Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zoektocht naar krachtige laptop op Win 8.1

Pagina: 1
Acties:

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
Dag Tweakers,

Vorig jaar kocht ik me deze laptop en ben er prima gelukkig mee :

Aspire (V17 Nitro) VN7-791G-798W, Windows 8.1 - 17.3" FULL HD IPS 16:9 - Intel® Core™ i7-4710HQ processor - 16GB DDR3 RAM - NVIDIA® GeForce® GTX860M 2GB GDDR5 - 256GB SSD + 1TB HDD - BluRay - WLAN AC - BT4.0 - AZERTY backlit

Ik zou nu nog een extra laptop nodig hebben met minstens dezelfde specs (beter mag altijd)!
Er is 1 addertje onder het gras, hij moet Win 8.1 runnen en niet Win 10 zoals de meesten tegenwoordig de markt op gaan.
De bedrijfssoftware die ik ook run doet het namelijk zeer slecht in combo met win 10 , dus zeker te vermijden.

Heeft er iemand een zicht op welke goede krachtige laptops er nog met Win 8.1 geleverd worden?
Ik heb bvb de MSIG70 (1700€) en de medion-erazer-x7835 (1600€) gevonden, zien er vrij degelijke laptops uit en zeker krachtig genoeg om naast al mijn zware business toepassingen toch ook af en toe wat te kunnen gamen.

Qua gebruik ben ik meestal met zware zakelijke toepassingen bezig en ook vrij veel grote projecten in Indesign, cat-tools, etc.
Ik game graag, maar enkel daarvoor ga ik bvb geen 1000€ extra uitgeven.

Graag tips over krachtige laptops nu nog te verkrijgen die een beetje in lijn staan met de oorspronkelijke Acer (het mag gerust wat zwaarder of sneller, maar zeker niets minder performant), en dus Win 8.1!
Graag ook een AZERTY toetsenbord!

Stel dat ik toch een Win 10 zou aankopen, is de herinstallatie en het bekomen van de juiste drivers etc een groot probleem/miserie??
anders overweeg ik dit ook, maar ik zou liefst voor een basis 8.1 config gaan zodat ik daar mijn tijd niet moet aan verprutsen.

hartelijk dank alvast!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry dat ik even niet zeg wat je moet kopen maar op een budget van grofweg 1500 Euro, is het dan halszaak om niet zelf (extra) een Windows 10 laptop te accepteren en daar een Windows 8.1 licentie bij te kopen? Je kan voor bepaalde laptops zeker ook even op de site van de fabrikant kijken of er drivers zijn voor 8.1 of voor 10; dan weet je meteen wat je ermee kan doen.

De herinstallatie van een OS hangt/staat met de support en dus de drivers. Wat mij opvalt, maar dat is misschien toeval, is dat WindowsUpdate in Windows 10 meer drivers vindt/update automatisch dan Windows 8.1. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik alleen maar Intel/Nvidia-machines heb dus mogelijk is mijn opmerking niet handig/geldig voor AMD-chipsets.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
Dat was het tweede deel van de vraag dus...
Wat als ik een Win 10 koop en zelf 8.1 installeer...
wat met drivers, etc. ....

ook qua support zal er miserie zijn als er iets aan de laptop zou schelen, te veel fabrikanten zullen automatisch zeggen ... deze is met Win 10 in het hoofd samengesteld, je verandert zelf de Os, dus eigen verantwoordelijkheid ...

als ik niks degelijk op win 8.1 vindt dan zal ik dit zowiezo wel doen (zelf 8.1 installeren), maar zoals gezegd, ik vermijd het liever.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ook nog kan, om eventuele support (en gedrag) van de laptop binnen de perken te houden: dualboot maken met Windows 8.1 en Windows 10. Tja, het kost je grofweg 25GB extra gedurende de levensduur van de laptop om Windows 10 up-to-date te houden maar dan heb je wel een referentie voor jezelf.

Ten eerste kan je dan, hopelijk, snel zelf uitsluiten of een bepaald "defect" aan Windows 8.1 ligt en het ineens wel werkt in Windows 10. En als de fabrikant lastig doet, kan je ook booten in Windows 10 en bepaalde troubleshooting met ze doornemen.

Neemt niet weg, maar dat is mijn professionele mening, dat het mogelijk interessanter is om uit te (gaan) zoeken waarom bepaalde software van jou niet op Windows 10 mag/wil werken. Over een paar jaar zal je er toch aan moeten geloven en daarmee voorkom je (tijdig) de zoektocht naar correcte/werkende software.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Check ook of het wel aan Windows 8.1 ligt of misschien aan verschil tussen 32 of 64 bit. Wij gebruiken verschillende software die onder XP prima werkte, maar na de overstap naar Windows 7 64 bit niet meer. Toen we een nieuwe computer met 32-bit Windows 7 inrichtten werkte het wel weer. Nu werkt het ook nog steeds prima met Windows 10 32-bit.
Als er ergens een pad hard-coded in de software staat, is een verwijzing onder Win32 namelijk c:\program files\...., maar bij 64 bit staan 32-bits programma's in c:\program files (x86)\....
Ook Visual C++ libraries hebben volgens mij wat van dat soort verwijzingen