Deze situatie heeft ertoe geleid om een topic te openen:
Bij een kennis doet zich sinds een aantal maanden het volgende probleem voor:
Via de ingebouwde FTP server van de Humax 5200C worden er bestanden overgezet op de computer via FileZilla.
De hoogste waargenomen snelheid is: 94 KiB/s.
Enig idee hoe ik deze snelheid kan verhogen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router was een Linksys-Cisco 10/100 (model ben ik vergeten) is een TP-Link AC750 (gigabit LAN verbinding) voor in de plaats gekomen.
2x Humax 5200C. Beide hebben een statisch IP adres en behalen dezelfde maximale snelheid.
FileZilla
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de netwerkkabels vervangen van zowel de computer als de Humax met de router. Dit heeft geen oplossing geboden.
Ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de Humax lijdt niet tot een hogere snelheid.
Cross kabel aangesloten op de Humax en PC, ook dit geeft een maximale snelheid van 94 KiB/s
De computer gaf aan dat de netwerksnelheid 100MBit was.
Volgens de instellingen van de Humax is de softwareversie ZHCIR 1.00.60
Ik heb niet voldoende kennis in huis van de Humax om aanpassingen te doen om de snelheid te verhogen.
Mocht iemand een tip hebben hoe dit op te lossen is dan hoor ik dat graag.
Bij een kennis doet zich sinds een aantal maanden het volgende probleem voor:
Via de ingebouwde FTP server van de Humax 5200C worden er bestanden overgezet op de computer via FileZilla.
De hoogste waargenomen snelheid is: 94 KiB/s.
Enig idee hoe ik deze snelheid kan verhogen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router was een Linksys-Cisco 10/100 (model ben ik vergeten) is een TP-Link AC750 (gigabit LAN verbinding) voor in de plaats gekomen.
2x Humax 5200C. Beide hebben een statisch IP adres en behalen dezelfde maximale snelheid.
FileZilla
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de netwerkkabels vervangen van zowel de computer als de Humax met de router. Dit heeft geen oplossing geboden.
Ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de Humax lijdt niet tot een hogere snelheid.
Cross kabel aangesloten op de Humax en PC, ook dit geeft een maximale snelheid van 94 KiB/s
De computer gaf aan dat de netwerksnelheid 100MBit was.
Volgens de instellingen van de Humax is de softwareversie ZHCIR 1.00.60
Ik heb niet voldoende kennis in huis van de Humax om aanpassingen te doen om de snelheid te verhogen.
Mocht iemand een tip hebben hoe dit op te lossen is dan hoor ik dat graag.
What are we gonna do tonight?