Non-cluttered business themes, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Yoo. Ik maak websites in WordPress, voor lokale bedrijven en ZZP'ers, deze baseer ik op mijn zelfontwikkelde thema's, welke ik aanpas naar de huisstijl van de klant.

Waarom ik zelf thema's ben gaan ontwikkelen is omdat ik gek werd van de overweldigende hoeveelheid aan opties in de 3rd party themes van ThemeForest, wat het onderhoud onvoorspelbaar en complex maakt en de site traag. Zogenaamde page builders ben ik helemaal allergisch voor geworden.

Mijn thema's bevatten alleen wat een bedrijf/zzp'er nodig heeft, op een manier waarop men zelf eenvoudig de website kan onderhouden. Nu wil ik graag meer thema's ontwikkelen, maar hier gaat nogal veel tijd in zitten, dus ben ik op zoek gegaan naar non-bloated thema's die ik kan gebruiken, maar ik vind eigenlijk niets anders dan de grote thema's van de grote themabakkers, precies wat ik niet wil.

Weten jullie een goede plek voor dit soort thema's?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt recentelijk al meerdere topics gehad over het kopen, aanpassen, resellen, GPL'en van thema's. Blijkbaar heb je dus al veel tijd erin gestoken om uit te zoeken wat er kan & mag en je bent al veel verkoop-sites tegengekomen.

Ik snap dus echt niet wat je nu wil; je wil non-bloated thema's maar beschrijft niet de exacte specificaties. Je maakt websites/themes maar weigert eigen tijd te investeren om zelf een paar child/parent-themes te ontwikkelen. En verwacht dat wij nu de glazen bol erbij pakken en 100 themes gaan linken die wel werken voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:06:
Je hebt recentelijk al meerdere topics gehad over het kopen, aanpassen, resellen, GPL'en van thema's. Blijkbaar heb je dus al veel tijd erin gestoken om uit te zoeken wat er kan & mag en je bent al veel verkoop-sites tegengekomen.

Ik snap dus echt niet wat je nu wil; je wil non-bloated thema's maar beschrijft niet de exacte specificaties...
Bedankt voor je supersympathieke reactie. Ik ben op zoek naar business thema's die niet draaien op page builders, maar gewoon het traditionele smoelwerk voor WordPress content vormen in een modern jasje.
En verwacht dat wij nu de glazen bol erbij pakken en 100 themes gaan linken die wel werken voor je?
What the hell maat?

-Edit:
Ik heb 'm in een privé bericht gevraagd waarom hij reageert zoals 'ie reageert, hier krijg ik echter niks op terug, maar goed. Mijn vraag blijft staan.

[ Voor 9% gewijzigd door jorrit91 op 24-05-2016 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Ik snap de reactie van Max wel, want wat wil je nu? Non-bloated zal voor mij iets anders betekenen als voor jou. Mensen die thema's verkopen proberen deze zo ruim mogelijk op te zetten zodat hun publiek (kopers) zo groot mogelijk is. Als je non-bloated wil zal je toch echt zelf aan de slag moeten gaan, of de bloat van een bestaand thema verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Thema's zonder theme builder zul je bijna niet vinden, dan kun je beter zelf een thema maken met Bootstrap en build tools (grunt / gulp).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jorrit91 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor je supersympathieke reactie. Ik ben op zoek naar business thema's die niet draaien op page builders, maar gewoon het traditionele smoelwerk voor WordPress content vormen in een modern jasje.
Ten eerste is het helemaal niet zo'n gekke opmerking die hij maakt en ten tweede staat dit niet specifiek in je topicstart.
What the hell maat?

-Edit:
Ik heb 'm in een privé bericht gevraagd waarom hij reageert zoals 'ie reageert, hier krijg ik echter niks op terug, maar goed. Mijn vraag blijft staan.
Ik begrijp dat je dat niet één, niet twee maar zelfs vier keer gevraagd hebt in een paar uurtjes tijd. Niemand hier is jou antwoord verschuldigd. We helpen je als we dat kunnen en als je problemen hebt met een user dan maak je een topic report aan en laat je de moderators het regelen. Op die manier andere gebruikers lastigvallen wordt niet gewaardeerd. Zeker niet als die gebruikers terechte vraagtekens stellen bij je topic.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jorrit91 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02:
dus ben ik op zoek gegaan naar non-bloated thema's die ik kan gebruiken, maar ik vind eigenlijk niets anders dan de grote thema's van de grote themabakkers, precies wat ik niet wil.

Weten jullie een goede plek voor dit soort thema's?
Ik weet geen goeie plek, maar: als al dat zoeken meer tijd kost dan het zelf ontwikkelen dan ontwikkel je toch zelf gewoon iets.
Daarnaast moet je denk ik je verdienmodel aanpassen, je stelt immers steeds vragen in dit gebied en het voelt alsof je WordPress websites verkoopt voor €300 en niet voor €3000.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
NMe schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Ten eerste is het helemaal niet zo'n gekke opmerking die hij maakt en ten tweede staat dit niet specifiek in je topicstart.

[...]

Ik begrijp dat je dat niet één, niet twee maar zelfs vier keer gevraagd hebt in een paar uurtjes tijd. Niemand hier is jou antwoord verschuldigd. We helpen je als we dat kunnen en als je problemen hebt met een user dan maak je een topic report aan en laat je de moderators het regelen. Op die manier andere gebruikers lastigvallen wordt niet gewaardeerd. Zeker niet als die gebruikers terechte vraagtekens stellen bij je topic.
Toch treurig dat iemand zo'n grote mond heeft en als ik om uitleg vraag gewoon niks terugkrijg. Goed, laat maar hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

jorrit91 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Toch treurig dat iemand zo'n grote mond heeft en als ik om uitleg vraag gewoon niks terugkrijg. Goed, laat maar hangen.
Het is vervelend dat je mijn opmerking als "grote mond" kwalificeert; het had misschien in andere bewoordingen gekund. Waar ik heen wil/wilde, en we leven natuurlijk in een grote-mensen-wereld alsmede een commerciele wereld, is dat jouw vraagstelling te algemeen is en dat we jou daardoor minder goed kunnen helpen.

Ik ben zeker geen webdeveloper maar weet wel ontzettend veel. Wordpress themes heb je in allerlei vormen en maten. Alleen al van de theme-filter op wordpress.com zelf wordt je gek van en alsnog kloppen de zoekresultaten soms niet. Als je dan een vraag stelt die niet goed afgebakend is, is het voor ons echt koffiedik (of kristallen bol) kijken wat je nu exact bedoelt.

Stel nu dat ik een theme had genoemd waarvan ik weet dat het ongeveer aan jouw vraagstelling voldoet maar ik vergat even te melden dat het theme alleen lekker werkt op een webserver met minstens 8GB RAM en alleen met Nginx 1.9.10+, krijg ik daar weer commentaar op. Terwijl dat soort webservers voor mij misschien dagelijkse kost zijn maar jij misschien voornamelijk ontwikkelt/levert aan bedrijven/personen die geen geld hebben voor dit soort dikke machines.

Oftewel; op GoT hebben we heleboel kennis en heleboel ideeen en willen we heel graag bijdragen aan een oplossing maar probeer dan wel jouw vraagstelling zoveel mogelijk af te bakenen zowel op functionaliteit, techniek als budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18
Gewoon een half uurtje snuffelen op

http://themeforest.net/se...ss&as=0&referrer=homepage

En je bent klaar toch?

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Uit de topicstart: "Waarom ik zelf thema's ben gaan ontwikkelen is omdat ik gek werd van de overweldigende hoeveelheid aan opties in de 3rd party themes van ThemeForest, wat het onderhoud onvoorspelbaar en complex maakt en de site traag." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ah, te snel geweest. Excuus.

Dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers, gewoon zelf ontwikkelen dan en klaar ben je. Als je zelf themes ontwikkelt kun je dan beter toch zelf een (uitgekleed) framework maken? Of maak een template met Webflow o.i.d.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Hoe vaak komt het wel niet voor dat je een wordpress site tegenkomt gemaakt door een webdesigners bureau en als je even in de broncode kijkt dit inderdaad een standaard theme is met de kleuren en indeling aangepast. Kost je $60 maar misschien wel het tienvoudige factureren.

Als je echt alles basis wilt houden dan zul je vanaf scratch moeten beginnen en de wensen van de klant omzetten in een design. Deze vervolgens vanaf nul opbouwen in een responsive theme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

....en als je dat soort maatwerk levert kun je net zo goed écht maatwerk leveren zonder Wordpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Neefdave schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:45:
Hoe vaak komt het wel niet voor dat je een wordpress site tegenkomt gemaakt door een webdesigners bureau en als je even in de broncode kijkt dit inderdaad een standaard theme is met de kleuren en indeling aangepast. Kost je $60 maar misschien wel het tienvoudige factureren.

Als je echt alles basis wilt houden dan zul je vanaf scratch moeten beginnen en de wensen van de klant omzetten in een design. Deze vervolgens vanaf nul opbouwen in een responsive theme.
Als webdev kan ik je zeggen dat ook met een basis thema als Pagelines of Divi je nog ontzettend veel werk hebt. Die $60 os aanschaf, dan de uren nog. Niks geks aan dus.

On topic: bootstrap nogmaals? Semantic-ui wellicht?.. Iedereen krijgt onder uit de zak en ik hoor niks.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
De enige die onder uit de zak krijgt is Max, ik krijg een beetje een laat-dan-maar-zitten-gevoel. Ik kom al geruime tijd op Tweakers, en regelmatig op het forum, maar dit soort zeikreacties van overactieve Tweakers vind ik gewoon hoogst irritant. Vol aannames dat ik zelf niks gezocht heb, en als ik om uitleg vraag rent 'ie als een aanstellerig jochie naar de juf (modjes). Ik vind 't gewoon treurig. Mijn eerste berichtje naar hem was:

"Hi MAX3400,

waarom reageer je zo ontzettend onsympathiek op mijn topic?"

Hier had 'ie prima normaal op kunnen reageren volgens mij, maar nee, hij reageert niet, rent naar de modjes om uiteindelijk met back-up van de modjes terug te keren op het forum.

om nog even inhoudelijk terug te komen. Ik heb zelf 2 WordPress thema's ontwikkeld om van de Divi's in deze wereld af te zijn. Nu was ik op zoek naar meerdere goede WordPress thema's zonder Visual Composers en allerlei ingebakken plugins zodat ik een breder aanbod heb zonder direct heel veel uren te hoeven stoppen in ~10 thema's. Op ThemeForest zijn die nauwelijks te vinden, en als je googled op "Lightweight WordPress themes" kom je áltijd op sites terecht die je tóch weer verwijzen naar die zogenaamde "premium" themes op ThemeForest. Gisteren heb ik wederom een uur gegoogled nadat ik hoopte (ja, ik ja, die gozer die zelf helemaal niks wilde doen, en graag wilde dat iedereen hem gewoon ging voorzien van 100 linkjes) dat ik hier wat tips zou krijgen, toen heb ik 1 helpful pagina gevonden met de linkjes naar de volgende thema-bakkers:
- CSS Igniter
- Press75

Dit lijkt meer op waar ik naar op zoek ben. Wat mij betreft kan er nu een slotje op het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door jorrit91 op 25-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prima, maar dat slotje komt er omdat je maar door blijft gaan met bashen en zeuren over een user in een toch al niet al te sterk topic. Niemand is verplicht om te reageren op DM's en jij stuurde er bovendien ook nog eens drie binnen een paar uur tijd, tijdens kantooruren...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.