situatie:
Wij zijn bezig met een nieuw huis. In het huidige huis heb ik drie vertrekken: Een woonkamer, woonkeuken en dedicated HT room
Het nieuwe huis krijgt maar twee vertrekken. Een grotere woonkeuken, en een veel grotere woonkamer. Mijn filmkamer ben ik dan kwijt....
Wat ik dus wil is dat ik mijn surround uitrusting in de woonkamer krijg, maar het hoeft niet zo nadrukkelijk aanwezig te zijn als dat het nu is. Wat heb ik nu in de filmkamer:
Mijn idee is om alles te vervangen.
700 tot 1000 voor de TV. Nog geen idee welke TV het moet worden. Formaat ook niet, maar ik denk wel richting de 50".
700 tot 1200 voor een 5.1 set --> Teufel System 4 of 5
400 euro voor een receiver. Denon, Pioneer, Onkyo... Het liefst een Marantz, maar daar heb ik het budget niet voor (ooit een SR7000 gehad
)
is dit een goede verdeling qua budget? tips?
Ik kan dus echt met een schone lei beginnen, en zou graag eens met jullie van gedachten wisselen.
Wij zijn bezig met een nieuw huis. In het huidige huis heb ik drie vertrekken: Een woonkamer, woonkeuken en dedicated HT room
Het nieuwe huis krijgt maar twee vertrekken. Een grotere woonkeuken, en een veel grotere woonkamer. Mijn filmkamer ben ik dan kwijt....
Wat ik dus wil is dat ik mijn surround uitrusting in de woonkamer krijg, maar het hoeft niet zo nadrukkelijk aanwezig te zijn als dat het nu is. Wat heb ik nu in de filmkamer:
- een projector
- een 160*90 cm scherm
- 4 grote zwarte vloerstaanders en een center
- Een joekel van een sub.
- Een Dune HD mediaspeler en een TV tuner
- HK AVR 430 receiver.
- QNAP 459u NAS
Mijn idee is om alles te vervangen.
- Ik wil graag een grotere TV om de projector te vervangen. De woonkamer krijgt een enorme glaspui op het zuiden, dus verduisteren zit er niet in. De TV moet netflix ondersteunen, en het liefst content van de nas kunnen weergeven. De dune houden is ook een optie.
- De receiver heeft geen HDMI, dus kan weg. Ik wil graag een moderne receiver met redelijk wat punch hebben.
- Speakers zijn te groot, dus mogen weg. Ik wil graag iets kleiners, en zit aan het formaat Teufel System 5 te denken (afmeting fronts: 20 * 30 * 16 cm)
700 tot 1000 voor de TV. Nog geen idee welke TV het moet worden. Formaat ook niet, maar ik denk wel richting de 50".
700 tot 1200 voor een 5.1 set --> Teufel System 4 of 5
400 euro voor een receiver. Denon, Pioneer, Onkyo... Het liefst een Marantz, maar daar heb ik het budget niet voor (ooit een SR7000 gehad
is dit een goede verdeling qua budget? tips?
Ik kan dus echt met een schone lei beginnen, en zou graag eens met jullie van gedachten wisselen.