Vraag

• BigGeoffrey
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01 12:16
Ik heb net een pc gekocht via marktplaats met 16 gb werkgeheugen. Toen ik echter de pc openmaakte zag ik dat het twee verschillende soorten zijn. Ik vraag me alleen af of dit de prestaties zal beïnvloeden van de pc als het gaat om gamen.

Het gaat om deze twee soorten geheugens:

- Crucial 8gb pc3-12800 (800MHz)
- Kingston 8gb PC3-10700 (667 MHz)

Alle reacties

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
De Crucial heeft een maximale gegevensoverdracht van 12,800 GB/s en de Kingston 10,667 GB/s, daarnaast is de CAS Latency van de eerste beter. De eerste is dus sneller. Je wil je RAM in dual channel draaien, maar omdat de snelheid (MHz) niet gelijk is zal de laagste snelheid en de hoogste latency aangehouden worden voor beide modules. Het beïnvloedt dus je prestaties. Of het in jouw geval de prestaties merkbaar beïnvloedt hangt af van de spellen die je speelt (RAM-intensief of niet). In principe zou het voor de meeste games ook met alleen de Crucial volstaan en kan je de Kingston er zelfs uithalen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onze glazen bol zegt... helemaal niets :o

De snelheidsaanduiding van een DIMM is een maximumsnelheid. Of je die kunt halen of niet hangt af van je moederbord en/of CPU. Als de geheugencontroller niet sneller dan 667MHz draait, maakt het niets uit, zo ja wel. Zonder dat je dat soort info geeft kunnen wij je niets vertellen.

Sowieso verwachten we een stuk meer eigen inzet als je een topic opent. Je krijgt om te beginnen een template te zien waar ik weinig van terug zie in deze topicstart, je lijkt nergens zelf opgezocht te hebben of je hebt wel zelf dingen geprobeerd maar laat na ze te benoemen. Dus gaat dit topic dicht.

Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.