alle apparatuur vervangen vanwege een nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
situatie:
Wij zijn bezig met een nieuw huis. In het huidige huis heb ik drie vertrekken: Een woonkamer, woonkeuken en dedicated HT room :9

Het nieuwe huis krijgt maar twee vertrekken. Een grotere woonkeuken, en een veel grotere woonkamer. Mijn filmkamer ben ik dan kwijt....

Wat ik dus wil is dat ik mijn surround uitrusting in de woonkamer krijg, maar het hoeft niet zo nadrukkelijk aanwezig te zijn als dat het nu is. Wat heb ik nu in de filmkamer:
  • een projector
  • een 160*90 cm scherm
  • 4 grote zwarte vloerstaanders en een center
  • Een joekel van een sub.
  • Een Dune HD mediaspeler en een TV tuner
  • HK AVR 430 receiver.
  • QNAP 459u NAS
in de woonkamer staat een 40" Samsung met een WII en een ATV3

Mijn idee is om alles te vervangen.
  • Ik wil graag een grotere TV om de projector te vervangen. De woonkamer krijgt een enorme glaspui op het zuiden, dus verduisteren zit er niet in. De TV moet netflix ondersteunen, en het liefst content van de nas kunnen weergeven. De dune houden is ook een optie.
  • De receiver heeft geen HDMI, dus kan weg. Ik wil graag een moderne receiver met redelijk wat punch hebben.
  • Speakers zijn te groot, dus mogen weg. Ik wil graag iets kleiners, en zit aan het formaat Teufel System 5 te denken (afmeting fronts: 20 * 30 * 16 cm)
Mijn budget:
700 tot 1000 voor de TV. Nog geen idee welke TV het moet worden. Formaat ook niet, maar ik denk wel richting de 50".
700 tot 1200 voor een 5.1 set --> Teufel System 4 of 5
400 euro voor een receiver. Denon, Pioneer, Onkyo... Het liefst een Marantz, maar daar heb ik het budget niet voor (ooit een SR7000 gehad :9~ )

is dit een goede verdeling qua budget? tips?
Ik kan dus echt met een schone lei beginnen, en zou graag eens met jullie van gedachten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft de tv, koop zo groot mogelijk als je kwijt kan en qua budget nog een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Een grotere tv went erg snel en je kijkt nu film op een projector. Door de aspect ratio van de film vallen er al balken weg dus op een wat kleinere tv blijft er anders wel heel weinig beeld over.

Ik zou je overigens adviseren om je Dune niet zomaar weg te doen. De ingebouwde mediaspelers van televisies willen nog wel eens struikelen over bepaalde bestanden en ook het doorgeven dan surround signalen werkt niet altijd. Met een losse mediaspeler ben je volgens mij altijd beter af.

Voor speakers is het in mijn ogen vooral een kwestie van smaak. Elk merk/type klinkt anders dus is per persoon anders. Dit gaat dan vooral op voor muziek en minder voor film. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Die Teufels kun je in ieder geval thuis proberen en zo nodig terugsturen.

Ten slotte een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

107mb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:41:
situatie:
Wij zijnDie "andere" is bezig met een nieuw huis.
...Mijn filmkamer ben ik dan kwijt....
Wow, euh, voor 1000 Euro heb je maximaal een 60" TV in de Pricewatch (zonder review/oordeel) maar je levert alsnog wat in qua oppervlak ten opzichte van je huidige scherm. Wat ik even afvraag in de nieuwe setup; welke kijkafstand gaat er zometeen zijn? Dit kan enige invloed hebben op je budget / TV-type / resolutie / etc en mogelijk zelfs gericht op de toekomst zoals 4K en HEVC-achtige zaken?

Als receiver is er, naar mijn mening, weinig beter te krijgen dan een Denon AVR-X2200W, als ik meerdere sites/bladen moet geloven. Hij is desondanks wel onpraktisch groot/hoog en behoeft zeker een weekendje handleidingen lezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
"die andere" :*)

De TV kamer ben ik kwijt... dat klopt. Verder zijn er alleen maar voordelen.
120 m2 meer kaveloppervlak. van 400 m3 naar 670 m3. van drie naar vijf slaapkamers. een volwaardige zolder... en de maandlasten gaan omlaag! dus die TV kamer.... daar kom ik wel overheen!

Op zich zou ik nog met een rolscherm kunnen gaan werken, maar zoals eerder gezegd, er komt een grote schuifpui in de woonkamer. Gaat echt wel wat worden om fatsoenlijk te kunnen verduisteren.

Wat betreft 4K... ik heb vroeger met veel zaken voorop gelopen (bv een van de eerste breedbeeld-TV's, regiovrije DVD speler...) en uiteindelijk heeft het lang geduurd voordat ik daar profijt van had. Dus ik weet niet of ik per-se dat soort zaken al wil hebben.

kijkafstand weet ik nog niet. De woonkamer wordt 6 bij 7 meter dus dat biedt nog wel wat opties qua opstelling en mogelijke kijkafstanden.