Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger Macbook Pro?

Pagina: 1
Acties:

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 16:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Hi All,

Onze Macbook Pro uit 2011 begin mankementen te vertonen. Scharnieren zijn lam, batterij moet worden vervangen, geheugen, harde schijf is vol….Hij wordt door het hele gezin gebruikt, onze dochter kijkt ook veel filmpjes op youtube etc..Ik zit te denken om voor mijzelf een extra laptop te kopen, zodat op termijn de Macbook naar mijn dochter mag. (Ik ga dan wel dingen vervangen om hem weer optimaal te maken)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Huis/tuin en keuken gebruik, geen zware programma's

Wat mag je laptop gaan kosten?
- max 800?

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- Alleen op vakantie en weekendjes weg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Apple, puur om de batterij. Ik heb HP gehad eerder, Lenovo van mijn werk (dit was wel een paar jaar terug allebei). Vandaar dat ik ook een mogelijke vervanger zoek voor de Macbook, die minstens net zo'n goede accu heeft. Wegleggen en als je hem weer oppakt, geen probleem met de batterij, dat zoek ik.

Voor 800,- heb ik geen Apple, dat snap ik. Zit al te kijken naar 2e hands macbook air, maar heb hier geen goed gevoel bij. Schermgrootte mag heus 11 inch zijn, niet kleiner. Macbook Pro is 13 inch die wij nu hebben.

Iemand goede tips om eens, welke laptop te gaan bekijken?

Thanx in advance….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• whaten
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 20:18
Misschien is een hybrid iets voor u? In de aard van een Surface ofzo? Of is Windows totaal geen optie? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door whaten op 24-05-2016 10:26 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

pdavie2311 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:19:
Iemand goede tips om eens, welke laptop te gaan bekijken?
http://tweakers.net/serie/1067/macbook-air/ ?
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4441529 € 885.. iets boven budget maar wel nieuw.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2016 10:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

De batterij van een nieuwe dell,hp,lenovo,asus-laptop zal beter zijn dan die van een 2de hands macbook. In combinatie met W10 en een skylake cpu ga je even lang op 1 batterij doen dan met een nieuwe macbook (die maken en ontwerpen ze trouwens niet zelf he). Windows was vroeger een veelvraat qua energie, met windows 8 en 10 hebben ze imo goede stappen vooruit gezet.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tweedehands, een Retina Pro 13 inch: V&A aangeboden: Apple MacBook Pro Retina 13,3" (najaar 2013) 4GB 128GB + Magi...

Voor wat jij ermee wilt gaan doen, volstaat deze prima. Accuduur zal wel iets rond de 5 a 6 uurtjes zijn, afhankelijk van de staat van de accu en vergeleken met de Air.

hi!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 12:57
Er zijn weldegelijk Macbooks rond de €800,00 of zelfs minder, alleen dan niet nieuw.
Je kan als voorbeeld eens rondneuzen bij LEAPP, die geven ook gewoon garantie.
Ook op Tweedehandsmac vind je allerlei Apple apparatuur van vaak nette gebruikers.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 16:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Ik ben weer iets verder in mijn keuze..Het gaat een Apple worden. Budget is opgeschroefd tot 1000,- max.
Ik zie inderdaad bij de link hierboven: Afuture, heel wat Airs, maar ik wil dan wel de meest recente versie kopen. 2015 model is dit dan? Heb nu een 13 inch Macbook Pro, maar een 11 inch kan denk ik ook wel…Alleen gaat de accu van een 13 inch 3 uur langer mee, lees ik op de Apple site…

Daarbij komen er in juni nieuwe Macs? Deze zitten ongetwijfeld boven mijn budget, maar wat doet dat met de prijs van de Air? Beter om te wachten dan maar?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Pagina: 1