Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LinkedIn-gebruikers kunnen controleren of gegevens zijn buit

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Volgens het nieuwsbericht nieuws: LinkedIn-gebruikers kunnen controleren of gegevens zijn buitgemaakt b... is het heel speciaal dat mensen kunnen zoeken in databreaches maar Have I Been Pwned bestaat al een aantal jaar en wordt maandelijks geupdate met nieuwe lekken waar je je eigen email adres in kan opzoeken

Leuk dat tweakers dit post maar echt nieuw is het onderwerp niet. De linkedin hack daarentegen wel maar dat is niet het hoofd onderwerp van het artikel.

Verder gaat het om 164 miljoen accounts en niet 110 miljoen zoals in het artikel staat.

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 24-05-2016 14:36 ]

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Ik begrijp niet zo goed waaruit jij opmaakt dat het als 'heel speciaal' wordt beschouwd.

"Hunt schrijft dat hij opzettelijk een tijd gewacht heeft voordat hij de database op zijn site plaatste."

De hack is inderdaad afgelopen dagen meerdere malen in het nieuws geweest, en nu (vanaf vandaag) is het dus mogelijk om te kijken of je zelf slachtoffer bent geweest.

In mijn ogen is dit gewoon aanvullend nieuws op een eerder artikel (en zeker niet onbelangrijk).

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi GrooV, dank voor de opmerking! Ik ben het met je eens dat het feit dat mensen haveibeenpwned.com kunnen gebruiken om te zien of hun gegevens bij een hack zijn buitgemaakt niet nieuw is. De hack van LinkedIn betreft echter een grote groep gebruikers en de afhandeling door LinkedIn roept ook vragen op. Daarom is het in mijn ogen belangrijk om de aandacht te vestigen dat er nu een mogelijkheid is om na te gaan of een e-mailadres voorkomt in de LinkedIn-database. Ook duurde het enige tijd voordat de gegevens inzichtelijk waren via de site van Hunt en biedt hij verdere interessante info in zijn blogpost.
Al met al voor mij genoeg reden om er een nieuwsbericht aan te wijden, onder andere als follow-up op eerder nieuws.
Je hebt gelijk dat het in totaal om 164 miljoen gegevens gaat, daarvan zijn er 117 miljoen combinaties van gebruikersnamen en wachtwoorden. Daarom hou ik dat laatste getal aan.