Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie (maximaal € 700)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop voornamelijk voor mijn studie Muziekwetenschap gebruiken. Ik hoef er niet op te gamen, dus hoofdzakelijk Office, surfen en mailen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil maximaal € 700 uitgeven, maar minder is natuurlijk nooit verkeerd.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om de laptop mee te kunnen hemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zat te denken aan de Asus Essential Pro P2520LA-XO0599T, Asus R301LA-FN225T, Asus R556LA-DM2549T of Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Ik heb zelf die Lenovo die je aangeeft voor mijn ouders gekocht. Prima laptop zeker omdat er standaard al een SSD in zit. Het scherm is prima als er niet teveel licht op valt en de processorkracht etc. lijkt mij wel toereikend voor de door jou gestelde eisen.

De laptop is stevig genoeg om op een bureau te laten staan maar ik durf niet te zeggen hoe die het uit gaat houden als je hem vaak inklapt etc. Maar overall best een aanrader.

Zelf kan ik ASUS helaas niet meer aanraden na al mijn negatieve ervaringen de afgelopen 2-3 jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2016 14:39 ]

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 02:40
De eerste twee ontberen een full hd scherm. Met dit budget kun je sowieso een fullhd scherm nemen, ik zou niet settlen voor minder.

Verder maak ik uit je eigen suggesties op dat je een 15,6 inch scherm wilt. Een populair werklaptop formaat is 13,3 inch (en soms heb je ook 14 inch laptops). Vallen deze per definitie af?

Persoonlijk zou ik met deze eisen voor een pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T

Lees ook de review die Tweakers geeft van zenbooks: reviews: Asus Zenbook UX305: sneller maar minder zuinig met Core m3

Waarom? Full HD, goede batterij duur, goed mee te nemen, goed toetsenbord/touchpad, stevige build.

Ziet er ook nog eens mooi uit, plezier om in college uit te klappen. Ga je zeker 4 jaar plezier aan beleven als werkstation.

Nadelen: Iets mindere processor in vergelijking met een i5. Zie dit als een goedkopere macbook air variant, met windows erop. Prijs ligt net boven budget (20 euro).

Wil je goedkoper, probeer deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002DNX
Goedkopere variant van je eigen Lenovo voorstel.

Om uit de gehele systemen/laptop aanbiedingen te quoten:
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:56:
Lenovo Ideapad 500-15 80K4002DNX ~~> Full HD / SSHD en een CPU ( A8-8600p ) die net tussen

een i5-4210u en i5-5200u valt ;)

Specs;
CPU ; AMD A8-8600p
MEM ; 6 GB
HD ; 508 GB SSHD
SCREEN ; Full HD ( Mat & TN )
Wifi ; 802.11-ac ( 5 Ghz )
BT : 4.0
GPU ; AMD Radeon R6 (Carrizo) ( @ 720 MHz)

Bron ;
http://www.cpubenchmark.n...5B%5D=2580&cmp%5B%5D=2440

En dat voor € 385,81 ( Vergeet namelijk de 4% cashback(xl) niet ! ) ; http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
Oftewel: Scherm/build navenant hetzelfde.

Je verliest 2 gb RAM geheugen (6gb moet voldoen), je hebt een processor die een tikje langzamer is (zul je ook niet snel iets van merken) en je verliest je SSD. Het scheelt 300 euro.

Voor 95 euro bestel je al een SSD met 256 gb. Laptop openschroeven en je bent voor minder dan 500 euro klaar met een full hd scherm, 6gb ram, prima processor en 256 gb ssd schijf erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Kelin op 24-05-2016 14:53 . Reden: verkeerde link ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, een Full HD-scherm lijkt mij dan ook wel vereiste.

Eerlijk gezegd had ik nog niet echt naar laptops van 13,3 inch gekeken. Maar nu ik er over nadenk, lijkt dat mij wat praktischer dan een van 15,6 inch.

De Asus Zenbook UX305CA-FC022T lijkt mij een heel mooie laptop. Mijn twijfel ligt vooral bij de processor: ga ik dit verschil met mijn gebruik echt merken als ik van een i5 kom?

Inmiddels heb ik nog een andere mogelijkheid gevonden: de HP ENVY 13-D010ND. Voor zover ik kan zien qua specificaties bijna hetzelfde, maar dan met een i5-processor, zonder netwerkaansluiting en € 50 goedkoper. Zou dit misschien een betere optie zijn of brengt deze laptop andere nadelen met zich mee?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 12:14
De Envy 13 heeft een kortere accuduur, maar is verder ook een prima laptop.

• chun1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:45:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop voornamelijk voor mijn studie Muziekwetenschap gebruiken. Ik hoef er niet op te gamen, dus hoofdzakelijk Office, surfen en mailen.
Je hebt dus geen i7 of i5 nodig of gelijkwaardige AMD processor, daarnaast heb je aan een ingebouwde grafische kaart genoeg.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil maximaal € 700 uitgeven, maar minder is natuurlijk nooit verkeerd.
Dat betekent dus, dat hij niet over de 700 euro wil, maar hij geeft aan dat het een schatting is dus we kunnen maximaal een afwijking van 50 euro naar boven nemen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om de laptop mee te kunnen hemen.
Dit is onduidelijk, want een notebook kan je altijd meenemen. Om beter advies te geven moet je specifieker zijn. Specificaties zoals batterij 1-2 uur of 3-4 uur, gewicht onder 2kg of boven de 2kg, grootte 15.6 inch of kleiner.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zat te denken aan de Asus Essential Pro P2520LA-XO0599T, Asus R301LA-FN225T, Asus R556LA-DM2549T of Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX.
Pagina: 1