Thuis server / Miner

Pagina: 1
Acties:

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12 14:23
Heren,

Ik zit al een paar jaar met het idee een thuis server aan te schaffen welke kan virtualiseren met Hyper-V of VMware ESXi.
Tevens ben ik momenteel aan het kijken naar Ethereum Mining (soort van bitcoin/litecoin).
Echter zat ik te denken kan ik deze 2 niet combineren en zo op den duur mijn investering terug verdienen + alle voordelen van virtualisatie te genieten. Want een GPU miner heeft nou niet erg hoge specs nodig op de GPU's na. Dit zou volgens mijn berekeningen zich volledig hebben terug verdient op den duur in crypto currency.

En mijn terug verdien model is gebaseerd op de volgende pagina:
https://www.cryptocompare...pushack/gpushack-r9-280x/
Het doel is uiteindelijk 3GPU's te laten minen.

Ik zoek een?
Thuis server / Crypto miner

Wat is je budget?
ongeveer 750 euro
Dit is met 1 gpu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VM's:
  • Sonarr
  • Windows Server 2012 R2
  • Windows Server 2016
Kast: Geen (meterkast) voldoende airflow is aanwezig
GPU Risers: http://www.aliexpress.com...er/117455_1710122334.html

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 170,01€ 170,01
1ASRock H97 Anniversary€ 67,95€ 67,95
3Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 150,- (2de hands)€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master V Series V1000€ 171,-€ 171,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 37,-€ 37,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,29

Heeft iemand nog tips en/of feedback?

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
De keuze tussen Hyper-v of ESXI is denk meer een mening verschil. Ik werk momenteel met beide en ze hebben beide zo hun + en - punten. Persoonlijk zal ik kiezen voor Hyper-v. Vind het algemene werk van Hyper-v net wat fijner werken.

Ethereum Mining is dit niet een beetje te mooi voor woorden? Ik zelf ken het totaal niet (bitcoins etc wel). Ik zag dat je na 67 dagen winst maakt. Gaat dan niet iedereen gelijk veel van deze dingen inslaan en minen? Want het klinkt wel heel ideaal dat ik na 67 dagen niks doe gewoon geld krijg. Dan sla ik ze in haha. Indien dit goed werkt hoor ik het graag :) Dan ga ik me er zeker meer in verdiepen!

Wat wil je gaan doen met je thuis server? Dit kan invloed hebben op je hardware keuze. Je beschrijft dat je 3 VM's wilt. Wat wil je met de onderste twee doen? En ik raad je aan om minimaal een 4TB hdd aan te schaffen voor je Sonarr. Het liefst zelf 8TB, maar dat is net de vraag hoeveel series en films ga je downloaden met Sonarr.

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
Ik denk dat hij enkel de GPU die hij vernoemd terug verdiend op 67 dagen zoals in de link staat niet het ganse systeem.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-12 15:39

thof

FP ProMod
Hou er ook rekening mee dat je de Mining Virtual Machine toegang moet geven tot de videokaarten. Iets wat bekend staat als hardware passthrough: VT-D / IOMMU. Daar heb je echter wel geschikte hardware èn software voor nodig.

Momenteel weet ik niet hoe de ondersteuning van Hyper-V zit op dat vlak, maar VMWare ESXI/vSphere zou dat wel moeten kunnen. Echter zijn videokaarten over het algemeen wat lastiger, afhankelijk ook van het moederbord.

Tevens klinkt 67 dagen vrij optimistisch om je hele systeem mee terug te verdienen. Als het zo makkelijk was zou iedereen het doen niet waar? Vraag je ook eens af waarom er niet al te lang geleden zo veel mining GPU's te koop werden aangeboden...

Edit:
Indien alleen het terugverdienen van de GPU in die 67 dagen zit, hou je er dan ook rekening mee met dat het systeem ansich wellicht wat duurder wordt qua hardware/moederbord/voeding etc? Stroomkosten ook meegerekend met vuistregel "1 watt continue = €2 per jaar"

[ Voor 16% gewijzigd door thof op 23-05-2016 15:13 . Reden: Nuance 67 dagen ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik ben aardig thuis in het minen van cryptovaluta, maar die 67 dagen ga je nooit halen.

Reken op een opbrengst van hooguit 2,5 euro per dag, hier moet je de stroom nog van aftrekken dus kom je uit op ongeveer 1 a 1,5 euro netto winst per dag. De opbrengt word normaal gesproken alleen maar minder en Ethereum is ook nog maar een aantal maanden te minen.

Vergeet ook niet dat je GPU goed op zijn donder krijgt en het niet eeuwig volhoud (ik spreek uit ervaring)

Off-Topic; maar ik heb nog een mooi mining rack in de aanbieding, mocht je interesse hebben, stuur me dan een PM

[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 23-05-2016 15:23 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-12 13:47
Je moet er ook nog rekening mee houden dat je geen drie kaarten in dat mobo kwijt kan.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• ReTechNL
thof schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:11:
Hou er ook rekening mee dat je de Mining Virtual Machine toegang moet geven tot de videokaarten. Iets wat bekend staat als hardware passthrough: VT-D / IOMMU. Daar heb je echter wel geschikte hardware èn software voor nodig.

Momenteel weet ik niet hoe de ondersteuning van Hyper-V zit op dat vlak, maar VMWare ESXI/vSphere zou dat wel moeten kunnen. Echter zijn videokaarten over het algemeen wat lastiger, afhankelijk ook van het moederbord.

Tevens klinkt 67 dagen vrij optimistisch om je hele systeem mee terug te verdienen. Als het zo makkelijk was zou iedereen het doen niet waar? Vraag je ook eens af waarom er niet al te lang geleden zo veel mining GPU's te koop werden aangeboden...

Edit:
Indien alleen het terugverdienen van de GPU in die 67 dagen zit, hou je er dan ook rekening mee met dat het systeem ansich wellicht wat duurder wordt qua hardware/moederbord/voeding etc? Stroomkosten ook meegerekend met vuistregel "1 watt continue = €2 per jaar"
In het geval voor vmware vsphere 6.0 zou ik inderdaad voor hardware passtrough gaan. In het geval van Hyper-V had ik meer in gedachte op de host welke de hyper-v draaid de mining software op te zetten. Dit aangezien de passtrough mogelijkheden van Hyper-V zeer beperkt zijn en niet zo volwassen zoals VMware. (Ben zelf VCP)

Tevens heb ik al een volledig draaiend sonarr systeem draaien op mijn Synology NAS met 9TB RAID 5 dus de storage is allemaal al aanwezig. Echter kan mijn NAS de server taken niet aan en trekt een constante 95/99% CPU.

De GPU's zouden 207 watt draaien per kaart en dus 621 watt totaal, echter rekening houdend met een profit ratio van 300% in plaats van de 400% aangegeven zou je dus alsnog zelfvoorzienend zijn. Dit zou moeten resulteren op 150 euro per maand winst waarmee je na verloop van tijd dus na ruim 3 maanden de GPU kaarten hebben terug verdient en dus uiteindelijk de rest van de rig zich terug betaald vanaf de 3de maand.

De kosten zou dus ongeveer moeten uitkomen op € 3,5 per dag en de opbrengst op 5/6 euro per dag.

• Danielson
Je weet dat ETH niet lang meer te minen is toch?

Leesvoer: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1373930.0

• ReTechNL
Tja ik ben dan ook nieuw in deze markt. Dus durf dan ook niet te zeggen hoe lang dit nog duurt. Volgens mijn collega zal deze redelijk stabiel blijven inverband met de chineze markt.

• Danielson
ReTechNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:18:
[...]

Tja ik ben dan ook nieuw in deze markt. Dus durf dan ook niet te zeggen hoe lang dit nog duurt. Volgens mijn collega zal deze redelijk stabiel blijven inverband met de chineze markt.
Hij heeft het over de koers, ETH is maar een bepaalde tijd te minen. Het is lastig te zeggen wanneer de laatste coin gemined wordt, maar waarschijnlijk ergens in de zomer.

Verwijderd

3 VM's en maar 16 GB? Lijkt mij vrij weinig, ik zou voor 32 GB gaan.
Pagina: 1