PC crashes while gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanv1991
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2020
Hey allemaal,

Sinds een paar weken heb ik tijdens het gamen problemen met mijn PC. Mijn PC restart zichzelf automatisch tijdens het gamen. Er zijn 2 games die ik speel op het moment: CSGO & H1Z1: King of the Kill. Bij CSGO restart mijn PC 3 van de 5 keren zodra de map begint te laden. Bij H1Z1 gebeurt dit op willekeurige momenten. Mijn vraag is dan ook: hoe kan dit?

Op dit moment maak ik gebruik van de volgende hardware componenten:
Club 3D Radeon R9 280 royalKing
Intel Core i5-4460
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (8GB)
Cooler Master GM G550M

Ik heb al verschillende stresstests uitgevoerd op de GPU en de CPU. Daarnaast heb ik geheugen getest met Memtest. Ook heb ik de temperaturen gecheckt van mijn hardware componenten, dit leverde geen schrikbarende temps op. Uit laatste wanhoop poging heb ik een reinstall van mijn Windows 10 Professional gedaan. Het heeft allemaal weinig opgeleverd. Ik weet het nu niet meer, please help :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Als geheugen reeds gecheckt is en Windows totaal is geherinstalleerd en up to date is vermoed ik dat het wel eens je voeding zou kunnen zijn.
Is het mogelijk je systeem aan een andere voeding te hangen om dit te kunnen testen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanv1991
Dat is inderdaad het enige wat ik nog niet heb kunnen testen, puur omdat ik daar de middelen niet voor heb.
Toch vind ik het raar dat hij de ene keer wel de CSGO map wil laden en de andere keer restart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 16:38

RyuuPro

That Damn Fly

johanv1991 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:56:
Dat is inderdaad het enige wat ik nog niet heb kunnen testen, puur omdat ik daar de middelen niet voor heb.
Toch vind ik het raar dat hij de ene keer wel de CSGO map wil laden en de andere keer restart...
Als je PC bij het inladen van een map net wat meer vermogen vraagt, dan je voeding nog aankan, kan dit gebeuren. (bijv. net wat meer textures verwerken die hem over de klif duwt)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-09 19:15
Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanv1991
AsRock b85 pro

[ Voor 82% gewijzigd door johanv1991 op 27-05-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanv1991
Nog steeds niet opgelost.. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Ja, pak je PC beet, of schroef er de voeding uit, en laap daarmee je lokale computerhandel eens mee binnen. Als je er ééntje hebt met een fatsoenlijke TD, dan hebben ze ook wel de mogelijkheid om die voeding door te meten. Dan weet je meteen of hij nog goed is en, als dat niet zo is, kun je gelijk een nieuwe meenemen.
Pagina: 1