Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een tijdje terug een GoT topic geopend over de s3 van mijn vriendin.
Ik heb toen verscheidene dingen geprobeerd en kwam er uiteindelijke achter dat de laptop normaal boot en ook geen issues geeft zodra ACPI wordt uigeschakeld.

Ik heb een clean install gedaan van windows en de ACPI-Compliant Control Method Battery uitgeschakeld, waarmee de problemen zijn verholpen. Dit vind ik echter verre van ideaal en ik vraag me dan ook af of iemand misschien een beredenering heeft/advies kan geven over hoe ACPI de laptop op zo'n manier kan beïnvloeden.

Heb het volgende reeds geprobeerd:
  • SSD erin gezet met clean install en een werkende image
  • Batterij vervangen
  • Clean Install (Win 7 & 10) op originele system disk
  • BIOS is latest Firmware
  • Intel RST (Rapid Start) uitgeschakeld in BIOS en ook verdere BIOS settings aangepast
  • Nagekeken voor eventuele foutieve connectors aangezien Acer support zei dat het drive-related kon zijn
  • Safe mode boots werken altijd
  • Boots met alle drivers uitgeschakeld (selective startup) werken dan echter weer niet
niet

Bij voorbaat dank! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: link naar originele topic (thanks MAX3400)

[ Voor 37% gewijzigd door Vallaquenta op 24-05-2016 12:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oud topic: Acer Aspire S3-951 Cold Boot issues

Info over ACPI: Wikipedia: Advanced Configuration and Power Interface

Helpdesk Acer: Binnen de garantie 0900-20 20 767 ( 0,80€ per gesprek ) / Buiten de garantie 0900-32 33 340 ( 1,00€ per gesprek )

Het probleem ligt 'm waarschijnlijk ergens in de "standaarden" die afgesproken zijn en de implementatie door Acer; ik hoop dat Acer jou mogelijk hier een antwoord op kan geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In computing, the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) specification provides an open standard that the operating systems can use to perform discovery and configuration of computer hardware components, to perform power management by, for example, putting unused components to sleep, and to do status monitoring. Internally, ACPI advertises the available components and their functionalities to the operating system kernel using instruction lists ("methods") provided through the system firmware (UEFI or BIOS), which the kernel parses and then executes the desired operations (such as the initialization of hardware components) using an embedded minimalistic virtual machine.
Kortom, ACPI kan je machine / OS behoorlijk beinvloeden als het gaat om gedrag van PowerManagement (met energiebesparing etc).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:28:
Oud topic: Acer Aspire S3-951 Cold Boot issues

Info over ACPI: Wikipedia: Advanced Configuration and Power Interface

Helpdesk Acer: Binnen de garantie 0900-20 20 767 ( 0,80€ per gesprek ) / Buiten de garantie 0900-32 33 340 ( 1,00€ per gesprek )

Het probleem ligt 'm waarschijnlijk ergens in de "standaarden" die afgesproken zijn en de implementatie door Acer; ik hoop dat Acer jou mogelijk hier een antwoord op kan geven.
Ja klopt, dat is mijn oude topic, dankjewel voor de link, zal de mainpost even aanpassen!
Ik heb al met de helpdesk gebeld. Laptop valt buiten de garantie en zij claimen dat er een fout zit in de verbinding met de harde schijf :(

Ik zal eens kijken of ik via de telefoon wel een antwoord kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vallaquenta schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:43:
[...]
...zij claimen dat er een fout zit in de verbinding met de harde schijf :(

Ik zal eens kijken of ik via de telefoon wel een antwoord kan krijgen.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de firmware van de betreffende disk niet goed is en niet 100% reageert op ACPI-verzoeken.

Aangezien ik nogal makkelijk ben, maar dat geldt niet voor iedereen; je kan het het snelste testen door een nieuwe schijf in te bouwen en dan jouw test/installatie te herhalen. Treedt het probleem weer op, ligt het niet aan de huidige schijf en moet/kan je verder zoeken (helaas).

Hint: je oude topics/posts staan allemaal onder http://gathering.tweakers...find/poster/396327/topics ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de firmware van de betreffende disk niet goed is en niet 100% reageert op ACPI-verzoeken.

Aangezien ik nogal makkelijk ben, maar dat geldt niet voor iedereen; je kan het het snelste testen door een nieuwe schijf in te bouwen en dan jouw test/installatie te herhalen. Treedt het probleem weer op, ligt het niet aan de huidige schijf en moet/kan je verder zoeken (helaas).

Hint: je oude topics/posts staan allemaal onder http://gathering.tweakers...find/poster/396327/topics ;)
Ja, maar dat heb ik al geaddresseerd want ik heb er ook een SSD in gedaan die toen precies dezelfde problemen gaf (zie oude topic :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vallaquenta schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:23:
[...]

Ja, maar dat heb ik al geaddresseerd want ik heb er ook een SSD in gedaan die toen precies dezelfde problemen gaf (zie oude topic :P)
Haha, ondanks dat GoT een heel handig forum is, ben ik by design bot genoeg om niet oude topics zelfstandig op te zoeken / terug te lezen. Dat hoort in een startpost thuis welke stappen je wel/niet hebt ondernomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Haha, ondanks dat GoT een heel handig forum is, ben ik by design bot genoeg om niet oude topics zelfstandig op te zoeken / terug te lezen. Dat hoort in een startpost thuis welke stappen je wel/niet hebt ondernomen :)
Ja, had hem al in mijn main post gezet.

Net nog weer even gebeld. Natuurlijk weten ze bij support ook niks en kunnen ze geen advies geven. Even bij een lokaal service punt langsgaan :9 :9
Pagina: 1