internetsnelheid gethrottled naar 2.2kbps, maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 5.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-03-2023
internetsnelheid gethrottled naar 2.2kbps volgens deze test : https://fast.com/nl/
volgens ziggo's eigen test is het 11.66 mbps download, terwijl mijn ouders betalen voor 150mbps download

bij het bellen zeggen ze steeds dat het aan mij ligt, bijv de wifi, mijn computer, de kabel, maar dat is allemaal bullshit "we zien hier wel dat het signaal wat daar aankomt 150mbps is"

verschillende dingen hebben ook verschillende snelheden
youtube werkt wel, wat langzamer dan normaal maar het werkt soepel, terwijl ik bij elke game nu gemiddeld 300 ping heb en die andere test laat 2.2kbps zien zoals ik al zei

dit is al 3 keer gebeurd de laatste week
ik liet bijv vandaag perongeluk mn torrent client aan en toen ik thuis kwam zag ik weer 300 ms ping

meer dan 2 jaar lang is dit me nog nooit overkomen, maar toen was het abonnement nog van upc

ik vroeg me alleen af of jullie mij advies kunnen geven over deze throttling van ziggo

ik denk niet dat er wat aan te doen is behalve overstappen naar een provider die hopelijk niet de snelheid throttled door veel verkeer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof je netwerk en/of hardware brak is. Ziggo doet niet aan dit soort 'throttling'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-07 10:27
Heb je wel zelf al wat onderzocht? Je vraagt aan Ziggo wat het probleem is, ze geven de reden, ik neem aan dat je dan wel je kabels, modem, router, PC etc gaat checken? Wie weet is er wel wat kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Totaal geen info over hardware die gebruikt is, netwerk indeling etc...

Mijn kristallen bol is helaas terug voor garantie...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Hoezo is dat bullshit precies?

Wat doe je dan precies met je internet dat je denkt dat je er zoveel gebruik van maakt dat Ziggo je zou cappen...

Test trouwens je snelheid eens op http://www.speedtest.net/

Jouw test lijkt niet echt representatief.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 23-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
johnkeates schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:27:
Klinkt alsof je netwerk en/of hardware brak is. Ziggo doet niet aan dit soort 'throttling'...
als je het met de hardware over de modem hebt is dat sowieso slecht, het crashed en reboot regelmatig etc, maar dat was altijd al zo en daar is niks aan veranderd
dat ziggo niet aan dit soort throttling doet geloof ik eigenlijk niet
ik had van meerdere bronnen gelezen dat ze dat juist wel doen en ik heb ook veel klachten gelezen met hetzelfde probleem wat niet opgelost is geweest
.pointer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:29:
Heb je wel zelf al wat onderzocht? Je vraagt aan Ziggo wat het probleem is, ze geven de reden, ik neem aan dat je dan wel je kabels, modem, router, PC etc gaat checken? Wie weet is er wel wat kapot!
met een laptop met een andere kabel gekeken of mn internet zo wel goed werkt nadat ik gebeld had
het werkte goed, maar toen ik daarna weer op mn pc ging werkte het daar ook goed op
dat vind ik ergggg fishy omdat het precies was nadat ik ziggo gebeld had
prutser001 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:30:
Totaal geen info over hardware die gebruikt is, netwerk indeling etc...

Mijn kristallen bol is helaas terug voor garantie...
het is gewoon een pc die direct met een kabel aangesloten is op een standaard meegeleverde modem zonder custom software ofzoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Test anders hier eens je snelheid https://www.ziggo.nl/speedtest/.
Doe dit dan wel op een PC die middels een kabel aangesloten is op het modem/router.
Uiteraard er wel voor zorgen dat er geen torrent client actief is en andere netwerk apparatuur is uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:44:
[...]

als je het met de hardware over de modem hebt is dat sowieso slecht, het crashed en reboot regelmatig etc, maar dat was altijd al zo en daar is niks aan veranderd
dat ziggo niet aan dit soort throttling doet geloof ik eigenlijk niet
ik had van meerdere bronnen gelezen dat ze dat juist wel doen en ik heb ook veel klachten gelezen met hetzelfde probleem wat niet opgelost is geweest

[...]

met een laptop met een andere kabel gekeken of mn internet zo wel goed werkt nadat ik gebeld had
het werkte goed, maar toen ik daarna weer op mn pc ging werkte het daar ook goed op
dat vind ik ergggg fishy omdat het precies was nadat ik ziggo gebeld had

[...]

het is gewoon een pc die direct met een kabel aangesloten is op een standaard meegeleverde modem zonder custom software ofzoiets
Als je dit soort waanideeën erop na houdt kun je maar beter van provider overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Dj-sannieboy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:45:
Test anders hier eens je snelheid https://www.ziggo.nl/speedtest/.
Doe dit dan wel op een PC die middels een kabel aangesloten is op het modem/router.
Uiteraard er wel voor zorgen dat er geen torrent client actief is en andere netwerk apparatuur is uitgeschakeld.
11.66mbps down
9.63mbps up
300ms ping
31ms jitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:47:
[...]

11.66mbps down
9.63mbps up
300ms ping
31ms jitter
Modem/router al herstart?
Als dat niet werkt, reset naar fabriekinstellingen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:48:
[...]

Veel te rigoureus.

- Vervang je netwerkkabels eens
- Update je drivers
- Check of Wi-Fi even instabiel is als bekabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Anoniem: 316512 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:46:
[...]
Als je dit soort waanideeën erop na houdt kun je maar beter van provider overstappen.
Dj-sannieboy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:48:
[...]

allebei al gedaan en dat werkte niet

ik ga nu met mijn mobiel testen hoe het internet daar op is, direct naast de modem, omdat ik geen beschikking heb over een laptop op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 10:25

job

Sluit je torrent cliënt af. Alle andere apparaten uitschakelen en wacht een uurtje. Sluit je pc bedraad apparaat aan op je modem. En doe dan nogmaal een snelheidstest.

Weet je overigens dat torrentverkeer funest is voor je internetsnelheid? Veel routers kunnen de vele connecties niet aan. Wil je downloaden met torrents zorg er dan voor dat je upload snelheid en maximaal connecties drastisch verlaagd.

[ Voor 81% gewijzigd door job op 23-05-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Test het met een ander apparaat, met andere software. Test het met jouw apparatuur bij iemand anders. Ziggo heeft er niks aan om te zeggen dat je 150 krijgt en dan maar 11 geven, daar schiet niemand wat mee op. Heb het ook nog nooit gezien, zowel bij particulieren als zakelijke verbindingen niet.

Throttling is iets wat je alleen krijgt als je lokale DOCSIS segment vol is, dan nog is dat niet iets wat Ziggo 'doet', maar iets wat gewoon een fysieke beperking aan de hardware is.

Waarschijnlijk zit je gewoon met brakke hardware (PC, Laptop, Telefoon, Netwerkkabel, Router, Switch, WiFi NIC) of brakke software (crappy drivers, crappy windows, malware enz.). Er zijn genoeg redenen dat het netwerk niet goed werkt zonder dat je provider daar wat mee te maken heeft.

Verder: maak eens een packet capture, connection logs, kijk hoeveel TCP sessies er open staan, kijk hoe veel verkeer er lokaal plaatsvind, doe onderlinge tests.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 23-05-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
johnkeates schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:53:
Test het met een ander apparaat, met andere software. Test het met jouw apparatuur bij iemand anders. Ziggo heeft er niks aan om te zeggen dat je 150 krijgt en dan maar 11 geven, daar schiet niemand wat mee op. Heb het ook nog nooit gezien, zowel bij particulieren als zakelijke verbindingen niet.

Throttling is iets wat je alleen krijgt als je lokale DOCSIS segment vol is, dan nog is dat niet iets wat Ziggo 'doet', maar iets wat gewoon een fysieke beperking aan de hardware is.

Waarschijnlijk zit je gewoon met brakke hardware (PC, Laptop, Telefoon, Netwerkkabel, Router, Switch, WiFi NIC) of brakke software (crappy drivers, crappy windows, malware enz.). Er zijn genoeg redenen dat het netwerk niet goed werkt zonder dat je provider daar wat mee te maken heeft.
job schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:52:
Sluit je torrent cliënt af. Sluit 1 bedraad apparaat aan op je modem. Alle andere apparaten uitschakelen. En doe dan nogmaal een snelheidstest.
dat is ook wat ik had gedaan

ik heb het nu met mijn mobiel gedaan en daar had ik 354 ms ping op amsterdamse servers

ik weet dat het via de wifi van mijn mobiel ging maar dan alsnog is het 354 ms ping, dus het heeft niets met de kabel van mijn pc te maken
2.20 mbps down en 3.89 mbps up trouwens op mijn mobiel

ik heb het trouwens ook al op mijn pc getest en op een laptop met een andere kabel

het kan niet aan mijn software of pc of kabel liggen, alleen de router, het signaal wat de router krijgt door de andere kabel of ziggo zelf

ik ga wel weer de router resetten..
als dit niet gefixed is met een andere router dan vraag ik me wel af wat voor argumenten er dan nog te bedenken zijn dat het aan mijn setup ligt

[ Voor 5% gewijzigd door jwywy17276 op 23-05-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 10:25

job

Ik was mijn bericht aan het bewerken. Kijk je daar ook nog naar. Ik vermoed dat je ziggo modem/router het torrentverkeer niet aan kan. Meteen testen nadat je je torrent cliënt uitschakelt is geen goede test. Wacht een uur. En test altijd via een kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Al jaren klant bij Ziggo en hoewel ik twee keer afgesloten ben vanwege spam (1x virus, 1x verkeerd ingestelde email server bij mij, my bad...) en dus vaak genoeg verkeer heb gehad wat niet onder de standaard richtlijnen valt... (Filehosting dienst welke ik na twee maanden de verbinding vrijwel non stop boven de 90% te maxen maar heb gestopt...) Nog niet gethrottled oid...
Ik denk dan ook dat je niet moet denken dat Ziggo een complot is gestart en dat straks de NSA en Obama hoogst persoonlijk met Ziggo afspreken dat ze je verbinding gaan knijpen en dan als je belt zeggen van niet... Als ze zeggen dat het niet zo is dan is het niet zo, of is het intern nog niet verwerkt en weten ze de dag erop wel het juiste antwoord te geven mocht het een administratieve fout zijn.

De kans dat het door verkeerde settings in je router of pc komt, zeker als je het hebt over een torrent client wat sowieso je snelheden volledig sloopt, is zoveel groter dan dat Ziggo er op uit is om jou en jou alleen te pesten...
Vergeet alle testen over wifi, dat geeft gewoon geen nuttige informatie.
De enige bruikbare test is een pc met kabel direct aan de router, het liefst met alle andere apparaten niet verbonden tijdens de test zodat torrents/andere downloads/malware en noem het maar op geen effect hebben op de resultaten.
Je kan beginnen met tracerts naar bijv. Google.nl om te kijken waar het mis gaat, verder kan je kijken of er apparaten zijn met veel verkeer/verbindingen en test alleen met een speedtest die op het netwerk van Ziggo staat, met een of andere speedtest ergens in Amerika testen is natuurlijk ook niet nuttig om pure bandbreedte en ping te meten...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Meer diensten en data over de 'ouderwetse' kabel. Dit betekent dat de aansluitingen meer precisie vergen/eerder crap kabels door de mand laten vallen. Coax aansluitpunt en alle kabels vanaf daar al eens netjes opnieuw aangesloten of aan gedacht te vervangen?

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
johnkeates schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:07:
[...]

Natuurlijk kan het aan je software liggen, of je PC of de kabel, of de router. Het feit dat het niet 'beter' wordt als je er iets aan veranderd zegt niet dat het daarom de boosdoener niet kan zijn.

Totdat je een werkende situatie hebt kan alles stuk zijn en lijkt het me sterk dat het aan Ziggo ligt. Op z'n best kan het aan het modem van Ziggo liggen, maar dat is het dan ook wel. Als er bij Ziggo iets stuk was zou de hele buurt er last van hebben en zou de TV het waarschijnlijk net zo goed niet doen.
uhh nee, als je het met meerdere kabels en PC's test, kan het niet aan de kabels en/of PC's liggen als ze het bij andere netwerken nog wel prima doen
dat is pure logica
daarom is het logisch dat het probleem of bij de router of bij de bekabeling naar de router ligt, of bij ziggo
en niet de utp kabel of hoe het ook heet

//
wtf ik heb mn oude reactie verwijderd en vervangen met deze...(edited) ik weet niet meer wat ik erin had geschreven

[ Voor 74% gewijzigd door jwywy17276 op 23-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:57:
[...]

het kan niet aan mijn software of pc of kabel liggen, alleen de router, het signaal wat de router krijgt door de andere kabel of ziggo zelf
Natuurlijk kan het aan je software liggen, of je PC of de kabel, of de router. Het feit dat het niet 'beter' wordt als je er iets aan veranderd zegt niet dat het daarom de boosdoener niet kan zijn.

Totdat je een werkende situatie hebt kan alles stuk zijn en lijkt het me sterk dat het aan Ziggo ligt. Op z'n best kan het aan het modem van Ziggo liggen, maar dat is het dan ook wel. Als er bij Ziggo iets stuk was zou de hele buurt er last van hebben en zou de TV het waarschijnlijk net zo goed niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:50
halen anderen bij de speedtest van ziggo wel de volle snelheid dan?

http://prntscr.com/b7k7w3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
popie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:14:
halen anderen bij de speedtest van ziggo wel de volle snelheid dan?

http://prntscr.com/b7k7w3
http://puu.sh/p2zo7/69a42c9565.png
haal jij 7% van waarvoor jij betaalt en 333 ms ping naar amsterdam terwijl je in amsterdam woont?
eigenlijk moest ik hier niet eens op reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:18:
[...]

haal jij 7% van waarvoor jij betaalt en 333 ms ping naar amsterdam terwijl je in amsterdam woont?
eigenlijk moest ik hier niet eens op reageren
Reageer dan iig op de adviezen die je krijgt ipv alleen maar te ranten...
Want zeg nou zelf, hoe realistisch is het dat Ziggo jou aan het pesten is?...
Natuurlijk zit er iets niet goed in jouw netwerk, maar door geen informatie te geven en niks verder te testen dan een paar speedtests over wifi en met torrent clients op het netwerk enz maak je het niet echt makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

There's your problem... Lijkt het je niet dat dat crashen en rebooten een teken aan de wand is dat dat ding naar z'n grootje is? Dat 'ie eerder crashtte en rebootte maar wel de goede/hogere snelheid gaf is geen garantie dat dat nu ook nog zo is. Wat voor modem heb je trouwens? Want dat kan ik tussen al je gerant niet vinden...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
FooLsKi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:31:
[...]

There's your problem... Lijkt het je niet dat dat crashen en rebooten een teken aan de wand is dat dat ding naar z'n grootje is? Dat 'ie eerder crashtte en rebootte maar wel de goede/hogere snelheid gaf is geen garantie dat dat nu ook nog zo is. Wat voor modem heb je trouwens? Want dat kan ik tussen al je gerant niet vinden...
:d...
cisco epc3925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 10-07 06:25
Test een met een ubuntu livecd, dus boot vanaf de cd, als het goed is heb je internet, dan kun op een schone OS testen.

Maak alle andere pc's en apparaten die op het internet zitten los.
Trek je router los van het stroom voor 10 minuten, en test met ubuntuOp de router test op verschillende poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 00:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Geen ervaring mee, maar het issue lijkt wel op wat ik destijds met een Ubee (zonder wifi) had. Ziggo heeft toen eerst het AOP vervangen, omdat die 90% van de tijd hier in de buurt de oorzaak is. De monteur liet wel gelijk een Ubee met wifi achter. Probleem was toen een weekje verholpen totdat mijn internetsnelheid weer instortte. Nieuwe modem aangesloten en geactiveerd en sindsdien een stabiele verbinding met meximale snelheid. En ik weet dat er behoorlijk wat Ziggo-klanten in deze flat zitten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
ik kan trouwens niet meer bij mijn router-instellingen komen
maar mijn internet doet het wel (nog steeds sloom)
any ideas?
normaal werkt het altijd @ 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Staat er een torrent leecher aan?
Wat geeft "taakbeheer" aan....hoeveel van je bandbreedte wordt er gebruikt als je "niks" doet?

[ Voor 59% gewijzigd door Waterlelie op 23-05-2016 23:58 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Waterlelie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:57:
Staat er een torrent leecher aan?
Wat geeft "taakbeheer" aan....hoeveel van je bandbreedte wordt er gebruikt als je "niks" doet?
nope
0%/0.01%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Schakel de wifi van je modem uit en doe een speedtest met ALLEEN jouw computer aangesloten.
Zit je router naast je AOP en ziet de bekebeling er netjes uit?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Standaard IP van de EPC3925 is 192.168.178.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Waterlelie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:03:
Schakel de wifi van je modem uit en doe een speedtest met ALLEEN jouw computer aangesloten.
Zit je router naast je AOP en ziet de bekebeling er netjes uit?
"Schakel de wifi van je modem uit"dit kan ik niet zonder bij de settings te komen
er is wel een fysieke knop, maar er staat "setup" bij en niet echt "on/off" switch, ik weet niet wat die knop doet.

"doe een speedtest met ALLEEN jouw computer aangesloten"
dit heb ik wel gedaan, maar niet echt met wifi compleet uit, mijn apparaten waren niet connected though

ik weet niet wat een AOP is, maar ik gok dat je de bekabeling naar de router toe bedoelt
die had ik vandaag opnieuw aangesloten
RGAT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:08:
Standaard IP van de EPC3925 is 192.168.178.1...
werkt ook niet, het adres dat ik had getypt hier werkte wel hoor, als ik "1" intyp is het al genoeg om die link te krijgen omdat ik er best wel vaak heen ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

-klopt niet-

Voor Ziggo is het inderdaad .178 (zie klik)

Daarin kun je het wifi uitzetten.

[ Voor 70% gewijzigd door Frostbite op 24-05-2016 00:19 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Tja als je router regelmatig crasht en niet reageert op de setup pagina kan je nog een reset proberen (knopje achterop, niet reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 00:49
Waar ik erg benieuwd naar ben zijn de "Power Levels" en de "Signal to Noise Ratio" waarden per kanaal voor up- en downstream, deze kan je aflezen op de inlog pagina van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
nu werkt het wel, maar ik kan niet meer inloggen.
http://puu.sh/p2N89/f8bf730905.png
standaard zijn de username en password altijd leeg na een reset en kan je zo inloggen
mijn oude password en username werkt niet
leeg kan ik ook niet meer inloggen

kan je wat raars zien aan de "Power Levels" en de "Signal to Noise Ratio"?
ik heb daar niet veel kennis over
ik weet wel waarover de informatie gaat, maar niet wat de waardes betekenen :p
//
na nog een reset kan ik nog steeds niet inloggen op het adres "http://192.168.100.1"
"Invalid username or password."

vroeger logde ik altijd in op "http://192.168.1.1/" en dat werkte altijd gewoon, nu opent die pagina niet meer

[ Voor 48% gewijzigd door jwywy17276 op 24-05-2016 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Surf anders even naar kpn.com en neem een echte provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
De "Power Levels" van het down stream kanaal liggen aan de lage kant, ik meen dat plus getallen hier beter zijn. Althans dat is mijn ervaring.

Wordt de Coax kabel na de AOP vaak opgesplitst via splitters of via een versterker? De ouderdom van de kabels wil ook nog wel eens een rol spelen.
Als er een versterker aanwezig is, is deze dan ook retourgeschikt?

Worden er goede kwaliteit (kabelkeur merk) kabels in de meterkast gebruikt? (of de door upc/ziggo geleverd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Electric Brainz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:52:
De "Power Levels" van het down stream kanaal liggen aan de lage kant, ik meen dat plus getallen hier beter zijn. Althans dat is mijn ervaring.

Wordt de Coax kabel na de AOP vaak opgesplitst via splitters of via een versterker? De ouderdom van de kabels wil ook nog wel eens een rol spelen.
Als er een versterker aanwezig is, is deze dan ook retourgeschikt?

Worden er goede kwaliteit (kabelkeur merk) kabels in de meterkast gebruikt? (of de door upc/ziggo geleverd zijn)
dit is aangesloten op de muur, die kabel gaat naar mn modem (een halve meter lange kabel ongeveer, best wel kort)

de meterkast heb ik 0x naar gekeken en ik weet ook niet precies waar dat zou moeten zitten, ik ga het wel nu even bekijken

misschien bedoel je dit?
ik heb echt geen idee wat je bedoelt

sry
https://imgur.com/a/Fzq1k
nieuwe link met de foto's ^

[ Voor 36% gewijzigd door jwywy17276 op 24-05-2016 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
Heb je geprobeerd alleen de modem direct op de tv aansluiting aan te sluiten zonder de tratec / technics woonkamersplitter? En is het signaal bij de downstream kanalen daarna beter geworden?

voor enige aop-aansluitingen is google je vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
"Heb je geprobeerd alleen de modem direct op de tv aansluiting aan te sluiten zonder de tratec / technics woonkamersplitter?"
kan dat dan?
de "vrouwelijke"(lol) aansluiting zonder die splitter is veel dikker(tv aansluiting, ik zie zonder splitter geen speciale aansluiting voor de modem), de kabel van de tv is ook dikker dan de kabel van de modem en de aansluiting bij de splitter
ik ga er morgen wel weer naar kijken

[ Voor 10% gewijzigd door jwywy17276 op 24-05-2016 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
Je zal er een andere kabel of hulpstukje voor nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Laatst online: 10-07 10:33
Die laatste kabel, is dat je internet kabel? Hoop het niet, maar ik zie zo niet wat het anders kan zijn. Als dat wel is vind ik het bizar dat je uberhaubt internet hebt.

Heb je al eens direct een pc naar de modem geprobeerd? Met losse/andere kabel? Ik lees dat je wel wat geprobeerd hebt, maar het is me niet echt duidelijk of je rechtstreeks eens hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Volgens mij zie ik jouw probleem al.. Je hebt een abbo met 150 Mbit en je krijgt bijna 12MB binnen. Dit is dan een kleine datalost van zo,n 6MB. 150 Mbit delen door 8 is 18,75MB. Aan de datalost kun je weinig doen behalve glasvezel in je straat hebben. Ga je via ADSL heb je vaak kleine datalose.

Edit:

Volgens mij kan jouw router of switch maar 100Mbit aan. 100Mbit delen door 8 is 12,5MB. Dan heb je nog een datalost van 1MB. Dat lijkt er iets meer op.

[ Voor 21% gewijzigd door erwin26 op 24-05-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 19:13
als je netwerk in de zelfde staat verkeerd als dit, dan snap ik wel waarom je snelheid zo laag is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OrqHvOE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:13:
Volgens mij zie ik jouw probleem al.. Je hebt een abbo met 150 Mbit en je krijgt bijna 12MB binnen. Dit is dan een kleine datalost van zo,n 6MB. 150 Mbit delen door 8 is 18,75MB. Aan de datalost kun je weinig doen behalve glasvezel in je straat hebben. Ga je via ADSL heb je vaak kleine datalose.

Edit:

Volgens mij kan jouw router of switch maar 100Mbit aan. 100Mbit delen door 8 is 12,5MB. Dan heb je nog een datalost van 1MB. Dat lijkt er iets meer op.
Dat verklaart de enorm hoge ping nog niet.

Mijn oom had een tijdje terug precies dezelfde problemen. Mijn conclusie was toen dat de modem kapot was. (ook een cisco, weet niet of het hetzelfde model was.) Nieuw modem gehad van Ziggo en alles was meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
scartissue schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Mijn oom had een tijdje terug precies dezelfde problemen. Mijn conclusie was toen dat de modem kapot was. (ook een cisco, weet niet of het hetzelfde model was.) Nieuw modem gehad van Ziggo en alles was meteen opgelost.
Zijn hoge ping kan door verschillende dingen komen. Zoals jij al zegt kapotte moden. Kan ook aan zijn PC liggen. Slechte netwerkkaart? Slechte videokaart. Veel downloaden tijdens het gamen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Log in je modem
Klik op 'Geavanceerde Instellingen'
Kies 'Security' in de bovenste menubalk
Tabblad 'Firewall'
Zorg dat 'IP Flood Detection' UIT staat

Als die wel aan staat dan zal je internet bij de eerste torrent die je opstart (of bij voldoende connecties van allerhande apparaten) in elkaar storten.

Bron: been there, done that :P

[ Voor 3% gewijzigd door real[B]art op 24-05-2016 11:29 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
heggico schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Die laatste kabel, is dat je internet kabel? Hoop het niet, maar ik zie zo niet wat het anders kan zijn. Als dat wel is vind ik het bizar dat je uberhaubt internet hebt.

Heb je al eens direct een pc naar de modem geprobeerd? Met losse/andere kabel? Ik lees dat je wel wat geprobeerd hebt, maar het is me niet echt duidelijk of je rechtstreeks eens hebt geprobeerd.
ik heb geen idee wat het is : D...
scartissue schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Het verklaart helemaal niets omdat wat hij zegt helemaal fout is.
Ik krijg 12mbit per second binnen geen byte.
[quote]erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:14:
[...]
real[B]art schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:28:
[...]

Log in je modem
Klik op 'Geavanceerde Instellingen'
Kies 'Security' in de bovenste menubalk
Tabblad 'Firewall'
Zorg dat 'IP Flood Detection' UIT staat

Als die wel aan staat dan zal je internet bij de eerste torrent die je opstart (of bij voldoende connecties van allerhande apparaten) in elkaar storten.

Bron: been there, done that :P
had ik altijd al uit staan
ik kan nu alleen niet meer in de settings komen
mijn password wordt niet meer geaccepteerd
zelfs na een reset kan ik niet inloggen

trouwens denk ik nog steeds dat het niet aan mij ligt, omdat ik vaak weer een normale verbinding heb zoals nu
http://puu.sh/p3j9l/03e3662db2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:09:
Het verklaart helemaal niets omdat wat hij zegt helemaal fout is.
Ik krijg 12mbit per second binnen geen byte.
Wat ik zeg is fout? Volgens mij weet jij totaal niet wat Mbits en MB's zijn of wel? Als ik jouw topic lees weet ik eigenlijk al genoeg dat je hier geen onderscheid in ziet. Mbits en MB's zijn verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:16:
[...]

Wat ik zeg is fout? Volgens mij weet jij totaal niet wat Mbits en MB's zijn of wel? Als ik jouw topic lees weet ik eigenlijk al genoeg dat je hier geen onderscheid in ziet. Mbits en MB's zijn verschillende dingen.
sinds wanneer geeft speedtest snelheden weer in bytes?
fuck off please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:22:
[...]

fuck off please
Jij weet echt het verschil niet tussen MB en Mb |:( Er zijn speedtest die MB geven en andere Mbit. Meest voorkomende is Mbit. Jij schrijft in jouw verhaal telkens mbps. wat is mbps? PS is Per seconde. maar mb? Bedoel je nu Mb of MB. Dat is totaal niet duidelijk. Je kent het onderscheid dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Jij weet echt het verschil niet tussen MB en Mb |:( Er zijn speedtest die MB geven en andere Mbit. Meest voorkomende is Mbit. Jij schrijft in jouw verhaal telkens mbps. wat is mbps? PS is Per seconde. maar mb? Bedoel je nu Mb of MB. Dat is totaal niet duidelijk. Je kent het onderscheid dus niet.
bytes worden altijd met hoofdletters aangegeven
mbps is altijd megabit per second
ik weet wel wat het verschil met bytes en bits zijn, maar dit voegt echt niks toe aan de discussie
kan je alsjeblieft ophouden met deze troll?
trouwens had ik dezelfde test van ziggo gebruikt https://www.ziggo.nl/speedtest/
wat alles in bits weergeeft
hou op alsjeblieft! wtf

sommige mensen hier zijn blijkbaar toch net kleuters
ik dacht dat het hier wat professioneler was

[ Voor 6% gewijzigd door jwywy17276 op 24-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je zo de klantenservice van Ziggo ook zo te woord staat dan begrijp ik wel dat je minimaal geholpen wordt. Misschien moet je nog is nadenken wie hier nou de gene met het probleem is. Jij, Ziggo of de mensen hier?

Tip: Vraag bij Ziggo is na waarom jou ping 300ms is op hun eigen speedtest. Dat is waarschijnlijk een veel betere indicator dan mbps. Natuurlijk wel even test met een apparaat wat direct op het modem is aangesloten met een korte ethernetkabel (liefst die door Ziggo geleverd is of anders een redelijke nieuwe). Zorg ervoor dat er geen enkel ander apparaat verbinding maakt en draai dan de speedtest.net en die van Ziggo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

Pierre

Van nature lui!

Deveon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:
Als je zo de klantenservice van Ziggo ook zo te woord staat dan begrijp ik wel dat je minimaal geholpen wordt. Misschien moet je nog is nadenken wie hier nou de gene met het probleem is. Jij, Ziggo of de mensen hier?
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:31
heggico schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:54:
Die laatste kabel, is dat je internet kabel?
Nah. Dat is de kabel van de centrale intercom. Een draad naar het appartement beneden (of naar de hal), een naar het appartement boven, een naar de deurbel en een naar de intercom/deuropener binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:27:
[...]

ik weet wel wat het verschil met bytes en bits zijn, maar dit voegt echt niks toe aan de discussie
kan je alsjeblieft ophouden met deze troll?
trouwens had ik dezelfde test van ziggo gebruikt https://www.ziggo.nl/speedtest/
wat alles in bits weergeeft
hou op alsjeblieft! wtf
Sinds wanneer is dat? Net even wat providers langs gegaan en iedereen schrijft toch echt Mbps en niet mpbs om juist deze onderscheid te maken. En jij wilt beweren dat je dus 2,2kb hebt. Hoe krijg het voor elkaar om een website te laden? Aangezien elke websites in de MB's oplopen kwa data. Heb je uren zitten wachten? Volgens jouw schrijf methode en denk methode moet dat haast wel. Aangezien 2,2kbps echt totaal niks is.

Het voegt kei veel aan de discussie toe. Als jij Mbit en MB's verward is het duidelijk he.
Welke troll? Jij wordt boos, omdat iemand jouw wilt helpen |:(
Ja die test geven ze Mbits aan. En wat staat daar? Hoofdletter M. Om juist aan te duiden dat het gaat om Mbits en niet om MB.

Als jij zo met Ziggo omgaat dan snap ik wel dat je niet wordt geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
[...]
sommige mensen hier zijn blijkbaar toch net kleuters
ik dacht dat het hier wat professioneler was
Jij bent de enigste kleuter hier :) Mensen proberen jouw te helpen, wordt je boos en ga je andere mensen de schuld geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 12:20
Komen die gasten van Ziggo niet gewoon langs bij een melding van ''storing'' ? ( telenet althans wel )
Dan checken ze on the spot wat en OF er iets mis is met hun lijn.

Waarom probeer je niet een andere router uit ?
Zet je pc even in de hal, koppel hem direct aan zonder kabeltjes uit de jaren stilletjes die door je muren lopen ( en door iemand gemonteerd die teveel creatief met kurk heeft gekeken ) ga fouten uitsluiten !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om verder te muggenziften: M = mega m = mili, zie Wikipedia: SI-voorvoegsel. B = byte, b = bit.
Strict gezien is mbps dus mili bit per seconde... :+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 24-05-2016 13:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
Ik stel voor dat dit topic gesloten wordt. TS is niet constructief, denkt dat wij Tweakers een soort gratis helpdesk zijn en verwacht dat oplossingen op een dienblaad hem worden aangereikt. Ook scheldt hij mensen uit als hun mening hem niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 12:20
erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Als jij zo met Ziggo omgaat dan snap ik wel dat je niet wordt geholpen.
Niet in zijn verdediging, maar de gemiddelde belslaaf die je bij providers aan de lijn krijgt denkt dat 150 mbit 150 mb per seconde downloaden is hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Patientzero schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Niet in zijn verdediging, maar de gemiddelde belslaaf die je bij providers aan de lijn krijgt denkt dat 150 mbit 150 mb per seconde downloaden is hoor...
Ja ik ben dus bang dat hij dit ook denkt. Zijn eerste bericht van dit topic geeft mij echt het gevoel dat hij dit dus niet weet. Helaas hebben die "belslaven" zelf niet genoeg kennis altijd om dit goed uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Blijkbaar is het normaal op Tweakers dat er lekker getrollt wordt. Als je niets constructief kunt posten, ga dan gewoon wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Daarom moet je het ook niet moeilijker maken dan dat het is. Simpel refereren naar hun eigen speedtest is dan het verstandigste. Daarnaast snap ik ook wel dat ze geen zin hebben om mensen te helpen die zeuren dat hun verbinding van max 150 mbit uit komt op bijvoorbeeld 120 mbit (dus niet het geval bij de TS). Die 300 ms van de TS laat gewoon zien dat er ergens is mis is met de verbinding. Direct aangesloten op de router van Ziggo zou je dit niet moeten hebben.

Overigens kan je een monteur van Ziggo langs laten komen, maar als het in het klantdomein zit dan krijg je een rekening. Als je zeker weet dat het niet in je eigen netwerk zit dan kan je ze gewoon laten langs komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Ja ik ben dus bang dat hij dit ook denkt. Zijn eerste bericht van dit topic geeft mij echt het gevoel dat hij dit dus niet weet. Helaas hebben die "belslaven" zelf niet genoeg kennis altijd om dit goed uit te leggen.
Dat lijkt toch echt niet het geval..... ;)
jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:18:
[...]
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:09:
trouwens denk ik nog steeds dat het niet aan mij ligt, omdat ik vaak weer een normale verbinding heb zoals nu
http://puu.sh/p3j9l/03e3662db2.png
Zit er niet toevallig iemand op je wifi mee te liften zonder dat je het door hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door fm77 op 24-05-2016 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23
Ik heb toevallig laatst een soortgelijk probleem gehad. Ik heb toen de hoofdaansluiting opnieuw vastgezet (kabeluiteinde die het huis binnenkomt, stukje afgeknipt en gestript), daarna waren alle problemen over. Misschien het proberen waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Dan zal het modem ook wel naar zijn grootje zijn, check de aansluiting van de hoofd kabel of deze nog ''goed'' is.

Anders ziggo een andere modem af laten gooien en het dan nogmaals testen.

Heb ik ook al eens gehad en was daarna wel prima.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
Mijn modem was niet stuk gegaan daardoor hoor, enkel de kern van de binnenkomende hoofdkabel zat niet goed in de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Daar moet je als gebruiker helemaal niet aan komen, is de verantwoordelijkheid van Ziggo.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Wel als je zelf de aansluiting hebt geregeld i.p.v. een monteur. Ik heb het dan over het kastje waar je de kabels in plugt. Daar zit een dikke stugge coaxkabel aan en die mag je echt wel zelf monteren, je kan nl. kiezen voor zelfmontage of door een monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:49
[...]

dat klopt dus ook

je zegt mb (kleinde b is bit) als je byte bedoeld dan is het B
en de m klein, is opzich niet verwarrend als het over up en downloaden gaat, maargoed de belslaaf heeft zoals jij het schrijft wel gelijk haha
oXygeN schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:49:
Daar moet je als gebruiker helemaal niet aan komen, is de verantwoordelijkheid van Ziggo.
??

dat is gewoon voor jou zelf hoor (binnenshuis)

Ontopic; Heeft de TS nu al de pc direct op de modem aangesloten met LAN-kabel en alle apparaten en wifi uit gedaan om de ping te testen???

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 24-05-2016 13:58 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Soms, maar vaak is de groene hoofdkabel inclusief AOP in principe van Ziggo, mogen zij dus voor op komen dragen als er iets niet goed is. Alles wat je na dat punt doet moet je zelf weten.

Doe het zelf pakketten zijn hier wellicht een uitzondering, maar om iemand zomaar te adviseren om aan de AOP te zitten is kortzichtig en kan alleen ook juist extra ellende veroorzaken.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37

FreakNL

Well do ya punk?

Duidelijkere foto's kunnen ook geen kwaad. Is dat prutskastje met al die kabels nou echt je AOP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat kastje heb ik ook, andere provider maar goed. Ongeveer hetzelfde probleem gehad, met af en toe helemaal geen internet (lampjes gaven dan ook aan dat er geen connection was).

Bij mij was het probleem dat de kabel van de muur naar het modem beschadigd/slecht was.

Werkte daarvoor altijd, toen inneens iets van een los contact erin.

Kabel van muur naar modem vervangen, en probleem was opgelost. Is het proberen waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb niet jouw modem, maar wat je kan checken is als je inlogt erop (als dat nog steeds niet lukt, resetten naar fabrieksinstellingen), of hij een ping-test optie heeft. Als je dan kan laten zien dat je 300ms ping hebt vanaf je modem dan hoeven ze niet te claimen bij Ziggo dat het jouw bekabeling na het modem is. Uiteraard zorg je dat er op de PC waarmee je inlogt op het modem er geen Torrents of soortgelijke zaken draaien!

Als je dan 300ms ping hebt, kan je nog proberen wat mijn voorganger(s) hier opperde: iig even kijken naar de coax aansluiting in je modem (als je dat nog niet gedaan hebt eens beginnen met eruit halen en weer erin doen).

Overigens, ja, TS komt niet heel volwassen over, en Ziggo throttled hem echt niet. Maar ik begrijp ook wel dat hij geirriteerd raakt door kleuters hier die blijven beweren dat hij het verschil niet kent tussen een bit en een byte terwijl er geen enkele reden is om dat aan te nemen en hij nu meerdere keren te kennen heeft gegeven dat hij het verschil wel kent. Eén keer vragen voor de zekerheid is prima, maar erop door blijven zanikken en of hij al dan niet de 'M' met een hoofdletter schrijft is gewoon irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:22:
[...]

fuck off please
Ik snap niet dat Tweakers moeite doen om jou te helpen. Succes met je issue, mag hopen dat je die een tijdje blijft houden.
Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:36:

Overigens, ja, TS komt niet heel volwassen over, en Ziggo throttled hem echt niet. Maar ik begrijp ook wel dat hij geirriteerd raakt door kleuters hier die blijven beweren dat hij het verschil niet kent tussen een bit en een byte terwijl er geen enkele reden is om dat aan te nemen en hij nu meerdere keren te kennen heeft gegeven dat hij het verschil wel kent. Eén keer vragen voor de zekerheid is prima, maar erop door blijven zanikken en of hij al dan niet de 'M' met een hoofdletter schrijft is gewoon irritant.
Irritatie kan en zal best wel, maar hoe hij op bepaalde vragen in gaat vind ik niet bij Tweakers thuis horen. En al helemaal niet als mensen hem gewoon willen helpen. En als ze een vermoeden hebben dat iemand het bites/bytes verhaal niet kent en die persoon er niet duidelijk antwoord op geeft, dan blijft zo'n vermoeden bestaan.

Verder heeft TS voordat hij zijn bericht had gepost amper zelf iets gedaan.

[ Voor 62% gewijzigd door mugenmarco op 24-05-2016 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
mugenmarco schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:54:
[...]
Irritatie kan en zal best wel, maar hoe hij op bepaalde vragen in gaat vind ik niet bij Tweakers thuis horen. En al helemaal niet als mensen hem gewoon willen helpen. En als ze een vermoeden hebben dat iemand het bites/bytes verhaal niet kent en die persoon er niet duidelijk antwoord op geeft, dan blijft zo'n vermoeden bestaan.
Eerlijk gezegd zijn de reacties van sommige personen in deze thread niet bijzonder netjes. Er wordt geen enkele poging gedaan om inhoudelijk te reageren en er wordt duidelijk op de man gespeeld in een poging om een reactie uit te lokken. Als je liever focust op het feit of iemand een M of m gebruikt of B of b, reageer dan gewoon niet. Waarom vier posts achter elkaar dat iemand het verschil tussen B en b niet kent? Dat heeft niets met vermoeden te maken en alles met trollen. Net zoals het wensen dat iemand lang met problemen blijft zitten. 8)7
Verder heeft TS voordat hij zijn bericht had gepost amper zelf iets gedaan.
De standaard dooddoener. Als je dat echt vindt dan reageer je toch gewoon niet. Er zijn genoeg nette reacties in deze thread met wat mogelijk het probleem kan zijn. Dus ga ik er van uit dat niet iedereen deze mening deelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 17:17
Ik zou eens in je omgeving, wijk/straat, kijken of meer mensen dit probleem hebben.
Ik had pas geleden ook extreme wisselingen in mijn snelheid (van 6Mbps tot 140Mbps) bij metingen die misschien 2 minuten van elkaar aflagen, na 2 weken gebel met ziggo bleek de eindversterker in de wijkkast kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Een binnenkomende kabel van ziggo mag je toch gewoon aanzitten? Als ik binnen 5 minuten een andere connector erop zet ipv halve dag wachten en vrij nemen...

Anders misschien de versterker nakijken inderdaad of ziggo eens bellen dat ze je modem/verbinding ff reset..

[ Voor 26% gewijzigd door Jestar076 op 24-05-2016 17:38 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jwywy17276 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:47:
[...]

11.66mbps down
9.63mbps up
300ms ping
31ms jitter
Waar voer je die test nu mee uit? De ziggo test, die je ook moet gebruiken, meet alleen je Up en downstream snelheden. Kennelijk gebruik je een andere test...

Overigens ben ik benieuwd welke test "ping" aangeeft als antwoord. Ik neem aan dat je een of andere test gebruikt om latency aan te geven, maar hoe heb je dit getest en naar welke server?

edit:

verhip, hij is geupdate... En hij geeft inderdaad "ping" aan, terwijl er latency bedoeld wordt... Gaar ding...

Ik heb niks gezegd.... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 24-05-2016 17:45 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwywy17276
ik had door het advies van jullie aangenomen dat ze mijn verbinding niet aan het throttlen zijn, waarna ik ze gebeld had en opnieuw verteld had wat de problemen zijn en dat ik alles waar ze naar vroegen al getest had met meerdere kabels, pc's en modem resets
ik zei daarbij dat het alleen aan de router of de bekabeling naar de router toe kan zijn of iets anders wat "buiten mijn bereik is"
daarna vroeg ze over mijn snelheid die hun test meet etc
dat had ze genoteerd en dat zou ze aan een andere afdeling doorsturen die mij verder kan helpen
ik denk nu dat het vanzelf opgelost gaat worden door hun

trouwens zijn de meeste mensen hier wel nette en aardige mensen, maar sommige mensen hier zijn blijkbaar trolls die alleen maar bait posten
dat had ik gewoon niet van tweakers.net verwacht
als je mijn posts doorleest kan je ook merken dat ik alleen echt onbeleefd praat tegen trolls
maar ik ga hier niet verder op in

bedankt voor de hulp (aan de non-sadistische mensen hier)
sommige posts waren wel informatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Question Mark schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:42:
[...]

Waar voer je die test nu mee uit? De ziggo test, die je ook moet gebruiken, meet alleen je Up en downstream snelheden. Kennelijk gebruik je een andere test...

Overigens ben ik benieuwd welke test "ping" aangeeft als antwoord. Ik neem aan dat je een of andere test gebruikt om latency aan te geven, maar hoe heb je dit getest en naar welke server?

edit:

verhip, hij is geupdate... En hij geeft inderdaad "ping" aan, terwijl er latency bedoeld wordt... Gaar ding...

Ik heb niks gezegd.... :)
De Ziggo speedtest lijkt (in ieder geval bij mij) sowieso gaar te zijn. Met Ziggo Speedtest:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/Ziggo.PNG

Waarbij de download niet verder dan 250 Mbit kwam na afgerond te zijn.

Waar Ookla wel gewoon werkt en overigens ook ping aangeeft. Onderstaande via de pc:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5350402682.png

Evenals de nieuwe van Netflix:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/Fast.PNG

Uiteraard staat dit los van het probleem van TS, maar het geeft wel aan dat de Ziggo speedtest momenteel niet heel erg nuttig is of problemen heeft.

Aan de topicstarter kan ik alleen maar aanbevelen om bij Ziggo aan te dringen voor een nieuw modem en/of om een monteur langs te laten komen. Als tenminste zeker is dat het interne netwerk uitgesloten kan worden...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 18:22
jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:37:
ik had door het advies van jullie aangenomen dat ze mijn verbinding niet aan het throttlen zijn, waarna ik ze gebeld had en opnieuw verteld had wat de problemen zijn en dat ik alles waar ze naar vroegen al getest had met meerdere kabels, pc's en modem resets
ik zei daarbij dat het alleen aan de router of de bekabeling naar de router toe kan zijn of iets anders wat "buiten mijn bereik is"
daarna vroeg ze over mijn snelheid die hun test meet etc
dat had ze genoteerd en dat zou ze aan een andere afdeling doorsturen die mij verder kan helpen
ik denk nu dat het vanzelf opgelost gaat worden door hun

trouwens zijn de meeste mensen hier wel nette en aardige mensen, maar sommige mensen hier zijn blijkbaar trolls die alleen maar bait posten
dat had ik gewoon niet van tweakers.net verwacht
als je mijn posts doorleest kan je ook merken dat ik alleen echt onbeleefd praat tegen trolls
maar ik ga hier niet verder op in

bedankt voor de hulp (aan de non-sadistische mensen hier)
sommige posts waren wel informatief
Kleine tip.... Gebruik eens hoofdletters aan het begin van een zin, en punten aan het einde van een zin. Dat leest een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
Rolfie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Kleine tip.... Gebruik eens hoofdletters aan het begin van een zin, en punten aan het einde van een zin. Dat leest een stuk gemakkelijker.
Sorry. : D
Bij de meeste chats klik op op enter na 1 zin, dus dan maakt het niks uit.

http://puu.sh/p3Gzg/49426f4dbd.png
^ netflix speed test 18kbits/s ;D..............
Wou net op ookla testen, maar alle tests zijn nu weer op 150mbps bij mij.
Weer afwachten tot het weer lager is I guess, of tot ziggo mij terugbelt.
Maarja, de ziggo test heeft bij mij geen problemen gehad behalve toen mn utp kabel uit mn pc was met de pagina loaded nog open. : p
raar

wel erg fishy dat mn internet het weer goed doet 5 min na gebeld te hebben...................
8)7 :+

[ Voor 41% gewijzigd door jwywy17276 op 24-05-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

jwywy17276 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:48:
[...]

wel erg fishy dat mn internet het weer goed doet 5 min na gebeld te hebben...................
8)7 :+
Ik ben blij dat je internet weer goed werkt en het kan zijn dat je laatste telefoongesprek van invloed is geweest op de oplossing.
Maar ik denk niet dat het met throttlen te maken heeft, anders hadden ze het ook nu nog niet opgelost.
Hooguit heeft de laatste ticket de juiste technisch medewerker bereikt, die wel een oplossing wist te verzinnen.

Het is maar net waar diegene aan denkt helaas.
Zelf meegemaakt dat mijn vader klaagde over de snelheid van zijn NAS.

- NAS te vol? Nee, nog geen 40% vol.
- NAS stuk? Zou kunnen, maar lastig vast te stellen.
- NAS heeft problemen met hele lange online tijden? Kan niet het probleem zijn, gaat met time-schedule uit en aan.
- Netwerk problemen? Heeft het altijd goed gedaan en downloaden op de PC naast de NAS ook.

Kijk ik naar netwerk, zie ik 2 ernstig vergeelde switches liggen in serie, zou het toch het netwerk zijn?
Pak mijn eigen switch van mij thuis mee en in een keer is de snelheid naar en van mijn pa's NAS van kilobytes/seconde naar Megabytes/seconde gegaan.

Zo zag Ziggo een signaal op jouw modem (snelheid kunnen ze zelf dacht ik niet zien) en beredeneerde dat het signaal naar en van jouw modem overeenkwam met de vereisten van jouw snelheid.
Dus lag het aan jouw netwerk, de laatste ticket werd opgepakt die verder keek en dus wel een oplossing zag.

Ben zelf proces technoloog en heb daarnaast ook laboratorium ervaring, daar heb ik ook wel eens meegemaakt dat theorie en praktijk ver uit elkaar liggen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:30
Goed.. het is opgelost. Maar verder is dit topic aardig ontspoort.

Als je je ergens aan irriteert, gebruik de TR knop. Maar op de man aanvallen en beginnen te schelden? Zo werkt het dus absoluut niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.