Windows installatie kan/wil mijn SSD niet herkennen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:44
Hey, ik worstel met een probleem waar ik nu al een avond aan heb besteed.
Ik heb een Asrock P67 Extreme 4 moederbord met daarop een Samsung SSD, deze setup draait nu al een tijdje.
Ik wil een herinstallatie doen van Windows 7 Professional, ik boot de installatie van USB en wacht tot hij gaat zoeken naar drives. Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik met geen mogelijkheid de SSD als installatie doel kan zetten, en de installatie blijft vragen om drivers.
Deze stappen heb ik al gezet:
- Moederbord in IDE, AHCI en RAID mode.
- Schijf op verschillende poorten in verschillende combinaties. (Zowel de SATA2 als de SATA3 poorten)
- SATA Aggresive power modus uitgezet
- Verschillende bijgeleverde drivers proberen te laden.
- SSD opnieuw een format gegeven, ook met diskpart om de bootsector te zetten.

Heeft er iemand nog ideeen om de installatie aan de praat te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Krijg je een melding als "Kan geen drivers vinden voor het optische station. Plaats een usb disk met drivers en probeer opnieuw"? Want deze melding kan van alles betekenen. Je krijgt hem ook als je via USB3 probeert op te starten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M8T66 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:23:

- Verschillende bijgeleverde drivers proberen te laden.
Welke drivers? Want op de site van Asrock staat klein doch expliciet genoemd "SATA RAID Driver (For system to read from floppy diskette during Windows installation)"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
Hero of Time schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:32:
Krijg je een melding als "Kan geen drivers vinden voor het optische station. Plaats een usb disk met drivers en probeer opnieuw"? Want deze melding kan van alles betekenen. Je krijgt hem ook als je via USB3 probeert op te starten.
De melding was inderdaad een CD/DVD driver die mist, en na het gebruiken van de USB2 poort was dit gefixed. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Welke drivers? Want op de site van Asrock staat klein doch expliciet genoemd "SATA RAID Driver (For system to read from floppy diskette during Windows installation)"
Ik heb ze in de tussentijd allemaal geprobeerd.. Deze ook. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 21:47
Laatst mijn laptop voorzien van een SSD. Bij de installatie van Windowns via bootable USB meldde de setup steeds dat ik de drivers moest selecteren die ik wilde installeren..

De oplossing bleek te zijn dat ik de installatie USB drive van een USB3.0 naar een USB2.0 moest overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
tawink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:29:
Laatst mijn laptop voorzien van een SSD. Bij de installatie van Windowns via bootable USB meldde de setup steeds dat ik de drivers moest selecteren die ik wilde installeren..

De oplossing bleek te zijn dat ik de installatie USB drive van een USB3.0 naar een USB2.0 moest overplaatsen.
Ja, was precies de oplossing van mijn probleem.
Pagina: 1