Hdmi kabel laptop naar tv probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crusty_OO7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04-2025
Hallo beste tweakers,

Ik heb een hdmi kabel op het internet gekocht om mijn laptop aan te sluiten op mijn tv. Ik krijg het echter niet aan de praat en weet niet waarom.

Heb ik al geprobeerd:
1) 2 tv's met hdmi kabel verbonden -> krijg ik niet aan de praat
2) kabel gebruikt op digibox met tv te verbinden -> lukt wel dus kabel werkt?
3) dikke hdmi kabel van digibox gebruikt om laptop met tv te verbinden -> wekt dus ligt ook niet aan laptop

heb ook alle stuurprogramma's upgedate?

Ligt het dan mogelijks aan de versie van de hdmi kabel ofzo?

het is deze kabel:
http://nl.aliexpress.com/...-10M-15M/32520834703.html

Er staat bij voor dvd spelers of sateliet, maar snap niet waarom dat dan niet met pc werkt

Alvast bedankt
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Crusty_OO7 op 24-05-2016 21:08)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschil in kwaliteit HDMI-kabel merk je aan maximale resolutie (eigenlijk: signaalbandbreedte) dat erop haalbaar is.

Deze kabel beweert HDMI 1.4 te ondersteunen, wat UHD, dus 3840×2160@30Hz zou moeten ondersteunen, maar dus niet @60Hz.

Als er een verschil is, zou het kunnen dat de laptop meer bandbreedte probeert te gebruiken dan de Digibox. Zet even voor jezelf op een rij:
- native resolutie scherm
- resolutie (+refresh) waarmee digibox uitzendt
- resolutie (+refresh) waarop laptop werkt als je het aansluit op deze TV

Even uitgaande van een full HD (1920x1080 resolutie) TV zou het zomaar kunnen dat de digibox alleen 1080i zendt (1920x1080@60Hz/2), maar jouw laptop 1080p60 doet, wat dubbele bandbreedte vereist en dat die geweldige kabel dat niet trekt. Zou zelfs met meuk uit China voor USD 0.62 tegenvallen, maar wel verklaren...

Oplossing lijkt me trouwens eenvoudig: als de digibox hier wel goed mee werkt, deze kabel gebruiken tussen digibox en TV en laptop via betere kabel aansluiten.

Oh, en Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over videokaarten en beeldschermen horen in... Videokaarten en Beeldschermen.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:09
Het is wel handig om te weten welke laptop je hebt. Als de kabel werkt zou het kunnen zijn dat de HDMI-out op je laptop kapot is. Je weet ook zeker dat er ingesteld is bij instellingen dat Windows het scherm moet dupliceren/uitbreiden oid? Kan je instellen door op je bureaublad rechtermuisknop > Beeldscherminstellingen.

• Crusty_OO7
-clevo 150rf
-maar als de hdmi out kapot zou zijn zou een andere hdmi niet mogen werken toch
-ja, via win+P dupliceren bijvoorbeeld, ik weet hoe het werkt, ligt normaal gezien dus niet aan mij.

• Crusty_OO7
Met zo'n dikke hdmi kabel lukt het me wel dus.

Verwijderd

Crusty_OO7 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:54:
Hallo beste tweakers,

Ik heb een hdmi kabel op het internet gekocht om mijn laptop aan te sluiten op mijn tv. Ik krijg het echter niet aan de praat en weet niet waarom.

Heb ik al geprobeerd:
1) 2 tv's met hdmi kabel verbonden -> krijg ik niet aan de praat
2) kabel gebruikt op digibox met tv te verbinden -> lukt wel dus kabel werkt?
3) dikke hdmi kabel van digibox gebruikt om laptop met tv te verbinden -> wekt dus ligt ook niet aan laptop

heb ook alle stuurprogramma's upgedate?

Ligt het dan mogelijks aan de versie van de hdmi kabel ofzo?

het is deze kabel:
http://nl.aliexpress.com/...-10M-15M/32520834703.html

Er staat bij voor dvd spelers of sateliet, maar snap niet waarom dat dan niet met pc werkt

Alvast bedankt
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
http://clevo9.rssing.com/chan-44278737/all_p67.html#item1326

• Crusty_OO7
bedankt voor de link. Maar het rare is dat het wel werkt van de laptop naar tv met een andere dikke hdmi kabel. Ik snap niet goed hoe dit kan aangezien de nieuwe hdmi kabel wel werkte met de digibox naar de tv maar laptop naar tv gaat dus niet met die kabel. Zeer raar.

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:09
Heb je de Intel HD Graphics erop geinstalleerd? Ik heb in het verleden problemen gehad met hdmi-out omdat deze display driver mistte.

• Crusty_OO7
ja, heb alle drivers in apparaatmanager geupdate maar het probleem blijft.
Maar als het met een andere hdmi kabel werkt moet het toch iets met die nieuwe hdmi zijn niet?
Kan dat dat een hdmi kabel enkel geschikt is voor dvd spelers en sateliet en dus niet voor laptop een of andere manier?

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschil in kwaliteit HDMI-kabel merk je aan maximale resolutie (eigenlijk: signaalbandbreedte) dat erop haalbaar is.

Deze kabel beweert HDMI 1.4 te ondersteunen, wat UHD, dus 3840×2160@30Hz zou moeten ondersteunen, maar dus niet @60Hz.

Als er een verschil is, zou het kunnen dat de laptop meer bandbreedte probeert te gebruiken dan de Digibox. Zet even voor jezelf op een rij:
- native resolutie scherm
- resolutie (+refresh) waarmee digibox uitzendt
- resolutie (+refresh) waarop laptop werkt als je het aansluit op deze TV

Even uitgaande van een full HD (1920x1080 resolutie) TV zou het zomaar kunnen dat de digibox alleen 1080i zendt (1920x1080@60Hz/2), maar jouw laptop 1080p60 doet, wat dubbele bandbreedte vereist en dat die geweldige kabel dat niet trekt. Zou zelfs met meuk uit China voor USD 0.62 tegenvallen, maar wel verklaren...

Oplossing lijkt me trouwens eenvoudig: als de digibox hier wel goed mee werkt, deze kabel gebruiken tussen digibox en TV en laptop via betere kabel aansluiten.

Oh, en Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over videokaarten en beeldschermen horen in... Videokaarten en Beeldschermen.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• Crusty_OO7
Hmm, dat klinkt aannemelijk. Pc draait idd 1920:1080 60hz refresh rate. Mr dat staat nergens vermeld bij die kabels. Omwisselen is niet ideaal omdat de andere dik en te lang is om mee te nemen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het staat wel vermeld, de link die je geeft stelt dat de nieuwe kabel HDMI 1.4 ondersteunt, dus minimaal 3840×2160@30Hz. Dat is op 60Hz ruim 2560x1440 (QHD), dus 1920x1080@60Hz zou het met twee vingers in z'n neus (of @120Hz :z ) moeten kunnen doen.

Maar ik betwijfel of het dat wel trekt.

Blijft de tweede vraag: wat zendt die digibox exact uit?

Oslik blyat! Oslik!

• Crusty_OO7
ik denk 720p dus minder dan laptop
Pagina: 1