het mobo dat je nu hebt.

Andere puntje is dat bij de s340 de ssd's over het algemeen gemount worden op de psu shroud, dat is dus in het zicht van het window. Dan is een pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 240GB een betere keuze.
Ik heb mijn lijst aangepast. Hieronder mijn lijst nu. Het toetsenbord heb ik al gekregen dit is pricewatch: Trust GXT 285 (Qwerty).

Ik heb de lijst voor de rest aangepast. Dit is de lijst tot nu toe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - Red 30CM€ 6,57€ 6,57
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 159,-€ 159,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Rood€ 16,50€ 16,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Corsair Gaming MM300 Extended€ 33,95€ 33,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13R€ 37,95€ 37,95
1Corsair CX550M€ 65,80€ 65,80
1Sandisk Ultra II SSD 240GB€ 67,10€ 67,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,61

BTW volgende week ga ik 2e hand een R9 390 ophalen voor 250 euro met nog 30 maanden garantie. Lijkt me goede deal toch?

[ Voor 65% gewijzigd door lopezbogei op 29-05-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Lijstje ziet er zeker goed uit. Voeding zou eventueel terug kunnen naar 450 maar als dit je meer gemoedsrust geeft moet je dat gewoon doen.

Wel zou ik voordat je een Gpu aanschaft wachten op wat polaris gaat brengen. Het is al bekend dat het Quo presentaties tussen een 390x en een fury gaat zitten.

Koeler zou ik trouwens ook anders doen, een mugen is echt niet mooi en gaat heel erg storen in je kleurenschema. Neem dan een
pricewatch: Cryorig M9i

[ Voor 26% gewijzigd door Ergo op 30-05-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopezbogei
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 305,95€ 305,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,95€ 61,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 158,90€ 158,90
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Rood€ 17,71€ 17,71
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood, 120mm€ 13,12€ 13,12
1Trust GXT 285 (Qwerty)€ 49,99€ 49,99
1Gamdias Demeter€ 24,99€ 24,99
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13R€ 40,95€ 40,95
1Corsair CX550M€ 66,75€ 66,75
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,13€ 69,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.180,22

Inmiddels is de pc gebouwd, bedankt voor jullie tips. Wel iets duurder geworden maarja hij ziet er bruut uit en is zo snel!
Nate-Senpai schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:06:
Lijstje ziet er zeker goed uit. Voeding zou eventueel terug kunnen naar 450 maar als dit je meer gemoedsrust geeft moet je dat gewoon doen.

Wel zou ik voordat je een Gpu aanschaft wachten op wat polaris gaat brengen. Het is al bekend dat het Quo presentaties tussen een 390x en een fury gaat zitten.

Koeler zou ik trouwens ook anders doen, een mugen is echt niet mooi en gaat heel erg storen in je kleurenschema. Neem dan een
pricewatch: Cryorig M9i
De processorkoeler ziet er echt mooi zwart uit en fijn dat het niet zo een groot blok is!
Pagina: 1