Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor surfen + streaming, €600 - €800

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor een vriend. Hij wil 'm gebruiken voor mail, surfen (werk en privé) en voor het kijken van films (streaming of vanaf de opslag). 17 inch zou ideaal zijn voor film kijken, maar dat laat zijn budget misschien niet toe. Er gaat niet gegamed worden, en geen zware taken zoals videobewerking o.i.d. Belangrijk is dat de laptop lekker vlot werkt.

Wat is je budget?
€600 - €800, misschien €900 als dat echt nodig is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Misschien af en toe op vakantie, maar verder is het een thuislaptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur, maar wel een aantal andere eisen:
  • Een IPS-paneel voor goede kijkhoek, want er zal soms met twee personen film gekeken worden (of zijn er TN-panelen die ook goed genoeg zijn hiervoor?)
  • 15 of 17 inch schermgrootte
  • Full HD-resolutie voor het kijken van 1080p video
  • Een vlotte CPU (ik denk aan een i5 gen 5/6 of een goede AMD APU)
  • Het liefst een SSD voor vlot opstarten en werken (en dan is 128GB te klein voor de langere termijn, dus 256GB).
  • Een HDMI-uitgang (voor aansluiting op toekomstige tv; hij heeft nu nog een oude bak)
  • Windows 10
  • Ik zit te denken dat integrated video misschien het meest wenselijk is, omdat er dan niet elke 3 weken een updatemelding komt van AMD of Nvidia (wat verwarring oplevert, want hij heeft geen computerkennis). Ik vermoed dat integrated video-chips automatisch worden bijgewerkt via Windows Update, klopt dit? Dat zou wenselijk zijn; dan kan er minder misgaan en wordt hij minder gestoord door meldingen.
Zelf kom ik via de pricewatch uit op deze vier modellen:
  1. Toshiba Satellite Pro A50-C Satellite Pro A50-C-19P
  2. Toshiba Satellite Radius 15 P50W-C-10V
  3. HP Pavilion 15-ab140nd
  4. Lenovo IdeaPad Z51-70 (80K60151NX)
  5. Vergeleken
Welke is een goede keuze? Zijn er nog andere alternatieven? Ik heb grote moeite om reviews te vinden van veel laptops, omdat er zoveel varianten zijn van elk model. Alle hulp is welkom, bvd!

• geert1
Iemand die advies heeft?

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 19:49
Ik heb de HP Pavillion 15-ab140nd +- 2 weken geleden gekocht en tot dusver bevalt alles prima, het grootste nadeel dat ik tot dusver heb gevonden is dat er maar 1 usb 2.0 aansluiting is.

ik vond het inderdaad belangrijk dat er goede kijkhoeken in zitten en een matte afwerking, want ik heb een hekel aan weerspiegelende dingetjes.

daarnaast heb ik wel een externe harde schijf erbij gekocht, want als ik series erbij op ga slaan, dan zit het geheugen zo vol.
voor de prijs/kwaliteit verhouding ben ik uitermate tevreden en je kan er ook nog wel lekker een spel op spelen, tot dusver heb ik alleen Civ 5 en LoL gespeeld, dat draait gewoon goed.

Ik heb bewust niet voor de Lenovo gekozen, omdat ik overal heb gelezen dat hun er nog heel veel extra troep op de laptop zetten.

nog 1 klein dingetje, je moet er nog wel even een office licentie bijkopen, voor als hij word,excel enzo. wil gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rozw op 26-05-2016 13:30 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Persoonlijk zou ik willen afraden om een laptop te nemen met Windows 10 icm AMD Graphics en Intel CPU met Integrated GPU. Ik weet de precieze omstandigheden waaronder het probleem optreed niet, maar er is een bug met die combinatie waardoor de switchable graphics niet meer werken en de laptop permanent overal de Intel GPU voor gebruikt.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Is dit wat?

pricewatch: Peaq PNB P2015-I5N1

SSD is wel iets kleiner dan gepland, maar je hebt ook een 1TB disk erbij.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• geert1
Bedankt voor de reacties! Ik hou rekening met jullie aanbevelingen. De HP heeft op dit moment de voorkeur. Lenovo schijnt spyware in de bios toe te voegen en Toshiba gaat de laptop-business deels afstoten (wat geen heel fijn voorteken is). Wat ik heb kunnen vinden aan recensies van de HP is ook positief, inclusief Rozw hierboven.

@Nat-Water: De Peaq die je linkte is ook een aardige optie, maar de koper heeft niet zo veel schijfruimte nodig en één schijf in totaal zou ook handiger zijn (want hij gooit toch alles in de documenten-map en de downloads-map op de primaire schijf). Een SSD zal hij erg waarderen vanwege de snelheid, en 256GB is dan ruim genoeg.
Pagina: 1