een AMD die niet zuinig is.....

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Vandaag zou ik ff iemand zijn bestaande systeem upgraden van een PIII-450 naar TB 1 Ghz. ZO gezegd zo gedaan. Zijn systeem is nu een TB 1 Ghz, 378mb PC133, oude seagate medialist, 2x seagate barracuda III (moet in RAID 0 komen) plextor 16x10x40, DVD'tje, SB live!, Extra USB pci kaartje, 3Com NIC, een GeForce2 MX 64mb en dat alles op een KT7 Turbo-R van MSI.

Hij had dus alle spullen al en in inbouwen in zijn 235W kast. systeem aan. koeler heel langzaam lopen ledjes knipperen etc.. hij balen. Heb ik ff mijn voeding uit me kast gehaald (250W voeding) en daarmee gingen de ledjes wel normaal branden en de koelers ook draaien, maar het systeem boot absoluut niet. ook geen piep ofzo.
Nu heb ik hem maar aangeraden om een 300W voeding te kopen (belt ie me morgen, maandag dus, over terug) maar vind het wel vreemd, want ik heb veel hoger geclockte AMD systemen met een 250W voeding zien draaien..

Mijn vraag: Hoe kan dit :?

Verwijderd

drie HD's plus een hoop extra zut zuigt veel hoor!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
je cpu is niet de enige die stroom eet, kan aan van alles liggen, o.a die geforce kaartjes vragen veel

• InterCC
Okee. Ik heb vanmiddag ook de computer proberen te booten zonder de hd's en cdwriter+dvd en de videokaart eruit gehaald, maar zelfs toen geen piep of normale boot :(

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

Ik denk dat je mobo dood is, of er staat ergens een jumpertje heel erg verkeerd. Ik heb beide al eens gehad.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• InterCC
Hmm. Dat zou niet zo mooi zijn..

Kan iemand dat bevestigen, want dan weet ik wat ik morgen tegen hem moet zeggen als ie belt..

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 24 juni 2001 23:47 schreef InterCC het volgende:
Hmm. Dat zou niet zo mooi zijn..

Kan iemand dat bevestigen, want dan weet ik wat ik morgen tegen hem moet zeggen als ie belt..
Dat kan ik wel bevestigen.
Mobo + CPU + memory + vga + voeding zou iig beeld moeten geven. OOK met een 235/250 watt voeding.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
helemaal mee eens..

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Op zondag 24 juni 2001 23:28 schreef InterCC het volgende:
Mijn vraag: Hoe kan dit :?
Je hebt niet op de Power knop gedrukt?
(het is een optie, zeker bij die MSI turbo bordjes)

Engineering

• InterCC
Op maandag 25 juni 2001 10:41 schreef Tupolev het volgende:

[..]

Je hebt niet op de Power knop gedrukt?
(het is een optie, zeker bij die MSI turbo bordjes)
Zo erg ben ik nou ook weer niet hoor. natuurlijk heb ik wel op de power knop gedrukt. :)

Verwijderd

of je processor is overleden.. als je het geheugen eruit trekt en hij piept dan nog niet dan kon dat ook wel het probleem zijn.

Verwijderd

Eeh, bij mij was de power-knop kapot :D
Ik drukte hem in dan gebeurde er nix...
Schijnbaar leverde die powerknop niet genoeg weerstand, heel vaag

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op zondag 24 juni 2001 23:41 schreef InterCC het volgende:
Okee. Ik heb vanmiddag ook de computer proberen te booten zonder de hd's en cdwriter+dvd en de videokaart eruit gehaald, maar zelfs toen geen piep of normale boot :(
er moet natuurlijk wel een videokaart in
of heb je een oude erin gedaan?

Flickr

• InterCC
Op maandag 25 juni 2001 21:47 schreef ruubruub het volgende:

[..]

er moet natuurlijk wel een videokaart in |:(
of heb je een oude erin gedaan?
Doe niet zo bijdehand met je |:( ! Waar zie je me voor aan man. Ik heb de videokaart er uit gehaald omdat de comp niks deed en ik wou weten of hij wel piepte als ik er crusiale hardware uithaalde.
Enne niet om rot te doen, maar ik heb ff wat reply's en topic van jouw doorgelezen die bijna alles van jouw is pas |:( Dus misschien ff nadenken voordat je iets post en de search gebruiken (voor als ze zelf weer eens een topic open)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 01:39 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Dat kan ik wel bevestigen.
Mobo + CPU + memory + vga + voeding zou iig beeld moeten geven. OOK met een 235/250 watt voeding.
zeker weten,mijn 1333 draait goed met een 250 aopen voeding (+hddd en cdrom)hij trekt de 1500 mhz ook nog wel met deze voeding niet stabiel maar`t kan

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op dinsdag 26 juni 2001 00:26 schreef InterCC het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand met je |:( ! Waar zie je me voor aan man. Ik heb de videokaart er uit gehaald omdat de comp niks deed en ik wou weten of hij wel piepte als ik er crusiale hardware uithaalde.
Enne niet om rot te doen, maar ik heb ff wat reply's en topic van jouw doorgelezen die bijna alles van jouw is pas |:( Dus misschien ff nadenken voordat je iets post en de search gebruiken (voor als ze zelf weer eens een topic open)
ok, ik heb hem weg gehaalt, maar die |:( topics van mij die je gelezen hebt zijn zeker die oude topic toen ik hier net nieuw was

Flickr

Pagina: 1