Voordat ik mijn vraag ga stellen, moet ik eerlijk bekennen dat RAID controllers iets nieuws voor mij zijn.
Ik heb recent een oude 1u server gekregen van een vriend van mij en die omgebouwd naar een desktop fileserver.
Specificaties:
ESXi 6
Supermicro X8DTL
2x Intel Xeon E5620 8 x 2.4Ghz
48GB Kingston ECC RAM
Intel 80GB SDD (voor OS)
2X ARC-1200
Ik ben op zoek naar een RAID controller die voldoet aan mijn eisen.
Ik heb nu de 2 RAID kaarten op RAID 1 draaien en 6 Sata poorten op mijn moerbord die zonder RAID draaien.
Mijn HHDs zijn als volgt.
1x WE RE 4TB
1x Seagate 3TB
4x WE RE 2TB
2x WE Green 2TB
1x Samsung 2TB
2x WE RE 2TB en 2x WE Green 2TB zijn de schijven die op RAID 1 draaien op de 2 controllers.
Nu zoek ik een RAID controller waar ik meerdere HHD's op kan aansluiten (Maximaal 15). Combinatie van geen RAID/RAID 0 en RAID 1.
Dus de 6 die nu aan mijn moederbord zijn aangesloten en de 2x RAID 1.
Kaart moet compatible met ESX zijn, hoeft niet hot swappable te zijn en ik heb een budget van ongeveer 200 euro.
Bij voorbaat dank.
Foto van mijn server
Ik heb recent een oude 1u server gekregen van een vriend van mij en die omgebouwd naar een desktop fileserver.
Specificaties:
ESXi 6
Supermicro X8DTL
2x Intel Xeon E5620 8 x 2.4Ghz
48GB Kingston ECC RAM
Intel 80GB SDD (voor OS)
2X ARC-1200
Ik ben op zoek naar een RAID controller die voldoet aan mijn eisen.
Ik heb nu de 2 RAID kaarten op RAID 1 draaien en 6 Sata poorten op mijn moerbord die zonder RAID draaien.
Mijn HHDs zijn als volgt.
1x WE RE 4TB
1x Seagate 3TB
4x WE RE 2TB
2x WE Green 2TB
1x Samsung 2TB
2x WE RE 2TB en 2x WE Green 2TB zijn de schijven die op RAID 1 draaien op de 2 controllers.
Nu zoek ik een RAID controller waar ik meerdere HHD's op kan aansluiten (Maximaal 15). Combinatie van geen RAID/RAID 0 en RAID 1.
Dus de 6 die nu aan mijn moederbord zijn aangesloten en de 2x RAID 1.
Kaart moet compatible met ESX zijn, hoeft niet hot swappable te zijn en ik heb een budget van ongeveer 200 euro.
Bij voorbaat dank.
Foto van mijn server