Ik heb een tijdje terug een GoT topic geopend over de s3 van mijn vriendin.
Ik heb toen verscheidene dingen geprobeerd en kwam er uiteindelijke achter dat de laptop normaal boot en ook geen issues geeft zodra ACPI wordt uigeschakeld.
Ik heb een clean install gedaan van windows en de ACPI-Compliant Control Method Battery uitgeschakeld, waarmee de problemen zijn verholpen. Dit vind ik echter verre van ideaal en ik vraag me dan ook af of iemand misschien een beredenering heeft/advies kan geven over hoe ACPI de laptop op zo'n manier kan beïnvloeden.
Heb het volgende reeds geprobeerd:
Bij voorbaat dank!

Edit: link naar originele topic (thanks MAX3400)
Ik heb toen verscheidene dingen geprobeerd en kwam er uiteindelijke achter dat de laptop normaal boot en ook geen issues geeft zodra ACPI wordt uigeschakeld.
Ik heb een clean install gedaan van windows en de ACPI-Compliant Control Method Battery uitgeschakeld, waarmee de problemen zijn verholpen. Dit vind ik echter verre van ideaal en ik vraag me dan ook af of iemand misschien een beredenering heeft/advies kan geven over hoe ACPI de laptop op zo'n manier kan beïnvloeden.
Heb het volgende reeds geprobeerd:
- SSD erin gezet met clean install en een werkende image
- Batterij vervangen
- Clean Install (Win 7 & 10) op originele system disk
- BIOS is latest Firmware
- Intel RST (Rapid Start) uitgeschakeld in BIOS en ook verdere BIOS settings aangepast
- Nagekeken voor eventuele foutieve connectors aangezien Acer support zei dat het drive-related kon zijn
- Safe mode boots werken altijd
- Boots met alle drivers uitgeschakeld (selective startup) werken dan echter weer niet
Bij voorbaat dank!
Edit: link naar originele topic (thanks MAX3400)
[ Voor 37% gewijzigd door Vallaquenta op 24-05-2016 12:38 ]