Systeem 3 dagen oud, start nu al niet meer op!! Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoi,

ik heb nu pas 3 dagen een nieuw systeem en nu al weer een groot probleem... :( Wat is het probleem? Kort gezegd: 'Nog geen twee seconden na indrukken van de powerknop gaan de systeem en cpu-coolers uit en gebeurt er verder niets meer'. De power en hdd-leds blijven branden dus er zit nog stroom op het systeem. HELP!

Okay, mijn systeem is nu:
Duron 700 Mhz
MSI K7T Pro
20 GB HD
128 MB 133
Viper II Z200 (AGP 4x)
SB Live 1024
Labtec LCS-2514 Speakers
Trust 56k PCI modem
Sitecom 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
17" Samsung Syncmaster 750s
Samsung CD Master 52e (52x CD-Rom)
Samsung SW-208 (32x8x4 CD-(re)writer
Voeding 250W Atx

Ja sorry, beetje lange lijst, maar wil niets aan het toeval overlaten.

Gisteren deed het systeem het nog prima nadat ik de modem en netwerkkaart er in geplaatst had. Vanochtend deed-ie het niet meer. Ik heb de boel opengemaakt en kaarten van plaats gewisseld. Geen effect. AGP verlaagd naar 1x/2x. Geen effect. Mijn videokaart in andere pc gezet (misschien lag het wel aan de videokaart)... maar die deed het dus wel in de andere pc. Videokaart van de andere pc (Intel740) in nieuw systeem gezet. Geen effect. Uiteindelijk het hele systeem ontleed en stuk voor stuk weer in elkaar gezet.

Er was een moment waarop ik wat hoop kreeg, want op een gegeven moment toen deed-ie het... maar toen ik 'm uit zette, toen deed-ie het niet meer. Dus ik weer herhalen wat ik gedaan had... maar toen deed-ie het niet meer.

Het Smart-D-Led systeem van de MSI K7T Pro stopt met knipperen tussen de 'Initializing Video Interface' en 'Initializing Keyboard Controller'. Dus zelf denk ik dat het probleem bij het moederbord ligt en misschien wel bij de AGP poort. Maar goed, ik ben ook maar een leek... dus vestig ik mijn hoop op een van jullie. Help! :(

Alvast bedankt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Alle overbodige shit er uit halen, BIOS>"default settings"
en maar kijken.

Zet eerst de powercontrol van de knop uit = 4 Secs. -> off.

Check de bekabeling en of er geen kortsluiting wordt gemaakt (MB tegen kast)

LinkedIn WoT Cash Converter

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik had 'alle overbodige shit' er inderdaad ook een keer uitgesloopt. Alleen de videokaart er in, muis en toetsenbord aangesloten... maar helaas hetzelfde resultaat. Na 2 seconden vliegt-ie uit. Nog voordat-ie de bios kan opstarten... dus instellingen van de bios aanpassen zit er niet in.

Ik kan de stroom ook niet uitzetten door de powerknop lange tijd ingedrukt te houden. Normaal gesproken ging het systeem uit. Nu dus ook niet meer. Alleen het knopje achterop werkt dan nog (of de stekker er uit).

Mobo heb ik er ook uitgehaald en opnieuw in de kast geplaatst. Zorgvuldig opgelet of-ie de kast niet aanraakte. En nog steeds doet-ie het niet.

Ik geef het op voor vanavond. Misschien morgen maar even naar de winkel toe. Tenzij iemand nog betere ideeen heeft. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
En dan nog natuurlijk het niet te vergeten van het goed aandrukken van de insteekkaarten en boven al, de agp kaart, wat ook weleens wonderen kan doen ;]

Waarschijnlijk heb je dat zelf al gedaan, maar laten we niets aan het toeval overhouden ;]

• Aphax
  • Laatst online: 03-06 23:32
Probeer je dimmetjes ook eens even aan te drukken of van plaats te veranderen

Verwijderd

Heb ook zo iets gehad bij 't inbouwen van een BE6-2. Nog voordat het BIOS van de grafische kaart verscheen vloog de monitor in stand-by mode terwijl de rest vrolijk door bleef kachelen, ik bedoel de harddisks werden van stroom voorzien.
Probleem was dat het moederbord de kast raakte. Nu lijkt dat bij jou niet zo te zijn, maar misschien kun je proberen om het moederbord er niet helemaal vast in te schroeven, want misschien raak je dan toch wat. Schroef tevens je insteekkaarten er niet te vast in. Of schroef ze losser totdat je wel op kunt starten. Beide acties (moederbord en insteekkaarten losser) gaven mij de oplossing.
Naderhand, na veel gezwoeg, las ik op een forum dat dit in ieder geval voor de BE6-2 eerder was voorgekomen. Geldt misschien ook voor jou mobo.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Okay, ik ga morgenochtend nog een keer even het hele systeem ontmantelen. En dan nog een keer alles in elkaar zetten. Misschien raakt het moederbord de kast wel van de onderkant omdat ik 'm te vast heb gedraaid. Maar waarom zitten er dan van die verhoginkjes op de kast? Da's toch om er voor te zorgen dat het mobo de kast niet raakt?

Bij de MSI K7T Pro wordt een AGP Support Brace meegeleverd (gewoon een soort plastic bandje om de kaart heen). Deze heb ik ook gebruikt om de kaart op z'n plek te houden (AGP kaarten schijnen soms nogal van hun plaats te springen). Dus die zit wel goed vast.

Maar goed. Morgenochtend ga ik verder. Moet nu weg! Doei!

Verwijderd

Ik zou gewoon ff terug naar de leverancier gaan, kijk het is natuurlijk altijd het fijnst als je het zelf kan oplossen, maar als ie naar 3 dagen al kuren krijgt zou ik linea rekta naar de dealer gaan.

Verwijderd

Tja, die verhoginkjes. Zijn uiteindelijk ook een onderdeel van de kast en als ze je mobo niet lekker raken dan is het snel uit met de pret. Ik neem aan dat je het systeem zelf geassambleerd hebt, anders was je waarschijnlijk al gelijk terug naar de winkel gegaan.
Ik zou zeggen, nog één ultieme poging, want als je iets goed wilt doen dan zul je het vaak toch zelf moeten doen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 00:33
Ik heb zoiets nu een paar keer meegemaakt en enige dat hielp was het plaatsen van een oude ISA-videokaart, eventueel gecombineerd met het clearen van de CMOS-RAM.

Meestal krijg je dan wel weer een opstartscherm en kun je de BIOS defaults (of Setup defaults) inladen. Als je daarna je AGP-kaart er weer in doet blijft 'ie het als het goed is doen :-)

Verwijderd

Sounds like magic!

• Coppertop
  • Niet online
Als makkelijkste eerste mogelijke oplossing (*phew :)) zou ik alle powerknoppen en ledjes van het mainboard trekken en de pc aanzetten door even de 2 "power" pinnetjes kort te sluiten met een schroevendraaier ofzo. Hel lijkt erop dat je resetknop of je powerknop (waarschijnlijk de laatste) blijkt hangen. Je kan ook nog de CMOS ff clearen met het jumpertje.

Verwijderd

Ik heb dit ook megemaakt, met me toenmalige Socket 7 systeem, K6-2 met P5-A.... wat was toen het probleem, me CPU ! NA 24 uur lopen kutten, kwam ik er achter dat me CPU niet helemaal lekker was. HEt was een OEM, en ik vermoedde dus dat wellicht ooit een DUMBO de CPU er verkeerd in had gesopt, omdat ik namelijk zag dat een pootje niet echt recht was... Hmmmmmm of was ik het zelf met het inbouwen... :) ?

Maar in ieder geval, was een nieuwe (retail) CPU de oplossing.... happy tweaking!

Verwijderd

je moet alle kaarten er uit halen..behalve je videokaart...dus alle pci/isa eruit..
werkt ie dan niet..doe mobo er opnieuw in..maakt waarschijnlijk kortsluitng..
zo niet, controleer kabels..

en anders weet ik ut niet

Verwijderd

Probeer ook eens een andere voeding... misschien is ie wel naar de maan...?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59
Dat wat Coppertop zegt lijkt me zinvol...moet je zeker doen, heb je dan nog geen resultaat, probeer dan een andere dimm te gebruiken, grote kans dat het namelijk aan je geheugen ligt.....

suc6es!!

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1