Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 21:09
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn oude 100 mbit switches te vervangen voor een grotere en snellere gigabit switch (min. 16 poorten).

Ik heb KPN met een Experia V10 en hetvolgende wil ik aansluiten:
  • Synology DS1513+ met Link Aggregation (802.3ad)
  • Synology DS207+
  • Airport Extreme als WiFi AP
  • 2x express om bereik wifi te vergroten
  • IP Camera, PoE via een injector
  • 2 x Sonos Play 3 (via Wifi)
  • Sonos Playbar (via UTP, maar Wifi kan ook)
  • 3 x Samsung TV
  • 3 x settop box van KPN
  • Apple TV
  • HP Printer (via Wifi)
Een PoE switch lijkt me niet wijs. Ik ben niet van plan om nog meer IP camera's de komende tijd toe te voegen. Verder zag ik dat meerdere Sonos players via UTP aangesloten een probleem kan zijn (broadcast storm).
Verder wil ik mijn NAS verbinden dmv Link Aggregation.
Daarnaast heb ik ook nog IPTV van KPN en wil ik eigenlijk geen extra kabels trekken naar de kamers waar zowel TV als PC staat. De switch moet dus ook IGMP Snooping ondersteunen.

Momenteel heb ik wel eens dat de verbinding tussen NAS en IP Camera verbroken wordt en weer hersteld binnen een minuut, dus die performance moet ook verbeteren.

Zelf dacht ik aan een HP Procurve 1920 of een TP-Link JetStream TL-SG3210.

Zijn deze geschikt voor mijn situatie en moet ik nog ergens anders aan denken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
Misschien toch nog iemand die me kan adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Wat is het budget?
Ik zat zel aan de nieuwe Unifi 16x te denken van Ubiquity. Dat is wel een PoE+ switch, maar de software werkt dan wel samen met mijn Unifi AP.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander_v
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 14:25

Sander_v

Als je bukt ga je harder!

Ik gebruik zelf deze: pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4
Is budget-vriendelijk, heeft 24 poorten, en ondersteunt ook Link Aggregation. Ik heb er zelf een Synology 1515+ op draaien met 2 poorten gecombineerd. Werkt prima.
IGMP snooping weet ik niet, dat zou je even na moeten kijken.
Tip: let ook op het aantal dB's dat zo'n apparaat produceert. De meeste switches met 16+ poorten kunnen aardig wat herrie maken met hun fans. De bovengenoemde Netgear is redelijk stil, maar zeker hoorbaar. Bij mij hangt hij in de meterkast. Buiten de kast met gesloten deur is hij niet te horen.

10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
Ik zat zelf te denken aan ca. 300 euro. Meer mag ook maar dan wil ik wel weten wat hiervan de voordelen zijn.
Is de apparatuur van Ubiquity niet alleen gericht op hun eigen hardware. Is een Unifi AP sterker dan een Apple Airport Extreme? In huis nog wel problemen met Wifi en hierdoor extra Express-jes (1 bedraad, andere niet) aan het netwerk hangen.
Is de Ubiquity EdgeSwitch 16 dan niet beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
EvdB schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:38:
Ik zat zelf te denken aan ca. 300 euro. Meer mag ook maar dan wil ik wel weten wat hiervan de voordelen zijn.
Is de apparatuur van Ubiquity niet alleen gericht op hun eigen hardware. Is een Unifi AP sterker dan een Apple Airport Extreme? In huis nog wel problemen met Wifi en hierdoor extra Express-jes (1 bedraad, andere niet) aan het netwerk hangen.
Is de Ubiquity EdgeSwitch 16 dan niet beter?
De Unifi software is inderdaad alleen voor hun eigen hardware. Ik heb als AP een Unifi AP Lite hangen. Voor mij is dus het voordeel dat mijn totale netwerk met 1 stuks software ingesteld kan worden. Ik heb zelf een timecapsule van apple gehad. Maar ben overgegaan op ubiquity AP en een Synology schijf (de DS214play). En ik moet zeggen dat het qua kwaliteit echt een heel stuk beter is.
Heb nu trouwens een netgear gs514tp switch hangen. Maar omdat ik een Macbook pro heb kan ik hem niet instellen. Software draait niet op een mac. Had ik over het hoofd gezien. Dus die draait nu als een domme switch. Daarnaast komt nog dat hij slechts 15 volt kan leveren PoE. En het AP 24 volt nodig heeft. Het draaien als een domme switch doet hij dan wel weer goed.

De laatste vraag of de EdgeSwitch niet beter is. Voor mij niet. Een edge switch draaid edgeOS. en die werkt niet samen met UnifiOS. Van het EdgeOS bestaan dan weer geen AP's. Dus als het je niet zo uitmaakt dat het allemaal verschillende soorten software nodig hebt om te draaien kan het inderdaad best.

[ Voor 9% gewijzigd door SonOfSam op 03-06-2016 08:24 . Reden: Stukje over EdgeSwitch toegevoegd ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Pagina: 1