Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi hotspot met eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
De titel vond ik wat moeilijk te omschrijven, maar dit is mijn dilemma:

Ik woon/werk op een camping waar een draadloze wifiverbinding beschikbaar is d.m.v. een straalverbinding met hotspots.
Nu wil ik graag deze internetverbinding gebruiken maar dan met mijn eigen netwerk. Kan iemand mij vertellen hoe dit heet? Ik heb me suf gegoogled maar kom er niet uit.

Schematisch:

Hotspot --> Eigen router --> Mijn Clients

Clients zijn dus niet zichtbaar buiten mijn eigen netwerk, dit ivm met delen van foto's, films e.d..

Duidelijk lijkt me dat alles draadloos verloopt, ik kan geen kabel in de hotspot stoppen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De vraag is dan wel even: heb je hiervoor toestemming van de eigenaar van het netwerk?

Want er is nu natuurlijk een bepaalde capaciteit/overboeking en je kan je voorstellen dat jij, maar ook andere personen, natuurlijk allemaal een "slechtere" verbinding krijgen als iedereen maar onbeperkt gaat zitten routeren/internetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:07:
De vraag is dan wel even: heb je hiervoor toestemming van de eigenaar van het netwerk?

Want er is nu natuurlijk een bepaalde capaciteit/overboeking en je kan je voorstellen dat jij, maar ook andere personen, natuurlijk allemaal een "slechtere" verbinding krijgen als iedereen maar onbeperkt gaat zitten routeren/internetten.
Dank voor je reactie, maar ja, die toestemming heb ik :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ouder topic maar mogelijk interessant: Travel router / hotspot / repeater

Je zoekt eigenlijk een router/repeater optie :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Llewy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:

Duidelijk lijkt me dat alles draadloos verloopt, ik kan geen kabel in de hotspot stoppen.
Hangt van een aantal omstandigheden af.
  • Bij een lokale HotSpot: Hoe sterk is het WiFi signaal
  • Moet je op de hotspot ook nog inloggen
  • Zijn de lokale clients alleen bedraad verbonden of ook via WiFi?
  • Hoeveel lokale clients worden er eventueel via WiFi verbonden
Als ik aanneem dat je kan verbinden met een lokale WiFi HotSpot
(Je zou het met 1 router kunnen doen, maar een simpele oplossing is beter.)
Heb je 1 router/AP met client-mode nodig die verbindt naar de HotSpot en een router die je interne netwerk (bekabeld en wifi) verzorgt.

Oplossingen zijn afhankelijk van het budget. En of je kant-en-klaar wilt kopen of zelf wilt flashen (dd-wrt; openWRT...)

WiFi HotSpot <--WiFi--> WiFi-Client (router/AP) <--Kabel--> Router <--WiFi/Kabel--> Intern netwerk

http://www.tp-link.us/faq-442.html : zie 6

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Kan ook prima met 1 router als die maar client mode ondersteunt. heb hier bijvoorbeeld een oude sweex LW310v2 die altijd mee gaat op reis en precies doet wat je wil. Enige limitatie is dat je kwa kanaal vast zit aan het kanaal van de hotspot die je wil ontvangen. Ik gebruik het met name om de ontvangst te verbeteren (heb 1 van de 2 antennes vervangen door een richt antenne die ik dan op de hotspot richt). Ook kan je dan de lan poorten gebruiken om apparaten die zelf geen wifi hebben op de hotspot aan te sluiten. Uiteraard zoals jij ook aangeeft heb je gewoon je eigen interne netwerk via je router dus kun je ook makkelijk bestanden overzetten enz.

Er zijn ook wel vooral kleine compacte reisrouters die dat kunnen geloof ik (weet zo 123 geen types) maar het is dus niet zo dat je 2 apparte routers en of AP's nodig hebt.

Edit- je moet zoeken naar een router met een WISP(+Repeater) mode of ook wel
AP Client Router Mode(for WISP user Internet sharing)

zie http://www.tp-link.us/faq-442.html

[ Voor 17% gewijzigd door VVV-007 op 24-05-2016 18:50 ]

Pagina: 1