Whatsapp bellen naar het buitenland werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-11-2021
Mijn vraag
Ik heb een vriendin in het buitenland (Zweden) met wie ik al sinds het mogelijk is via whatsapp bel. Sinds vandaag krijg ik opeens iedere keer de melding ''Het wifi netwerk of mobiele netwerk dat ''x'' gebruikt ondersteunt Whatsapp bellen niet''. Ze heeft geprobeerd via haar mobiele netwerk te bellen maar dat lukt ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een Nexus 6p en zij een Samsung Galaxy S5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd whatsapp te updaten, opnieuw installeren, zij heeft haar router al opnieuw opgestart, maar niks werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als jij de melding krijgt dat X op een niet-ondersteund netwerk zit; is het dan niet zinvol/handig dat X dat opneemt met de provider ter plekke?

Kan je met andere VOIP-applicaties wel contact leggen met elkaar? Dan sluit je uit dat Whatsapp wordt geblokkeerd maar dat iets als Viber of Skype wel werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:48

Phntm

Tlingelingeling

Meestal betekent het dat de provider whatsapp bellen mogelijk heeft geblokkeerd i.v.m. gemiste kosten. Marokko bijvoorbeeld heeft deze blokkade op Skype, Tango, Viber, Whatsapp, Messenger en misschien nog een paar andere populaire apps. Probeer eens een andere VOIP app en als niks het doet probeer imo die doet het omdat het nog niet zo bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666637

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Viber. Weet niet of het werkt in Zweden, kan je altijd even proberen. Ben benieuwd of het voor je werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
MAX3400 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:03:
Als jij de melding krijgt dat X op een niet-ondersteund netwerk zit; is het dan niet zinvol/handig dat X dat opneemt met de provider ter plekke?

Kan je met andere VOIP-applicaties wel contact leggen met elkaar? Dan sluit je uit dat Whatsapp wordt geblokkeerd maar dat iets als Viber of Skype wel werkt?
Momenteel skypen we, maar via de laptop. Dat werkt prima.
Anoniem: 666637 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:09:
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Viber. Weet niet of het werkt in Zweden, kan je altijd even proberen. Ben benieuwd of het voor je werkt!
Viber werkte voorheen prima, maar we zijn overgestapt op whatsapp omdat dat toch wat makkelijker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666637

Mauzizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:12:

Viber werkte voorheen prima, maar we zijn overgestapt op whatsapp omdat dat toch wat makkelijker was.
Ja, maar als Whatsapp niet werkt en Viber wel, dan is dat toch een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
Anoniem: 666637 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Ja, maar als Whatsapp niet werkt en Viber wel, dan is dat toch een betere keuze?
Ja vanzelfsprekend, maar aangezien we whatsapp gebruiken om gewoon met elkaar te kunnen appen zou het een beetje irritant zijn om constant te moeten schakelen tussen viber en whatsapp, dus vandaar ook mijn vraag. Tot we een oplossing hebben moet viber maar als alternatief dienen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
Nieuw: het werkt wel via haar mobiele netwerk, maar niet via wifi. Zou de provider Whatsapp dan hebben geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
Mauzizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:27:
Nieuw: het werkt wel via haar mobiele netwerk, maar niet via wifi. Zou de provider Whatsapp dan hebben geblokkeerd?
zou het eerder andersom verwachten, maar wat voor wifi is het waar het niet op werkt? van een hotel of bedrijf (waar over het algemeen een boel geblokkeerd wordt) of van een particulier (of haarzelf) waar zelden iets geblokeerd wordt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mauzizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:27:
Ik kan me heeeel goed voorstellen dat een bedrijf of een hotel niet via de WiFi dit soort zaken wil toestaan. Bedrijfsmatig ga je dan buiten de telefooncentrale om (iets met mogelijke bewijslast van contactmoment) en een hotel wil liever dat je de vaste telefoon op je nachtkastje pakt (want inkomsten).

Lood om oud ijzer; gewoon de beste oplossing zoeken om in contact te blijven. Helaas is er voor elk land of voor elk device wel een issue te bedenken...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1