USB 2.0 Leessnelheid bij een USB3.0 opslagdevice

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
kan iemand mij een lijst geven van Externe hardeschijven, USB sticks waar de USB 2.0.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik ben DJ en ik gebruik het pioneer softwarepakket Rekordbox om mijn muziek te organiseren. aangezien ik de muziek snel op een stick of harde schijf wil schrijven om vervolgens te gaan draaien op locatie wil ik dit snel kunnen doen. daarvoor koop ik dus usb3.0 (ook al kan de rekordbox software er nog niet fatsoenlijk mee om gaan)
maar dat doet er niet toe. als ik nu door de nummers blader met mijn Pioneer Mediaplayer (CDJ200) is die soms heel traag. mijn vermoeden is dat dit komt doordat ze bij het maken van de schijf/stick hebben bespaard op de USB2.0 snelheid en alle zinnen op USB3.0 zetten.

pioneer zal binnenkort vast wel met een speler met USB3.0 komen maar aangezien die dingen dan meer dan €2000,- zijn ben ik nog even niet van plan om over te stappen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik volg al langer een forum waar geklaagd wordt over de rekordbox schrijfsnelheid. https://forums.pioneerdj....ordbox-USB-Transfer-Speed

verder heb ik nu een USB2.0 stick van 32gb en die werkt echt super. maar om een stick te krijgen met een beetje veel geheugen en dan ook nog 2.0 valt niet mee.

wie herkent dit probleem? ik zoek lotgenoten 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Dat kan je gewoon prima filteren in de pricewatch, dus dat kan je zelf ;)
Beetje eigen inzet kan geen kwaad.
Als je daarna een selectie hebt gemaakt kan je altijd nog advies vragen welke je beter kan halen.

En er zijn er echt genoeg te koop ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Arjant2 op 23-05-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:27:

Mijn vraag
kan iemand mij een lijst geven van Externe hardeschijven, USB sticks waar de USB 2.0.
Wellicht kan je dit nog aanpassen in je TS?
Het is volkomen onbegrijpelijk wat je hier vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:27:

wie herkent dit probleem? ik zoek lotgenoten 8)7
Je creeert een probleem door onwetenheid?

USB-devices zijn slecht tot zeer slecht bedoeld voor random reads en al helemaal voor random writes. De bus-snelheid maakt hier weinig bij uit; als je 1 USB-stick van 1 merk in een USB1.1, 2.0 of 3.1 poort stopt, zal je bij veel random writes exact (bijna) waarden gaan halen.

Daarnaast, maar dat ruik ik helaas niet uit de topicstart noch heb ik kennis van jouw software & hardware: het is aanvullend zo dat bepaalde file-attributes nog vertragender werken dan je zou willen. Als voorbeeld; het is waarschijnlijker sneller om 800 directories met elk 1000 TXT-bestanden te hebben van elk 5KB groot met "geen file information" dan dat je 800 directories met elk 1000JPG-bestanden hebt van elk 5KB groot met volledige EXIF-data erbij.

Voorbeeld: vorige week een bak met drivers naar USB3.0 gekopieerd. Paar duizend bestanden. Dat ging toch mooi met gemiddeld 430KB/s ofzo. Maar het lezen van USB3.0 ging met bijna 33MB/s. Grofweg een factor 800 bij "gewone" Windows-bestanden.

Ik denk dat jouw vraag/antwoord niet zozeer hier gesteld hoeft te worden op GoT alswel bij Pioneer zelf. Zij weten exact wat voor hardware / interfaces / memort gebruikt is en kunnen mogelijk meer informatie uit de FAQ van hun eigen systeem halen dan wij & jij onderling uit gaan komen?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2016 17:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik gebruik deze Sandisk Extreme stick icm Rekordbox en CDJ2000's.
Kijk maar even welke grootte je het beste lijkt.

Tunes er op zetten is zo gedaan, tijd vier verschillende wave files tegelijk inladen op de CDJ's gaat snel en stabiel. Geen rare I/O dingen meegemaakt.

Dit is wel een paplepel antwoord maar volgens mij is dat ook wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus dat ik wat onduidelijk ben. ik vind het persoonlijk ook lasting uitleggen.

Dit moet de vraag zijn,
Mijn vraag
kan iemand mij een lijst geven van Externe hardeschijven, USB sticks waar de USB 2.0 "ook is aangegeven".

Wat MAX3400 zegt is voor mij een beetje te lastig. kun je dit misschien in jip en janneke uitleggen?

zoals ik het voor me zie is een USB stick met 3.0 gemaakt voor 3.0 en kan toevallig ook gelezen worden door 2.0. Maar de snelheid van de 2.0 op deze stick is beperkt.

ik merk zelf gewoon dat de sticks die 2.0 zijn fijner werken dan de 2.0 versies. of zou dit een heel ander probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:33:

Wat MAX3400 zegt is voor mij een beetje te lastig. kun je dit misschien in jip en janneke uitleggen?
De snelheid hangt heel erg af van wat je overzet. 1 bestand van 10GB zal altijd veel sneller gaan dan 10.000.000 bestanden van totaal 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:33:
Excuus dat ik wat onduidelijk ben. ik vind het persoonlijk ook lasting uitleggen.

Dit moet de vraag zijn,
Mijn vraag
kan iemand mij een lijst geven van Externe hardeschijven, USB sticks waar de USB 2.0 "ook is aangegeven".

zoals ik het voor me zie is een USB stick met 3.0 gemaakt voor 3.0 en kan toevallig ook gelezen worden door 2.0. Maar de snelheid van de 2.0 op deze stick is beperkt.

ik merk zelf gewoon dat de sticks die 2.0 zijn fijner werken dan de 2.0 versies. of zou dit een heel ander probleem zijn?
Kan je dit ook nog onderbouwen met harde cijfers? Als in: kan je eens een benchmark doen met de USB-stick op een USB3-poort en op een USB2-poort. Wellicht is de stick uit zichzelf al niet echt een snelheidswonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Oftewel, je weet niet wat de werkelijke snelheid is. Niet van usb1, usb2 of usb3 of usb3.1

Het ligt namelijk aan de bestanden die je overzet, en aan de harware zelf. Zo zijn er langzame usb 3 sticks en snelle usb 2 sticks.

Daarnaast heeft zijn er natuurlijk ook maximale snelheden die gehaald kunnen worden. Deze worden gegeven voor de meest optimale omstandigheden: 1 grote file kopiëren op een lege device.

voor
usb1 is max 1MB/s,
usb2 is max 35MB/s
usb3 is max 400MB/s

en 3.1 zal tegen de 1GB zijn.

edit, en dan ligt het er natuurlijk ook maar aan waar de bestanden vandaan komen of waar ze naartoe gaan.
Als ze bijvoorbeeld van een harde schijf moeten komen die waanzinnig is gefragmenteerd, kan de snelheid best wel rond de halve MB/s liggen voor zowel usb1,2,3 en 3.1

Wil je snel, zal zowel je bron als doel een SSD moeten wezen. Daar heb je ook mobiele exemplaren van.

[ Voor 26% gewijzigd door Reepje op 12-06-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
En hou je er rekening mee dat USB een shared medium is?
Als de USB-stick je enige USB-device is, kan je een benchmark starten voor exact dat geval (die stick met dat soort bestanden).
Mar als je bv. ook een USB-externe harddisk ernaast hebt, USB audio, enz. enz., snoepen die devices óók een stuk snelheid op.
Jouw vraag is dus nauwelijks te beantwoorden, omdat het vooral afhangt van jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
http://nl.hardware.info/r...rgend-traag-tot-supersnel
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406147,00.asp
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2405106,00.asp

Vooral opletten dat je write speed hoog is, lezen gaat vaak wel snel.
Dit is dus van pc naar je usb opslag, hier zou je usb 3.0 snelheid kunnen gebruiken.
Hoe dit naar je pioneer werkt weet ik niet. usb 3.0 zou je kunnen testen, denk dat dit gewoon werkt, maar langzaam tav usb 3.0.

Ook je hardware kan bepalend zijn voor je snelheid.
Bij ouder chipset op je moederbord(of je pioneer hardware), dan haal je nooit de maximale snelheid, dan beperkt de hardware je snelheid, en dit zul je moeten testen of door reviews lezen over je hardware, google hier op.

Wat kun je met je pioneer verbinden, usb, e-sata, ook netwerk(misschien een nas gemakkelijker).
Usb is een zeer slechte manier om data uit te wisselen(of dit voor de nieuwe usb 3.1 geld weet ik nog niet).

Om je usb beter geschikt te maken voor je pioneer, misschien je usb stick door je pioneer laten formatteren, dan heb je wat je pioneer wilt, dus je file systeem op je usb stick.

Dit kun je nog proberen,
http://www.instructables....-Flash-Drive-REALLY-Fast/
http://www.makeuseof.com/...er-speed-external-drives/
Ben zelf hier geen voorstander van.

[ Voor 48% gewijzigd door jan99999 op 13-06-2016 06:51 ]

Pagina: 1