Hallo allemaal. Ik ben plan een desktop aan te schaffen en ik ben benieuwd wat jullie van mijn build vinden. Zijn er nog tips, op-/aanmerkingen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de desktop voornamelijk gebruiken voor Photoshop, Football manager, Age of Empires, Browsen, Netflixen, Filmpie kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- is mijn maximale budget (exclusief videokaart, ik heb namelijk al een GTX 960 liggen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup, dit:
(monitor 2x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Football Manager is nogal CPU-intensief. Grafisch heb ik met een GTX 960 meer dan voldoende voorlopig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille en mooie kast. De kast is de huidige config vind ik er mooi uitzien.
Ga je overklokken?
Nee, opzich niet het idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritiek op mijn config.
Ik vraag mij bijvoorbeeld af of de i7-6700K niet zonde is. De reden dat ik ervoor gekozen heb, is omdat deze hoger geklokt is dan de i7-6700. Ik weet ook dat de K-versie overclockbaar is, maar mijn moederbord in deze set-up dat niet toestaat. Voor FM zijn niet bijster veel vergelijkingen te vinden tussen verschillende CPU's, dus ik weet eerlijk gezegd ook niet of de meerprijs van een 6700K het waard is t.o.v. een i5-6600.
Als je niet gaat overclocken, voldoet dan de stockcooler of kan een externe cooler geen kwaad?
Bovendien vraag ik me af of het waard is om een Z/H170 chipset-moederbord te kiezen ipv een B150.
Dit is de build die ik in gedachten heb. Ik heb al een GTX 960 liggen, dus een videokaart hoeft er niet bij. Ik ben benieuwd naar jullie tips en dergelijke. Ik heb mijn best gedaan om me in te lezen, maar als ik iets gemist heb: excuses.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de desktop voornamelijk gebruiken voor Photoshop, Football manager, Age of Empires, Browsen, Netflixen, Filmpie kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- is mijn maximale budget (exclusief videokaart, ik heb namelijk al een GTX 960 liggen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup, dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart | € 198,99 | € 198,99 |
| 1 | Harman Kardon SoundSticks III | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Rapoo 8900P (Qwerty) | € 61,24 | € 61,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,22 | |
(monitor 2x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Football Manager is nogal CPU-intensief. Grafisch heb ik met een GTX 960 meer dan voldoende voorlopig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille en mooie kast. De kast is de huidige config vind ik er mooi uitzien.
Ga je overklokken?
Nee, opzich niet het idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritiek op mijn config.
Ik vraag mij bijvoorbeeld af of de i7-6700K niet zonde is. De reden dat ik ervoor gekozen heb, is omdat deze hoger geklokt is dan de i7-6700. Ik weet ook dat de K-versie overclockbaar is, maar mijn moederbord in deze set-up dat niet toestaat. Voor FM zijn niet bijster veel vergelijkingen te vinden tussen verschillende CPU's, dus ik weet eerlijk gezegd ook niet of de meerprijs van een 6700K het waard is t.o.v. een i5-6600.
Als je niet gaat overclocken, voldoet dan de stockcooler of kan een externe cooler geen kwaad?
Bovendien vraag ik me af of het waard is om een Z/H170 chipset-moederbord te kiezen ipv een B150.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 347,- | € 347,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,38 | € 89,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 768,63 | |
Dit is de build die ik in gedachten heb. Ik heb al een GTX 960 liggen, dus een videokaart hoeft er niet bij. Ik ben benieuwd naar jullie tips en dergelijke. Ik heb mijn best gedaan om me in te lezen, maar als ik iets gemist heb: excuses.