Hoi tweakers,
Ik ga voor de eerste keer zelf een systeem bouwen. Na veel research denk ik een goede build te hebben, maar omdat ik echt 0,0 ervaring heb leek het me beter dit toch eerst even aan de experts voor te leggen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil fatsoenlijk op 1080p gamen en lichte (hobbyist-niveau) beeld- en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 800 euro (inclusief gpu), maar goedkoper mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er komt nog een gpu bij, waarschijnlijk een gtx 970, maar ik kijk eerst even wat de komst van de 1070 en 1080 met de prijzen van andere kaarten doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De ssd die ik heb gekozen is in verhouding wat prijzig, maar ik heb veel te veel adhd voor laadschermen, dus dit heb ik er voor over.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals jullie kunnen zien heb ik twee verschillende moederborden in mijn lijst staan. Ze zijn bijna identiek, de keuze is dus voornamelijk gebaseerd op wat voor dit specifieke systeem het handigste is en daar heb je een stukje praktijk ervaring voor nodig die ik nog niet heb. Verder zou ik algemene feedback ook zeer waarderen.
Alvast bedankt!
Ik ga voor de eerste keer zelf een systeem bouwen. Na veel research denk ik een goede build te hebben, maar omdat ik echt 0,0 ervaring heb leek het me beter dit toch eerst even aan de experts voor te leggen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil fatsoenlijk op 1080p gamen en lichte (hobbyist-niveau) beeld- en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 800 euro (inclusief gpu), maar goedkoper mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er komt nog een gpu bij, waarschijnlijk een gtx 970, maar ik kijk eerst even wat de komst van de 1070 en 1080 met de prijzen van andere kaarten doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De ssd die ik heb gekozen is in verhouding wat prijzig, maar ik heb veel te veel adhd voor laadschermen, dus dit heb ik er voor over.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals jullie kunnen zien heb ik twee verschillende moederborden in mijn lijst staan. Ze zijn bijna identiek, de keuze is dus voornamelijk gebaseerd op wat voor dit specifieke systeem het handigste is en daar heb je een stukje praktijk ervaring voor nodig die ik nog niet heb. Verder zou ik algemene feedback ook zeer waarderen.
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 42,54 | € 42,54 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13 | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 127,50 | € 127,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,90 | |