geluid afspelen kan moeilijk zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Beste Mede-Tweakers

situatie schets, ik heb een HTPC, met daaraan een samsung tv aangesloten met HDMI, en een Harman Kardon versterker met 6 kanaal tulpkabel aangesloten

nu is het de bedoeling dat als ik een film of muziek of iets dergelijks (maakt eigenlijk niet uit wat) afspeel, dat dit geluid gelijktijdig in 2.0 bij mijn tv komt en in 5.1 bij mijn versterker

ik had al begrepen dat windows (na alle klachten hierover met verbazing bekenen, maar W10 nog steeds niet) geen gelijktijdige audio apparaten accepteerd. na wat omzwervingen met allerlei tooltjes (virtual audio kabel met windows 7, 6 en 10) ubuntu 15.10 en 14.10 met pulse audio driver, een fysieke kabel om een afspeelapparaat door te lussen naar een opname apparaat, kwam ik erachter dat al deze oplossingen hun eigen specifieke problemen hadden

-virtual audio cable, dit werkte goed, maar had een erg slechte audio kwaliteit
-pulse audio driver, erg instabiel, werd ook niet meer ondersteunt
-het doorlussen met een kabel, hier zat heel veel vertraging in

er blijven nu 3 opties over,

-mac os x
-speciale geluidskaart van creative
-deze hoop laten varen

ik zal ze uitleggen

mac os x, ik heb persoonlijk een giga vorkeur voor windows en heb nu ook niks mac gerelateerd, deze optie word dus lastig te integreren in mijn netwerk, en zal een pittige investering vragen, maar als het werkt dan werkt het, heeft iemand ervaring met de audio besturing vanuit een mac?

geluidskaart van creative, ik heb ergens diep in de nacht iets gelezen over dat creative geluidskaarten maakt met dedicated hard en software hiervoor, vergeten de pagina te bookmarken 8)7 . heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand om welke modellen, dat dan gaat?

deze hoop laten varen, zal ik moeten toegeven dat dit gewoon niet gaat lukken en dat ik te veel eisend ben?

een echt budget is er niet, en dat is erg afhankelijk van hoe goed de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 10:52
Je verteld dat je het geluid in 5.1 op de Harman hebt. dan zou je het met de pre out van de Harman proberen, dit werkt bij mij wel zonder vertraging. Dus kortom ga mat 5.1 naar de pre in op de Harma versterker en ga vanaf de pre out met 2.0 naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:33
Misschien offtopic, maar waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
@Yannick-ski, ik heb daarnaar gekeken, die harman kardon gebruikt behoorlijk veel stroon (ongeveer 250-300wat in tijdens rustig luisteren) dat is zoveel dat mn hele kamer naar minder aangename temperaturen opwarmt, ik heb vaak dat ik simpel een oude serie, een caberetier of een simpel youtube filmpje aan het kijken ben, en dan heb ik de power en kwaliteit van die harman niet nodig, het doel van de hele opstelling is dat ik standaart mijn gelijd over de tv heb lopen, en op het moment dat het wenselijk is, dat ik enkel de versterker aan hoef te zetten, en gezien ik behoorlijk lui van aard ben, wil ik geen submenutje in om dan een driver om te zetten (heb dit een tijdje gedaan, en codecs en speakeropstelling-instellingen hebben hier nog wel eens een hekel aan)

@mcg_nl, ik vermoed dat jou vraag hiermee ook beantwoord is

[ Voor 31% gewijzigd door evilnapster op 24-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
oké ik begrijp wat je bedoelt. wat ook een optie is om van de 5.1 kabel wat naar de harman gaat het 2.0 te splitten (met een overloopje of met wat mooi soldeer werk). dan zou je geen lag hebben en je hoeft niet de versterker constant aan te hebben (als je geen vermogen van de versterker vraagt dan zou die niet zo warm mogen worden, welk model heb je?) en je hoeft geen sub menu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
De Harman Kardon heeft geen digitale/optische ingangen?

Dus HTPC met HMDI naar TV + HTPC met toslink naar Harman Kardon?

En als budget geen probleem is een andere receiver met hdmi through functie volgens mij de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Geluid via hdmi naar tv, en dan van de koptelefoonpoort van de tv naar de receiver

Zo doe ik t hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Ja dat werkt wel maar dan heb je natuurlijk geen DD of DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
@ Yannick-ski, het gaat om een harman kardon avr 141, en iki vind dat inderdaat wel een mooie oplossing, ik ga dat eens proberen wat het resultaat is,

@mcg_nl ja hij heeft optische ingangen, alleen de tv doet enkel pass through van 2.0 geluid, en voor de hdmi pass through op de versterker, dat heeft deze al, maar dan moet de versterker weer aan staan

@mission, is inderdaad mogelijk, maar dan hou ik 1 2.0 geluid over bij mijn versterker, en 2 de kwaliteit van de meeste tv koptelevoon versterkers valt ernstig tegen, waardoor er onnodig extra vervorming in komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
oke laat maar want horen of dit wel het gewenste effect heeft bij verdere hulp heren we het wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
ik ga het uitproberen, veel dank in ieder geval zo verre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Bedoelde optisch vanuit de HTPC naar de AVR141 (ervan uitgaande dat er een optische uitgang op zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
@mcg_nl, dan zit ik met het probleem van gelijktijdige apparaten, dat zou nl in mijn ogen 1 der mooiste opties zijn, alleen dan moet ik of met 2 geluidsapparaten werken, (en een software truck uithalen) of met 1 geluidskaart die dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Ik heb daar nooit problemen meet gehad, maar dan kan je toch ook zoiets nemen?

https://www.conrad.nl/nl/...148_pla-1339686&WT.srch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
@mcg_nl, hoe zat jouw setup dan in elkaar?

en die link, zoiets ga ik even dieper uitzoeken, die specifiek zal lastig worden, maar dat is ook een oplossing. even kijken wat daarmee beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
mcg_nl schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:27:
Ja dat werkt wel maar dan heb je natuurlijk geen DD of DTS geluid.
Oeps das waar ook.

En zoals hieronder: idd niet elke tv heeft n goede uitgang idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Ik had een asrock ION 330 ht en een niet HDMI receiver, HDMI ging naar de TV en optisch naar de receiver, maar nu ik er over na denk, ik weet niet of ik ooit geluid over mij tv heb gespeeld, dat is natuurlijk niet om aan te horen als je het vergelijkt met wat er uit je receiver komt, maar volgens mij gaat er over HDMI toch altijd audio mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
mcg_nl schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:
Ik had een asrock ION 330 ht en een niet HDMI receiver, HDMI ging naar de TV en optisch naar de receiver, maar nu ik er over na denk, ik weet niet of ik ooit geluid over mij tv heb gespeeld, dat is natuurlijk niet om aan te horen als je het vergelijkt met wat er uit je receiver komt, maar volgens mij gaat er over HDMI toch altijd audio mee?
Ja over hdmi gaat altijd geluid mee, als je videokaart dat onderstuind tenminste. Maar het probleem is als je digitaal en analoog gaat samen voegen zit er tussen die twee een vrij grootte vertraging. en die is niet met iedere versterker op te vangen.
Pagina: 1