Aankoopadvies behuizing + nas + monitor + modular PSU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:56
Mijn vraag
Onlangs heb ik het moederbord, de CPU en GPU vervangen. De behuizing en monitor voldoen niet meer en ook wil ik overstappen naar voornamelijk externe opslag in de vorm van een NAS. Mijn vraag aan jullie is om mij te helpen om alles tegen een zo gunstig mogelijke prijs te vinden. Oja + een PSU.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik het onderstaande systeem met name voor games en films/series. Voor werkgerelateerde zaken heb ik een MBP 13".

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 234,50€ 234,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 159,-€ 159,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 311,-€ 311,-
1Cooler Master Cosmos Pure Black€ 0,-€ 0,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 78,99€ 78,99
1Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 38,50€ 38,50
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 821,99

Hier dus nog een gare 24" TN monitor van Samsung bij die om de haverklap uit gaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Monitor
Ik merk dat ik vaak meerdere dingen tegelijk doe. Eventueel ga ik dit in de toekomst met twee schermen aanpakken maar eerlijk gezegd vind ik een 24" FHD voldoende voor deze setup.

Een monitor moet praktisch zijn; in hoogte verstelbaar en met voelbare knoppen. Ik weet niet of er tegenwoordig ook monitoren zijn die vanzelf uitgaan maar dat zou ook zeer wenselijk zijn. Mijn huidige blijft zonder input ook aan en met de backlight kan dat zeer storend zijn als ik een ontiegelijk luie bui heb.

Als ik Toms Hardware afga, schrik ik wel van de prijsverschillen tussen G-sync en Freesync modellen. Ik kom op de volgende twee modellen waarbij de BenQ al boven budget is. Weten jullie nog andere die ik mss over het hoofd zie?

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC g2460Pqu Zwart€ 291,11€ 291,11
1BenQ XL2430T Zwart€ 369,-€ 369,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,11

Behuizing
Het zal een compromis moeten worden tussen zo stil mogelijk en zo klein mogelijk. De Cosmos Pure die ik destijds bij CD-Rom Land had gehaald is achteraf overkill gebleken. Een Mid-tower volstaat. Geen fletse designs met kleuren of ramen. Hij mag of moet er zelfs een beetje strak uitzien. Ik vind cable-management ook een belangrijke feature. Ik ga niet aan waterkoeling doen.

Ik kwam uit op een Fractal Design R4

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,95

NAS
Er wordt bij ons veel gedownload (van bv. usenet). Ik vind het interessant om dat te automatiseren en zie een NAS daar voor wel zitten. Een instapmodel vind ik voorlopig prima. Ook moet het wel de gedownloade video's kunnen streamen. Wat voor soort HDD's adviseren jullie erbij?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asustor AS1002T€ 161,67€ 161,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 161,67

Tenslotte wil ik er ook een modular PSU bij omdat ik niet goed wordt van het aantal kabels dat nu gepropt zit in de behuizing. Om een globaal beeld te krijgen van de benodigde kracht heb ik een online calculator gebruikt en kom ik uit op 417W dus een PSU van rond de 450W lijkt mij toereikend?

Ik kom op de Corsair uit die aardige reviews heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair SF450€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,95

[ Voor 4% gewijzigd door nwnc op 24-05-2016 15:00 ]

Inventaris

Alle reacties

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:06
qua nas waarom niet kijken bij een Synology:
pricewatch: Synology DiskStation DS216j

als ik je hoor over downloaden enzo zit je bij een synology qua ondersteuning en thridparty apps wel goed.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:56
Barbapapa852 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:48:
qua nas waarom niet kijken bij een Synology:
pricewatch: Synology DiskStation DS216j

als ik je hoor over downloaden enzo zit je bij een synology qua ondersteuning en thridparty apps wel goed.
Ik ben niet goed op de hoogte van de mogelijkheden per merk en eerlijk gezegd kom ik er in mijn eentje met mijn ocd neigingen ook even niet aan toe om alles goed uit te zoeken. Synology is wel een merk dat ik overal tegenkom. Ik heb Asustor gekozen op basis van een review van hardware.info maar als de ondersteuning voor downloads bij Synology beter is....

[ Voor 93% gewijzigd door nwnc op 24-05-2016 16:48 ]

Inventaris