Wat is "de" racing-eSport titel van nu en straks?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectionVR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 13:01
Mijn vraag
Wat is "het" racing-eSport titel van nu en straks? Sinds dat ik zelf een sportauto (350z) heb heb ik steeds meer interesse in racing games en zoek dan ook een eSport titel om er tijd in te pompen en graag alleen voor de PC.

Relevante software en hardware die ik gebruik
970 GTX, i7 3770k, 16gbram, windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apex, Grid Autosport

Beste antwoord (via PerfectionVR op 25-05-2016 11:30)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hier mijn (slightly biased) overview van de PC sims:

iRacing is prijzig als je een groot deel van de tracks en auto's wil hebben. Je kan het 3 maanden proberen voor 9 dollar. Dan kun je in de MX5 klasse rijden. Je kan hier wel direct races rijden, maar het is heel erg aan te raden om eerst goed te oefenen. Je voortgang naar hogere klasses gaat namelijk over je safety rating, maw, hoe weinig crashes, etc. je hebt. Om hogere race klasses te rijden moet je waarschijnlijk tracks en auto's kopen á 12/15 dollar per stuk (je krijgt wel bulk korting). Het is op dit moment als startende simmer denk ik de meest toegankelijke, aangezien er een goede opbouw is van langzame klasses naar snelle klasses en de online community is erg groot. Er worden zoals gezegd races uitgezonden, dus als het je echt om e-sport gaat is dit misschien je beste keuze. Er is ook een levendige Tweakers community.
Qua simulatie is iRacing niet de beste, maar is het ook zeker niet slecht. Het heeft wel de meest nauwkeurige tracks van alle sims.
Er rijden ook wat bekende coureurs rond. Zo heb ik laatst tegen rubens barichelle en frank biela gereden.

rFactor: Qua sim is dit de beste, maar het is voor beginnende simmers moeilijk om in te komen. Er is goede online competitie, maar dit werkt door middel van leagues. Wanneer je een league in wil wordt je wel geacht al goed te kunnen rijden en racen. Het is minder toegankelijk dan iRacing, maar de topcoureurs irl hebben meestal de voorkeur voor deze sim, vanwege de uiterst realistische simulatie. Als starter is deze lastig om in te komen en is beter voor de ervaren simmers. Maar zelfs hier op Tweakers kiezen de ervaren simmers vaak voor iRacing ipv rFactor. Content is veel gratis, omdat de community zelf autos en tracks kan simuleren. De auto's zijn vaak erg nauwkeurig, maar de tracks hebben niet het niveau van iRacing.

Assetto corsa is qua graphics en simulatie erg goed. Qua online racen schijnt het niet zo goed te zijn. De online competitie rijdt vaak niet netjes en echt lekker racen zonder crashes enzo schijnt niet super veel voor te komen. Voor hotlaps is deze sim wel aan te raden wegens het grote aantal tracks en auto's.

Project Cars is de arcade racer onder de sims. De simulatie is niet geweldig en online racen weet ik eigenlijk niets van.

Voor de rest heb je nog raceroom en stock car, maar daar weet ik eigenlijk niets van.

Voor e-sports denk ik dat iRacing de beste keuze is.

Hier een race die ik ooit heb gereden in een van de beginners klassen, om een idee te krijgen van het race gedrag van anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 24-05-2016 19:54 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simulatie, Sport en Racing Games ?

Apex is 'm niet (is sowieso nog beta)
GRID is geen eSport
Sony wil graag reviews: GT Sport: een autosportcarrière voor iedereen pushen
Verder ken ik alleen iRacing en dat is zo "groot" dat het ook op TV wordt uitgezonden

Wil je serieus racen, dan zou ik zeker eerst een budget gaat opzoeken voor een stuur & pedalen; dat rijdt waarschijnlijk al een stuk beter dan keyboard en/of controller.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Straks weet je nooit, maar op de PC is het toch iRacing, heeft zelfs uitzendingen op Motor TV.

Maar de instap voor die game is duur, banen, auto's, race-setup (3 pendalen voorkeur), alles kost geld of je moet de rooky Mazda MX5 blijven rijden :P

Geen idee hoe Assetto Corsa of rFactor zijn qua esport.

GT is een console game, zeer kleine kans dat die PC gaat worden. Andere optie is hopen op MS die met Forza de esport in gaat, Forza Apex is de eerste stap naar PC.

Maar een sportauto hebben en online racen is toch een wereld van verschil, of je moet je 350z nonstop het rood ingooien en ver over de snelheidslimiet rijden :P

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2016 15:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectionVR
SinergyX schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:24:
Maar een sportauto hebben en online racen is toch een wereld van verschil, of je moet je 350z nonstop het rood ingooien en ver over de snelheidslimiet rijden :P
Grappig. Pas in een week 2x door rood (achter traag optrekkende omas) geflitst. :/

Maarja ik zou graag in het echt willen racen maar ik probeer niet teveel geld uit te geven aan me 350z omdat ik al goed onderweg ben naar een GTR uit 2009. Dus wekelijks naar het circuit zit er dan (nog) niet in.

Ik gebruik het stuur/pedaal van me huisgenoot totdat ik zelf weet wat voor stuur ik wil kopen en welke game ik wil starten.

Bedankt voor de input ik zal eens kijken naar iRacing.
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:21:
Simulatie, Sport en Racing Games ?

Wil je serieus racen, dan zou ik zeker eerst een budget gaat opzoeken voor een stuur & pedalen; dat rijdt waarschijnlijk al een stuk beter dan keyboard en/of controller.
Ik heb nu nog een oud stuur maar zal er waarschijnlijk wel een fatsoenlijke aanschaffen als ik zover ben.

[ Voor 22% gewijzigd door PerfectionVR op 24-05-2016 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedenk wel bij iRacing dat je in de basis vrij weinig kan, je kan wel vrij rondjes rijden in je eentje, maar races en trainingen zijn allemaal gelocked tot je beter wordt (afaik racepunten heb gehaald). Zelfs dan is het niet vrij een race instappen met <insert auto die je wil rijden> en volgt het allemaal de regeltjes hoe en wat.

Ben je nog vrij onbekend met racen, zou ik toch eerder de simcades pakken, Forza, pCars, GT, games waar je wat vrijer races kan joinen (of tegen CPU kan rijden) en iets vriendelijker/toegankelijker zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba
Hier mijn (slightly biased) overview van de PC sims:

iRacing is prijzig als je een groot deel van de tracks en auto's wil hebben. Je kan het 3 maanden proberen voor 9 dollar. Dan kun je in de MX5 klasse rijden. Je kan hier wel direct races rijden, maar het is heel erg aan te raden om eerst goed te oefenen. Je voortgang naar hogere klasses gaat namelijk over je safety rating, maw, hoe weinig crashes, etc. je hebt. Om hogere race klasses te rijden moet je waarschijnlijk tracks en auto's kopen á 12/15 dollar per stuk (je krijgt wel bulk korting). Het is op dit moment als startende simmer denk ik de meest toegankelijke, aangezien er een goede opbouw is van langzame klasses naar snelle klasses en de online community is erg groot. Er worden zoals gezegd races uitgezonden, dus als het je echt om e-sport gaat is dit misschien je beste keuze. Er is ook een levendige Tweakers community.
Qua simulatie is iRacing niet de beste, maar is het ook zeker niet slecht. Het heeft wel de meest nauwkeurige tracks van alle sims.
Er rijden ook wat bekende coureurs rond. Zo heb ik laatst tegen rubens barichelle en frank biela gereden.

rFactor: Qua sim is dit de beste, maar het is voor beginnende simmers moeilijk om in te komen. Er is goede online competitie, maar dit werkt door middel van leagues. Wanneer je een league in wil wordt je wel geacht al goed te kunnen rijden en racen. Het is minder toegankelijk dan iRacing, maar de topcoureurs irl hebben meestal de voorkeur voor deze sim, vanwege de uiterst realistische simulatie. Als starter is deze lastig om in te komen en is beter voor de ervaren simmers. Maar zelfs hier op Tweakers kiezen de ervaren simmers vaak voor iRacing ipv rFactor. Content is veel gratis, omdat de community zelf autos en tracks kan simuleren. De auto's zijn vaak erg nauwkeurig, maar de tracks hebben niet het niveau van iRacing.

Assetto corsa is qua graphics en simulatie erg goed. Qua online racen schijnt het niet zo goed te zijn. De online competitie rijdt vaak niet netjes en echt lekker racen zonder crashes enzo schijnt niet super veel voor te komen. Voor hotlaps is deze sim wel aan te raden wegens het grote aantal tracks en auto's.

Project Cars is de arcade racer onder de sims. De simulatie is niet geweldig en online racen weet ik eigenlijk niets van.

Voor de rest heb je nog raceroom en stock car, maar daar weet ik eigenlijk niets van.

Voor e-sports denk ik dat iRacing de beste keuze is.

Hier een race die ik ooit heb gereden in een van de beginners klassen, om een idee te krijgen van het race gedrag van anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 24-05-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectionVR
Bedankt ik denk dat ik nu wel genoeg weet. Ik heb me huisgenoot zijn G25 weten te bemachtigen en zal zeker beginnen met iRacing. Zodra ik tijd vrij krijg van overwatch. >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PerfectionVR schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:31:
Bedankt ik denk dat ik nu wel genoeg weet. Ik heb me huisgenoot zijn G25 weten te bemachtigen en zal zeker beginnen met iRacing. Zodra ik tijd vrij krijg van overwatch. >_>
Besef wel dat iRacing, vooral in het begin, erg tijdrovend kan zijn. Ik heb toen ik begon 3 weken lang elke dag gereden, voordat ik mezelf klaar voelde om aan een race mee te doen.

Lees ook zeker dingen als de sporting code enzo. Erg belangrijke informatie.

Pagina: 1