Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4G router als wifispot voor stacaravan goed genoeg?en welke?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij hebben ons oog laten vallen op een stacaravan. Leuk voor de kids etc...

Nu is het wel handig dat ik daar ook af en toe wat kan werken en dat de kids daar (bij slecht weer) Netflix kunnen kijken op de ipads.

Er is geen vaste aansluiting voor internet daar.
Satelietschotels Mogen officieel niet en dat wordt ook te duur.

Nu zie ik dat Tele2 een 24GB abonnement heeft voor €36,- (maandelijks opzegbaar)

Daar kan je toch behoorlijk wat mee youtube en Netflix kijken?

Kan ik dat simkaartje dan in een 4G router stoppen die daar dan een wifispot van maakt?
Welke router kan ik dan het best gebruiken? Ik zie routers voorbij komen van €50,- tm €1.200,-

- geen vaste aansluting nodig
- Puur voor 2 iPhones en 2 iPads
- Wellicht ook eens een Apple TV? Maar dat is geen must.
- wifi bereik hoeft niet ver te zijn. Alleen wifi binnen is voldoende (10x4)

Dekking buiten is goed zie ik op de kaart, binnen is matig. Maar het is natuurlijk geen betonnen huis.

Zou dit zo kunnen werken en aan welke router heb ik voldoende?

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Dat zou moeten werken, zelf heb ik de Huawei E5372 voor op vakantie. Afgelopen jaar naar IJsland geweest, omdat daar bereik soms wat lastig is een extra antenne bij genomen: http://www.amazon.de/Ante...ords=Huawei+E5372+antenne

Voordeel was dat de antenne gericht kon worden op de dichtstbijzijnde mast en de MiFi in het huisje kon liggen. Werkte erg goed :-)

Voordeel van een MiFi tov een "vaste" 4G router is dat je hem ook mee kan nemen in de auto etc.

Verwijderd

Fritzbox heeft ook zo'n ding. LTE (of 3G) naar "buiten", en WiFi naar binnen voor je apparaten. Inclusief één LAN poort.

Bv:

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6820-lte/

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 09:55
Heb zelf ervaring met de TP-Link MR200. Prima ervaring mee. Bij slechte 4G dekking valt dit apparaat ook netjes terug naar 3G als men dit wil. Ook afneembare antennes waardoor montage van een buiten-antenne mogelijk is.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok! Thans. En je kan die antenne dus dan ook echt buiten wegzetten?
Ik ga me er eens in verdiepen. Maar eigenlijk voldoet elke 4G router wel dus.