Toon posts:

Games onspeelbaar met HDMI kabel door hakkelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Twee jaar geleden heb ik een pc gebouwd die, naar wat ik gelezen heb, in staat zou moeten zijn op te kunnen gamen met prima resolutie. Dit deed ik altijd met een VGA kabel, maar ik heb mij door een vriend laten vertellen dat games nog veel mooier worden met een HDMI kabel. Met de VGA kabel liepen mijn spellen (Batllefield 4, Fallout 4, The Witcher 3) altijd heel soepel, maar het zag er niet bijzonder indrukwekkend uit qua graphics.

Nu heb ik verschillende HDMI kabels geprobleerd en elke keer als ik met een HDMI kabel probeer te games lopen de spellen verschikkelijk hakkelend en zijn ze practisch onspeelbaar. Zelfs games als starcraft 2 en diablo 3 zijn op lagere resoluties nauwelijks te spelen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Dit zijn mijn specs:

Processor Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz

Video Card AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series

Video Card #2 Intel(R) HD Graphics 4600

RAM 8.0 GB

Operating System Microsoft Windows 10 (build 10586), 64-bit

Verder heb ik via 'Driver Booster 3' de laatste drivers gedownload en probeer ik met 'Advanced systemcare' mijn computer gezond te houden. Ook heb ik nog 651 gigabyte vrij van de 930.

Waar zou het aan kunnen liggen dat mijn games niet soepel lopen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp! Ik heb weinig verstand van computers dus mijn excuses als ik onduidelijk of onvolledig ben geweest.

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-05-2016 23:14)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:54:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de intern graphics processor (?) uitgezet in de BIOS. Alleen nu krijg ik alleen maakt mijn beeldscherm helemaal geen verbinding meer via de HDMI. Het lijkt mij dus dat ik inderdaad via de Intel verbinding maakte! Kan ik ook via de BIOS de radeon connecten? Doe ik dit dan eerst via de VGA, en pakt hij hem dan automatisch op HDMI?
Stop de HDMI kabel eens in de videokaart in plaats van in het moederbord.

Alle reacties

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 19:52
Ik gok dat je de games speelt op de Intel grafische kaart ipv de radeon of op een hele hoge resolutie wat de grafische kaart niet fijn vind.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. Werkt alles nog wel op VGA als je de HDMI eruit trekt?
2. Schakel eens je HD4600 uit in de BIOS!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de intern graphics processor (?) uitgezet in de BIOS. Alleen nu krijg ik alleen maakt mijn beeldscherm helemaal geen verbinding meer via de HDMI. Het lijkt mij dus dat ik inderdaad via de Intel verbinding maakte! Kan ik ook via de BIOS de radeon connecten? Doe ik dit dan eerst via de VGA, en pakt hij hem dan automatisch op HDMI?

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:54:
Stop de HDMI kabel eens in de videokaart in plaats van in het moederbord.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt waarschijnlijk je hdmi in je moederbord gestoken, waar mn ook je netwerk en usb zit. Je moet deze juist in je videokaart steken, je zit nu gok ik op je onboard intel te spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden gelijk! ik zag eerst niet dat er een directe ingang was in de videokaart. Alles loopt nu heel soepel. Bedankt gasten!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Mooi dat je probleem is opgelost ^^ wat ik alleen jammer vind is dat niemand er even bij zegt dat, zolang je resolutie en refreshrate van je beeldscherm hetzelfde blijven, je geen kwaliteitsverschil zal merken tussen VGA en HDMI, mits een goede VGA kabel gebruikt is.

• PilatuS
  • Niet online
ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:22:
Mooi dat je probleem is opgelost ^^ wat ik alleen jammer vind is dat niemand er even bij zegt dat, zolang je resolutie en refreshrate van je beeldscherm hetzelfde blijven, je geen kwaliteitsverschil zal merken tussen VGA en HDMI, mits een goede VGA kabel gebruikt is.
Misschien met een hele goede kabel, maar ook dat geloof ik niet helemaal. Wat je bij schermen krijgt zijn dan sowieso geen goede kabels. Probeer het maar eens uit op Full-HD met VGA of HDMI. Het verschil is echt goed zichtbaar.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verder heb ik via 'Driver Booster 3' de laatste drivers gedownload en probeer ik met 'Advanced systemcare' mijn computer gezond te houden. Ook heb ik nog 651 gigabyte vrij van de 930.
Nog even malware verwijderen en je bent helemaal klaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1