Belgroep via VOIP (doorschakelen naar meerdere nummers)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Topicstarter
Een collega van mij heeft het volgende :
In verband met persoonlijke omstandigheden moet hij bereikbaar zijn.
Nu is de mobiele ontvangst in ons gebouw nogal belabberd, dus die hele simpele oplossing werkt helaas niet.

Wat ik zoek is een provider die het volgende aanbied:
Inbellen naar 1 nummer, en dan vervolgens tegelijk doorschakelen naar meerdere nummers, die collega werkt ook nog ergens anders, en heeft natuurlijk ook nog thuis een telefoon.

Dus :
1 in, 4 telefoons gaan over, de eerst die hem opneemt krijgt de verbinding.

Dit is op zich een normale oplossing voor cloud pbx-en, maar het is enigzins overkill om hiervoor een abonnement af te sluiten, alles werkt nu prima, maar doorschakelen is nu voor een tijdje handig.

Weet iemand een provider die dit aanbied ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Moet het een 06 nummer zijn? Anders kan dit volgens mij met Cheapconnect prima gedaan worden! Let alleen op met het opnemen van voicemails bij dergelijke constructies. Dan kun je alsnog oproepen mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 19:05
Vodafone signaalplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zijn alle providers even beroerd ? Je zou anders nummer bij 'niet bereik' door kunnen schakelen en een duo sim telefoon kunnen gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:53
Sonetel, alleen dan geen 06-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Topicstarter
Bij Cheapconnect kan ik helemaal niks vinden over forwarden, en bij Sonetel alleen naar een enkel nummer.

Een enkele forward is geen probleem, dat kan bij de meeste wel, wat ik wil is :
1 inkomend nummer , schakelt door naar 4 andere nummers (1 mobiel), de eerste die opneemt wint.

De tip over voicemails is een goeie, die moeten dan natuurlijk allemaal uit.

Een provider krijgt extra bonus als er een voicemail naar e-mail dienst aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij Cheapconnect kan ik helemaal niks vinden over forwarden,
Hoeft ook niet. Je connect gewoon X aantal apparaten naar Cheapconnect met hetzelfde account, wordt je gebeld dan gaan ze allemaal over, totdat je er met 1 opneemt. Geen idee of daar een limiet op zit, maar zowieso is 5 al geen probleem.

Een vergelijkbare constructie heb ik hier ook. Thuis een FritzBox met een DECT toestel. Op kantoor een VOIP toestel, onderweg met een SIP app op me Galaxy, in vakantiewoning een Gigaset DECT basestation (met VOIP).
Werkt zeer betrouwbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 25-05-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Topicstarter
Al die toestellen zijn dus SIP clients ?

Die collega heeft op zijn werkplekken weliswaar SIP clients, maar niet onder zijn beheer, het zijn dus gewoon nummers waarnaar geforward moet worden.

Het kan met een software PBX, kijk bijvoorbeeld hier : http://wiki.kolmisoft.com/index.php/Ring-Groups
Asterisk kan het ook, ik zoek alleen iemand die het aanbiedt, dan hoef ik het zelf niet in de lucht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jvhaarst schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:
Al die toestellen zijn dus SIP clients ?
Dat hoeft niet.
Binnenkomende gesprekken op je Cheapconnect-nummer komen normaal gesproken binnen op een aangemeld SIP-toestel.
Als er geen SIP-toestel is aangemeld dan wordt doorgeschakeld naar voicemail of nummers op een opgegeven lijst, dat mogen andere SIP-accounts bij Cheapconnect zijn maar ook andere nummers; naar keuze achter elkaar of allemaal tegelijk. Als een doorschakelnummer opneemt dan betaal je gesprekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Topicstarter
Ik heb net een testje gedaan met Cheapconnect, en dat werkte prima.
Een paar opmerkingen :
De nummers waar je naar doorschakelt moeten zonder landnummer als het NL nummers zijn.
Je kunt niet vanaf een nummer bellen dat in het lijstje staat, dan krijg je een in gesprek melding.

Dat laatste is jammer, anders zou het een makkelijke manier zijn voor stellen om tegelijk naar huis en naar de 2 mobieltjes te bellen.

Ik zal eens vragen of dat op te lossen is.

[ Voor 87% gewijzigd door jvhaarst op 27-05-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Topicstarter
Volgens Cheapconnect is dat een probleem van mijn mobiele provider/telefoon, die staat geen wisselgesprek toe.
Kunnen andere mensen wel bellen vanaf een nummer dat in de lijst met te bellen nummers staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jvhaarst schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:36:
Volgens Cheapconnect is dat een probleem van mijn mobiele provider/telefoon, die staat geen wisselgesprek toe.
Kunnen andere mensen wel bellen vanaf een nummer dat in de lijst met te bellen nummers staat ?
Inkomende oproepen op mijn mobiel gaan naar de voicemail bij in gesprek; als ik met die mobiele telefoon naar het meervoudig doorgeschakelde nummer bel dan neemt inderdaad de mobiele voicemail op en gaan de andere telefoons hooguit 1x over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Topicstarter
Welke provider ?
Ik zit bij Vodafone, en daar gaat het dus niet.

Ik hoop dat het dus niet iets provider specifieks is, en dat ik dan nog een poging kan doen bij Cheapconnect om het aan hun kant te fixen.
Lijkt me op zich simpel : Als inkomend nummer in uitgaande lijst staat, dat nummer niet bellen.
Ik kan ook geen reden verzinnen om het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Als je wisselgesprek aan hebt staan, dan zou dat moeten kunnen werken. Anders eindig je inderdaad in de voicemail van je eigen toestel. En als je eventueel anoniem belt? Want in theorie creeer je een lus naar hetzelfde nummer.
Pagina: 1