Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Hallo,

Ik heb echt gigantisch vaak last van dat mijn internet ineens disconnect. Maar het rare is dat bijvoorbeeld skype gesprekken wel doorgaan, net als wanneer ik game dat ik zelf wel gewoon speel maar mijn vrienden mij online/offline zien gaan op bijvoorbeeld steam. Tevens laden in die relatief korte momenten (20sec) websites ook niet.

Dus als het ware heb ik wel verbinding maar toch weer niet?

Mijn netwerk setup is als volgt:
- In de meterkast komt mijn kabel binnen via de modem (technicolor 7200.U. van UPC (Ziggo). Vanaf de modem gaat er een vaste kabel naar de eerste verdieping naar een Asus RT-AC87U. Hiervandaan gaat er wederom een kabel naar de 2e verdieping direct mijn pc in.

Ik hoop u hierbij genoeg geïnformeerd te hebben en hopelijk is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem.

edit: ik ben best wel een leek op dit gebied, dus vraag gerust naar overige specificaties als die nodig zijn!
Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Sean93 op 23-05-2016 16:45 ]

Beste antwoord (via Sean93 op 23-05-2016 23:39)

Verwijderd

Als Skype doorgaat, dan is het een probleem van de DNS servers van je provider (als je die gebruikt). Bij Skype zijn namelijk de IP adressen hardcoded in het programma gezet. Dus Skype gebruikt geen DNS.

Zet Google DNS in op je netwerkkaart: 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Klaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sean93 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:28:
Ik heb echt gigantisch vaak last van dat mijn internet ineens disconnect. Maar het rare is dat bijvoorbeeld skype gesprekken wel doorgaan, net als wanneer ik game dat ik zelf wel gewoon speel maar mijn vrienden mij online/offline zien gaan op bijvoorbeeld steam. Tevens laden in die relatief korte momenten (20sec) websites ook niet.

Dus als het ware heb ik wel verbinding maar toch weer niet?...
Als je skype gesprekken wel doorgaan is je internet dus niet disconnected
Welke dns-en gebruik je?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
ik denk dat je wat meer in de richting van je pc zelf moet zoeken.

welke firewall en virusscanner en malware scanner gebruik je?
En zijn deze up-to-date en heb je een volledige scan gedaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 23-05-2016 18:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als Skype doorgaat, dan is het een probleem van de DNS servers van je provider (als je die gebruikt). Bij Skype zijn namelijk de IP adressen hardcoded in het programma gezet. Dus Skype gebruikt geen DNS.

Zet Google DNS in op je netwerkkaart: 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sean93 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:28:
...
- In de meterkast komt mijn kabel binnen via de modem (technicolor 7200.U. van UPC (Ziggo). Vanaf de modem gaat er een vaste kabel naar de eerste verdieping naar een Asus RT-AC87U. Hiervandaan gaat er wederom een kabel naar de 2e verdieping direct mijn pc in.
Klinkt alsof de routing door het modem (bridge modus???) en de Asus elkaar in de haren vliegen. Beide devices hebben een redelijke logging (de Asus een stuk meer dan de Technicolor) en ook op basis van de DHCP-ranges, zou je veilig al kunnen constateren of je Asus uberhaupt goed is aangesloten.

Maar ja, wat zegt Ziggo hiervan? Uiteindelijk merk jij "het internet valt weg" dus lijkt me toch de eerste correcte mogelijkheid dat je de klantenservice belt en in ieder geval 10000% uitsluit dat de lijn vervelend is of dat er ruis / jitter / whatever door de klantenservice wordt geconstateerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, als Skype blijft doorwerken, dan is de lijn OK.

Het is een DNS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Brahiewahiewa schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:40:
[...]

Als je skype gesprekken wel doorgaan is je internet dus niet disconnected
Welke dns-en gebruik je?
Ik ben er achter gekomen dat ik dus geen dns ingesteld had, maar dit automatisch deed. Ik heb dit voor nu ingesteld op 8.8.8.8. & 8.8.4.4.

Even kijken hoe dit nu gaat! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:37:
Nope, als Skype blijft doorwerken, dan is de lijn OK.

Het is een DNS probleem.
Ik ben er achter gekomen dat ik dus geen dns ingesteld had, maar dit automatisch deed. Ik heb dit voor nu ingesteld op 8.8.8.8. & 8.8.4.4.

Even kijken hoe dit nu gaat! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Heren, hartelijk bedankt voor de reacties!
Ik had geen DNS ingesteld maar dit gebeurde automatisch. Ik ben een leek maar de reacties hebben mij geholpen. DNS ingesteld op 8.8.8.8 & 8.8.4.4 en nu kijken hoe dit gaat.

Voor nu super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Sean93 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:41:
Heren, hartelijk bedankt voor de reacties!
Ik had geen DNS ingesteld maar dit gebeurde automatisch. Ik ben een leek maar de reacties hebben mij geholpen. DNS ingesteld op 8.8.8.8 & 8.8.4.4 en nu kijken hoe dit gaat.

Voor nu super bedankt!
In je pc heb je hem nu vast ingesteld, maar dan kan je beter in de modem doen, of als je ziggo modem in bridge is, dan zal je die in je routerAsus RT-AC87U kunnen instellen.
maar in je pc kan ook

En een 8.8.8.8.8 google dns kijkt een beetje mee, ;) ik zou gewoon die van ziggo pakken(maar zijn beetje brak) of een opendns(zoek met google)

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 24-05-2016 08:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
ter aanvulling: DNS benchmark tools

GRC DNS benchmark: https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

DIY: https://code.google.com/archive/p/namebench/
Pagina: 1