Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Hallo,

Omdat ik twee extra televisies aan wil sluiten, maar enkel de mogelijkheid heb om vanuit de plek waar de router zit een kabel verder te trekken richting de plek waar de televisies moeten komen.
Ben ik genoodzaakt mijn opstelling aan te passen of mijn router anders in te stellen.
Nu zou ik graag willen weten wat de beste manier is.

Mijn set-up is op dit moment het volgende:
Experiabox --> Switch --> TV1
--> TV2
--> Router (Netgear R7000) --> PC1
--> Laptops
--> Telefoons
--> Telefonie
Hierbij staat de Experiabox in bridge modus en de router gewoon als router.

Als ik in deze set-up iets anders kan opzetten zonder wat te kopen zou het geweldig zijn.
Ik het op netwerkje.com al even rondgelezen en denk dat het mogelijk moet zijn om mijn router RoutedIPTV in te stellen alleen weet het niet zeker.
Een andere oplossing zou volgens mij kunnen zijn om tussen de experiabox en de router nog een switch te zetten, maar dit weet ik ook niet zeker.

Ten tweede is het verstandig om een Wifi netwerk op te zetten met zowel de Experiabox and the Netgear op het zelfde SSID? Ik weet niet zeker of ik hiermee mijn dekking veel beter wordt, omdat de netgear eigenlijk het volledige huis dekt. alleen in de buurt van de experiabox zou deze sterker moeten zijn.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Laurens Braam

[ Voor 10% gewijzigd door l_braam op 24-05-2016 11:43 ]

Beste antwoord (via l_braam op 24-05-2016 22:23)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Als het kpn glasvezel is heb je voor de expirabox nog een genetix glasvezel modem hangen, klopt dat?

Als dat zo is en die is nu alleen verbonden met de experia box, dan heb je waarschijnlijk al routed IPTV.

Probeer het desnoods even uit door (op de expirabox) de LAN kabel naar de IPTV box even te verwisselen met de LAN kabel naar je netgear en kijk of alles dan nog werkt. Als dat zo is heb je al routed IPTV.

Wat je waarschijnlijk wel moet doen is je netgear als AP in gaan stellen zodat je 1 netwerk krijgt. Als deze nu als router is ingesteld gaat het namelijk niet werken (en dat is zowieso niet aan te raden omdat je met dubbel NAT zit).

Je router heeft een ingeboude AP modus waardoor je de WAN poort kan blijven gebruiken
Volg de stappen uit de handleiding onder "Use the Router as a Wireless Access Point" pagina 112

Handleiding : (engels) http://www.downloads.netg...7000/R7000_UM_10Oct13.pdf

als je na deze stappen weer op je netgear wil inloggen moet dat via deze link.

http://wwwrouterlogin.net.

Als je dat hebt gedaan krijgen alle apparaten in het netwerk een IP adres van de experiabox toegewezen en kun je je IPTV kastjes met een lan kabel op de netgear aansluiten. Het zou dan allemaal moeten werken

[ Voor 11% gewijzigd door VVV-007 op 24-05-2016 19:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
als ik je "tekening" goed begrijp heb de laptops en telefoons (smartphones?) achter de router hangen? En wat is het telefonie gedeelte?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Als het kpn glasvezel is heb je voor de expirabox nog een genetix glasvezel modem hangen, klopt dat?

Als dat zo is en die is nu alleen verbonden met de experia box, dan heb je waarschijnlijk al routed IPTV.

Probeer het desnoods even uit door (op de expirabox) de LAN kabel naar de IPTV box even te verwisselen met de LAN kabel naar je netgear en kijk of alles dan nog werkt. Als dat zo is heb je al routed IPTV.

Wat je waarschijnlijk wel moet doen is je netgear als AP in gaan stellen zodat je 1 netwerk krijgt. Als deze nu als router is ingesteld gaat het namelijk niet werken (en dat is zowieso niet aan te raden omdat je met dubbel NAT zit).

Je router heeft een ingeboude AP modus waardoor je de WAN poort kan blijven gebruiken
Volg de stappen uit de handleiding onder "Use the Router as a Wireless Access Point" pagina 112

Handleiding : (engels) http://www.downloads.netg...7000/R7000_UM_10Oct13.pdf

als je na deze stappen weer op je netgear wil inloggen moet dat via deze link.

http://wwwrouterlogin.net.

Als je dat hebt gedaan krijgen alle apparaten in het netwerk een IP adres van de experiabox toegewezen en kun je je IPTV kastjes met een lan kabel op de netgear aansluiten. Het zou dan allemaal moeten werken

[ Voor 11% gewijzigd door VVV-007 op 24-05-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Iets met managed switches en VLANS? Zodat je een EB vlan en een Netgear VLAN hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Bedankt is gelukt.
Ik had inderdaad al routed IPTV en heb nu de netgear ingesteld als AP.
Beetje zonde dat de functionaliteit van de netgear router verloren gaat, maar nu werkt het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
l_braam schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:25:
Beetje zonde dat de functionaliteit van de netgear router verloren gaat, maar nu werkt het wel naar behoren.
De netgear houd wel de extra functies op zich (USB apparaten enz) en wat hij kwijt gaat werd ook al door de experiabox gedaan (of tegen gewerkt....) 2 routers in 1 netwerk wordt het niet beter van en levert vaak meer problemen dan gemak. Je houd ook zeker de goede draadloze connectiviteit van de netgear.

Wat je andere vraag betreft je Kan WiFi op experiabox ook aanzetten en zelfde naam + wachtwoord geven als je netgear. Kies alleen wel verschillende kanalen (bijv. 1 en 6 of 1 en 11 of 6 en 11)

Kan alleen soms wel zo zijn dat je dan Langer met het slechtere AP verbonden blijft ( bijvoorbeeld nog op experiabox terwijl de netgear een beter signaal heeft op die plek) dus kijk even of het je bevalt. Zo niet kun je of een andere naam gebruiken of hem weer uit zetten.
Pagina: 1