Kassalade open met usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:28

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Kort geleden heb ik een kassalade aangeschaft, maar deze had een "telefoonstekker" met 6 pinnetjes.

Nu hoeft lade enkel open en dicht, dus ik heb de stekker er af gehaald, en de draden die de lade daadwerkelijk open laten gaan even getest op een universele lader (bruin en groen).

Hij gaat prima open.

Echter wil ik dit het liefst via (bijvoorbeeld) USB doen, zodat het aan te sturen is vanuit mijn kassasoftware.

Wanneer ik dan iets afreken, de software een stroompje stuurt naar bijv een usbpoort, en dat de lade dan open gaat.
Ik gebruik uniCenta oPos (open source) als kassasoftware.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Bijna vergeten, ik gebruik ook een bonprinter.
Misschien kan ik daar iets doorverbinden, aangezien er ook alijd een bon uitgeprint wordt na een verkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Addict op 23-05-2016 19:04 ]

Addict

Beste antwoord (via Addict op 26-05-2016 13:31)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41
Wat het makkelijkst is (en minste werk) is inderdaad terug aansluiten met het RJ11 kabeltje op de bonprinter. In de Epson drivers zit een instelling om vervolgens bij elke bonprint de lade open te schoppen. Enige nadeel is overigens wel dat je misschien nog een alternatief moet hebben voor het tussentijds openen van de lade. In onze software wordt dit opgelost door de knop "Open kassalade" een kort, leeg bonnetje te laten printen. Dus misschien wel even goed om na te denken hoe vaak je de lade zonder verkoop moet openen (geld wisselen, afromen etc)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik las kasslalade. :+

Oplossingen genoeg. USB naar RS232, USB op een Cypress EZUSB, Arduino dingetje en nog een hele tros andere oplossingen. Maar wat heb je precies zelf al gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 23-05-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict

Addict

Topicstarter
Oyster schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:09:
Ik las kasslalade. :+

Oplossingen genoeg. USB naar RS232, USB op een Cypress EZUSB en nog een hele tros andere oplossingen. Maar wat heb je precies zelf al gevonden?
Ik heb even gezocht op hoe het in de software werkt, maar eigenlijk nog niet veel verder gekomen, omdat ik niet precies weet waar ik naar moet zoeken.

https://sourceforge.net/p.../1126901/thread/b41b4797/

Misschien is mijn startpost niet zo duidelijk :)

Het hoeft niet perse USB te zijn, maar ik dacht dat dat makkelijk is.

Momenteel zijn het dus 2 kabeltjes, als je op 1 spanning zet, springt de lade open.
Ik zoek dus een manier om dat signaal van mn pc naar de kassalade te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Addict op 23-05-2016 19:12 ]

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:41

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Als het goed is, heeft je bonprinter een aansluiting om de lade aan te sturen. Unicenta is daar in de basis ook op ingericht (al vind ik de opvolger ChromisPos beter)

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict

Addict

Topicstarter
devino schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:14:
Als het goed is, heeft je bonprinter een aansluiting om de lade aan te sturen. Unicenta is daar in de basis ook op ingericht (al vind ik de opvolger ChromisPos beter)
Ik sta open voor andere software, ik ben nog bezig de kassa in te richten ed.

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Addict schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Ik sta open voor andere software, ik ben nog bezig de kassa in te richten ed.
Wat devino ook al aangeeft: de bonprinter is in staat de kassalade te openen met een speciaal bytecommando. Heb je geen bonprinter aangesloten, of is de bonprinter niet voorzien van een telefoon-contrastekker onderop voor een kassalade-aansturen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

devino schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:14:
Dit. Doorgaans wordt de solenoid om de lade te openen aangestuurd met 24 V door de bonprinter. Lagere spanning kun je ook proberen, YMMV.

Als je wilt weten welk commando je dan moet sturen, doorgaans is dat te vinden in de tech specs van de bonprinter.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn gewoon usb->rj11 adapters welke een com poort emuleren en dan kun je het 'open drawer' command gewoon naar die compoort sturen (com 1-99 instelbaar via apparaat beheer).

http://www.ex-mag.com/ind...158&option=com_virtuemart

http://www.e-birch.com/bu...roducts.php?pid=1396&mt=1

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 23-05-2016 19:22 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict

Addict

Topicstarter
Ben een beetje dom geweest.
Heb nu net de bonprinter opgehaald (Epson TM60IIP)

Zit dus gewoon zo'n stekker op.
Ik ga de stekker er weer op maken, en mocht ik het softwarematig niet aan de gang krijgen zal ik nog posten.

Bedankt voor het meedenken tot dusver.

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:40
Op de meeste kassa's worden de lades en bon printers aangestuurd dmv OPOS drivers.
Kijk maar eens op Google. Je kunt daar heel veel informatie over vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Sepio op 25-05-2016 18:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41
Wat het makkelijkst is (en minste werk) is inderdaad terug aansluiten met het RJ11 kabeltje op de bonprinter. In de Epson drivers zit een instelling om vervolgens bij elke bonprint de lade open te schoppen. Enige nadeel is overigens wel dat je misschien nog een alternatief moet hebben voor het tussentijds openen van de lade. In onze software wordt dit opgelost door de knop "Open kassalade" een kort, leeg bonnetje te laten printen. Dus misschien wel even goed om na te denken hoe vaak je de lade zonder verkoop moet openen (geld wisselen, afromen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kassalade aansluiten op de bonprinter en met OPOS of bijvoorbeeld NCR RSM de lade laten aansturen. Zo gebeurt het bij alle grote winkelketens ;)

Edit, als je nog RJ-12 plugjes zoekt, ik heb er hier nog wel een aantal rondslingeren.

[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-05-2016 12:59 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Addict

Addict

Topicstarter
Inmiddels werkt alles naar behoren :)
mbt de kassalade, ik heb in de printopties aangegeven dat de lade open moet bij een printopdracht.

Erg tevreden hoe alles werkt nu :)

Addict

Pagina: 1