GTX Titan crasht onder load

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Yo gasten,

Ik heb een GTX Titan liggen van 3 jaar oud en die crasht steeds tijdens het gamen. Dit kan soms al na ~5 min in een game zijn maar ook pas na een uur. De crash bestaat uit dat het beeld grijs/blauwig word en het geluid wel gewoon door gaat. Pc is dan hardlocked en moet ik hem via de powerknop uitzetten.

In Windows draait ie zonder problemen etc etc, ook bij het bekijken van youtube 4k,etc.

De kaart heeft een tijd op water gelopen (custom bios), daarna terug naar de reference koeler (orgi bios). Heeft een tijd goed gewerkt op de reference koeler en toen de kaart verkocht aan een collega, deze heeft hem 2 maanden kunnen gebruiken en toen kwam bovenstaande issue naar boven.

Ik heb de koelpast opnieuw aangebracht en bios opnieuw geflasht, andere drivers, windows opnieuw geinstalleerd allemaal geen effect.

Kaart word niet warmer dan 80c, na de crash is niks terug te zien in de event viewer.

Edit: Systeem staat in mijn sig en draaide hiervoor een 980Ti op 1454/3800 zonder issue en de kaart doet hetzelfde in een andere PC.

Ik zit er aan te denken om te kaart in de oven te doen... Iemand nog een idee ;w ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 15:21 ]

Alle reacties

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-01 22:22
Hoe zeker weet je dat het aan kaart ligt? Zou net zo goed de voeding zijn, of je CPU?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01 19:33
Ik denk zelf ook de voeding

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 22:25
Ik zou inderdaad eerst eens kijken hoe dat kaart presteert in je eigen PC.

*sowieso

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Erkel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:05:
Hoe zeker weet je dat het aan kaart ligt? Zou net zo goed de voeding zijn, of je CPU?
DonJunior schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:11:
Ik zou inderdaad eerst eens kijken hoe dat kaart presteert in je eigen PC.
Zo ik vergeet ff de helft bij mijn post |:( |:( |:( |:( , systeem staat in mijn sig en draaide hiervoor een 980Ti op 1454/3800 zonder issue en de kaart doet hetzelfde in de pc van die collega van mij ...

[ Voor 14% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 14:12 ]

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01 19:33
Oké, dan ligt het wel degelijk bij de kaart. Wat je inderdaad dan kan proberen is de kaart in de oven te gooien. Dat had je zelf ook al in gedachten, ik heb laatst nog een 550TI op die manier tot leven gewekt. Wat wel aan te raden is om een oude oven te gebruiken, de geur die er vanaf komt rook niet echt gezond en ik kan ook niet geloven dat het nog gezond is om het voedsel dat je met de oven bereid nog gezond kan zijn.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-01 22:22
Misschien is het handig GPU-Z te draaien tijdens het gamen, en logging aan te zetten. De nieuwere drivers van nVidia geven een PerfCap Reason weer, hieraan zou je eventueel kunnen zien of er issues zijn waardoor de kaart niet goed werkt.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
Voordat je hem in de oven legt.

Wat als je het voltage verhoogd, clockspeeds verlaagt?

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Zeara schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:15:
Voordat je hem in de oven legt.

Wat als je het voltage verhoogd, clockspeeds verlaagt?
Beide ook al gedaan, crasht nog steeds.
Erkel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:15:
Misschien is het handig GPU-Z te draaien tijdens het gamen, en logging aan te zetten. De nieuwere drivers van nVidia geven een PerfCap Reason weer, hieraan zou je eventueel kunnen zien of er issues zijn waardoor de kaart niet goed werkt.
Die heb ik in MSI afterburner aanstaan. Kaart wordt op voltage en powerlimit gecapped. Maar niet gek als ie 80c is en is normaal al vergeleken met oudere benchmarks en loggings die ik had staan.
KevinT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:14:
Oké, dan ligt het wel degelijk bij de kaart. Wat je inderdaad dan kan proberen is de kaart in de oven te gooien. Dat had je zelf ook al in gedachten, ik heb laatst nog een 550TI op die manier tot leven gewekt. Wat wel aan te raden is om een oude oven te gebruiken, de geur die er vanaf komt rook niet echt gezond en ik kan ook niet geloven dat het nog gezond is om het voedsel dat je met de oven bereid nog gezond kan zijn.
Goeie tip! haha

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik wilde een post maken over waarom je GPU in de oven een slecht idee is. Maar ik zie ervan af en ga alleen met een grijns op mijn hoofd afwachten.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:41:
Ik wilde een post maken over waarom je GPU in de oven een slecht idee is. Maar ik zie ervan af en ga alleen met een grijns op mijn hoofd afwachten.
Ach ik heb het als is met een 6800GT gedaan die helemaal geen beeld meer gaf, werkte daarna weer perfect. Alleen nu is het geval dat de kaart werkt alleen niet onder load. Dus twijfel nog...

Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zo oud is die Titan toch nog niet, hoe reageert de producent als je een RMA aanvraagt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:39 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:04:
Zo oud is die Titan toch nog niet, hoe reageert de producent als je een RMA aanvraagt?
Hij is van Gigabyte, die wilden hem niet onder RMA nemen omdat de koeler eraf is geweest.

• ParaVince
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ach ik heb het als is met een 6800GT gedaan die helemaal geen beeld meer gaf, werkte daarna weer perfect. Alleen nu is het geval dat de kaart werkt alleen niet onder load. Dus twijfel nog...

Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Ik weet niet wat de exacte benaming is van alles, maar wat er gebeurt is als volgt.
Onder de GPU die zitten bepaalde staafjes, welke door verhitting en uitzetten/krimpen na verloop van tijd langzaamaan kapot gaan. Deze staafjes zitten omkapseld met een zacht materiaal wat door de oven gaat vloeien en de staafjes weer op hun plek legt....tijdelijk. daardoor is het oven idee gewoon onzin, want er wordt niks gerepareerd.
Het idee achter het in de oven stoppen van een GPU is dat het soldeer weer gaat vloeien en weer goed vast gaat zitten. Het probleem is alleen dat soldeer een hogere smelttemperatuur heeft dan de oven kan bereiken, dus dat gebeurt helemaal niet. De kans dat je GPU kapot gaat beond repair is groter dan dat het probleem verholpen wordt.

Ben momenteel aan het werk, dus kan even geen link erbij zetten. Maar zodra ik thuis ben zal ik dat even doen.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Damn, lekker dan, zo een overpriced paradepaardje en dan zo een houding naar je klanten..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:05:
[...]
Hij is van Gigabyte, die wilden hem niet onder RMA nemen omdat de koeler eraf is geweest.
Dat is gek, ik heb 4 weken geleden nog een 960 GTX opgestuurd naar Gigabyte waarvan ik de koeler eraf heb gehaald en zelf nieuwe koelpasta heb aangebracht. Deden nergens moeilijk over met een RMA :P

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
stin00 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Dat is gek, ik heb 4 weken geleden nog een 960 GTX opgestuurd naar Gigabyte waarvan ik de koeler eraf heb gehaald en zelf nieuwe koelpasta heb aangebracht. Deden nergens moeilijk over met een RMA :P
Ik had een mail gestuurd met wat er aan de hand was en verteld wat er allemaal met de kaart gedaan was... (maybe was dat niet een heeeeel slim idee) Vond het wel zo netjes om het probleem goed te omschrijven. :F

Verwijderd

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:59:
Yo gasten,

Ik heb een GTX Titan liggen van 3 jaar oud en die crasht steeds. Dit kan soms al na ~5 min in een game zijn maar ook pas na een uur. De crash bestaat uit dat het beeld grijs/blauwig word en het geluid wel gewoon door gaat. Pc is dan hardlocked en moet ik hem via de powerknop uitzetten.

In Windows draait ie zonder problemen etc etc, ook bij het bekijken van youtube 4k,etc.

De kaart heeft een tijd op water gelopen (custom bios), daarna terug naar de reference koeler (orgi bios). Heeft een tijd goed gewerkt op de reference koeler en toen de kaart verkocht aan een collega, deze heeft hem 2 maanden kunnen gebruiken en toen kwam bovenstaande issue naar boven.

Ik heb de koelpast opnieuw aangebracht en bios opnieuw geflasht, andere drivers, windows opnieuw geinstalleerd allemaal geen effect.

Kaart word niet warmer dan 80c, na de crash is niks terug te zien in de event viewer.

Ik zit er aan te denken om te kaart in de oven te doen... Iemand nog een idee ;w ?
Zou je dit eens willen proberen?

Het is vaak een update probleem, die ervoor zorgt dat vooral de grafische driver verkeerd wordt geüpdatet.

Probeer dit tooltje van Intel als het kan, want die haalt de juiste drivers binnen.

https://downloadcenter.intel.com/

Laat even weten hoe het is gegaan.

Succes!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:18:
[...]

Zou je dit eens willen proberen?

Het is vaak een update probleem, die ervoor zorgt dat vooral de grafische driver verkeerd wordt geüpdatet.

Probeer dit tooltje van Intel als het kan, want die haalt de juiste drivers binnen.

https://downloadcenter.intel.com/

Laat even weten hoe het is gegaan.

Succes!
Een update probleem? Hij heeft toch gewoon de nieuwste Nvidia driver nodig en niet die van Intel?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Ik heb nog een G10 met een Corsair H75 liggen, zal ik die nog proberen?.

Als ik btw de @bios VGA tool van Gigabyte installeer geeft ie aan dat ie geen bios en kaart kan vinden :?. Maybe toch niet de goede bios geflasht. Heb de mijne van Techpowerup. mmmzz.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet wat de exacte benaming is van alles, maar wat er gebeurt is als volgt.
Onder de GPU die zitten bepaalde staafjes, welke door verhitting en uitzetten/krimpen na verloop van tijd langzaamaan kapot gaan. Deze staafjes zitten omkapseld met een zacht materiaal wat door de oven gaat vloeien en de staafjes weer op hun plek legt....tijdelijk. daardoor is het oven idee gewoon onzin, want er wordt niks gerepareerd.
Het idee achter het in de oven stoppen van een GPU is dat het soldeer weer gaat vloeien en weer goed vast gaat zitten. Het probleem is alleen dat soldeer een hogere smelttemperatuur heeft dan de oven kan bereiken, dus dat gebeurt helemaal niet. De kans dat je GPU kapot gaat beond repair is groter dan dat het probleem verholpen wordt.

Ben momenteel aan het werk, dus kan even geen link erbij zetten. Maar zodra ik thuis ben zal ik dat even doen.
Ow daarom hebben tientallen, tweakers alleen al, G80 en G92 gebruikers nog maanden met hun oven-kaartjes gewerkt ... Je maakt natuurlijk geen volledig relevant punt en haalt 2 dingen door elkaar:

- "De kaart doet het wel weer, maar wordt niet echt "gerepareerd" en kan/zal naar verloop van tijd weer stuk gaan". Akkoord, maar het lijkt me dat voor een eindgebruiker een werkende kaart een succesvolle reparatie is. Overigens zijn er meerdere gevallen bekend dat de kaart inderdaad weer stuk ging en na een 2e "reflow" het weer ging doen.

- Je gaat er vanuit dat het soldeer compleet vloeibaar moet worden (bij ongeveer 400 graden Wikipedia: Soldeertin afhankelijk van welke verhouding), maar dat is niet het geval voor deze reparatie.

- De kans dat je GPU kapotter gaat dan kapot is 0. De kans dat hij het weer gaat doen is wel degelijk aanwezig, daar zijn internet-breed honderden voorbeelden van. Ikzelf heb twee G80 kaarten en een laptop variant daarvan tot leven gewekt met een handeling van 20 minuten. Die G80 kaart heeft nog 5 of 6 maanden prima gedraaid voor ik hem verkocht heb voor een spotje (koper volledig informed) en daar heeft hij na een controle nog maanden gedraaid en toen contact verloren met koper.

Het is hier tweakers hè ... niet "maar misschien gaat hij wel stuk"-forum ;) . Kaart is 3 jaar oud, garantie is weg, nu is hij niet bruikbaar waarvoor een Titan bedoeld is ... noem eens een alternatieve oplossing dan :D ?

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 23-05-2016 16:40 ]

De meeste mensen deugen!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:29

Nemesizz

Untouchable

ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Heb zelf ook meerdere GPU's gebakken in de oven, en het is een tijdelijk lapmiddel, repareren gebeurt inderdaad niet. Het was leuk ten tijde van de 8800 zodat je even de tijd kon overbruggen totdat de vervanger binnen was, maar zeker geen permanente oplossing :P

Betreft die smelt temperatuur. Je wil ook niet dat je het smeltpunt haalt, dan vallen alle chips van de kaart eraf >:) Je wilt een temperatuur halen waar het spul weer iets zacht word en weer een beetje contact maakt (ook weer: puur als tijdelijk lapmiddel, het gaat immers vrij snel weer kapot).

Overigens heb ik m'n twijfels of bakken überhaubt wel gaat werken. Niet alle problemen zijn (tijdelijk) op te lossen met een oven.

Verwijderd

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:24:
Ik heb nog een G10 met een Corsair H75 liggen, zal ik die nog proberen?.

Als ik btw de @bios VGA tool van Gigabyte installeer geeft ie aan dat ie geen bios en kaart kan vinden :?. Maybe toch niet de goede bios geflasht. Heb de mijne van Techpowerup. mmmzz.
Heb je het tooltje al geprobeerd?

Doe dat eerst even a.j.b.!

:*)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Leg dan eerst even uit waarom alles van dat tooltje erop wijst dat hij die alleen intel drivers update, maar dus ook van Nvidia hardware en andere varianten?

Verwijderd

stin00 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:24:
[...]

Een update probleem? Hij heeft toch gewoon de nieuwste Nvidia driver nodig en niet die van Intel?

Hij pakt alles mee en eigenlijk is het probleem de communicatie tussen het MOBO en de grafische kaart.

Dus gewoon uitvoeren en kan absoluut geen kwaad. Zijn al veel problemen met oudere systemen mee opgelost.

Anders heb ik een eventuele andere oplossing.

Gr. H :*)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Opper ze anders even, O Oracle!!? :*)

[ Voor 7% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-05-2016 15:39 ]

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:32:
Leg dan eerst even uit waarom alles van dat tooltje erop wijst dat hij die alleen intel drivers update, maar dus ook van Nvidia hardware en andere varianten?
Het is eigenlijk bedoeld om de communicatiestoring tussen het MOBO en de grafische kaart op te lossen en tevens zorgt het ervoor dat windows update en andere software/drivers weer kunnen updaten.

Mocht het probleem blijven ontstaan, dan is er nog een andere oplossing, die eigenlijk het zelfde doet, alleen via een omweg.

Beide oplossingen zijn aangedragen door Intel en Microsoft en hebben al veel op kunnen lossen.

Mvg. H :*)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zo kun je ook DDU gebruiken, maar of het een crashende kaart onder load weet te fixen lijkt me sterk, maar altijd even testen natuurlijk... kan geen kwaad

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:43:
Zo kun je ook DDU gebruiken, maar of het een crashende kaart onder load weet te fixen lijkt me sterk, maar altijd even testen natuurlijk... kan geen kwaad
DDU gebruik ik altijd :)
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Het is eigenlijk bedoeld om de communicatiestoring tussen het MOBO en de grafische kaart op te lossen en tevens zorgt het ervoor dat windows update en andere software/drivers weer kunnen updaten.

Mocht het probleem blijven ontstaan, dan is er nog een andere oplossing, die eigenlijk het zelfde doet, alleen via een omweg.

Beide oplossingen zijn aangedragen door Intel en Microsoft en hebben al veel op kunnen lossen.

Mvg. H :*)
Ik vat hem ook niet echt maar voor uw entertainment ga ik hem uitvoeren!

Edit: Grappig hij zegt dat er een nieuwe chipset driver is, download deze en tijdens het installeren zegt ie dat de huidge al geinstalleerde driver weer nieuwer is ... Que ?! haha

[ Voor 26% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 15:50 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Dat waardeer ik nou en laten we hopen op het beste.

Het is eens wat anders dan belachelijk gemaakt te worden en in twijfel genomen.

Dank... ;)
Edit: Grappig hij zegt dat er een nieuwe chipset driver is, download deze en tijdens het installeren zegt ie dat de huidge al geinstalleerde driver weer nieuwer is ... Que ?! haha

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Nu hopen dat het zijn werk goed doet en de problemen zijn opgelost.
Dan hoor je bij een zeer grote groep, die dankzij dit tooltje ook zijn geholpen.

Ik heb alleen maar met andere Developers, het probleem een dikke maand geleden kunnen achterhalen en toen hebben Intel en Microsoft in no time dit tooltje onder ons verspreid.

Dus... :*)
Sterker nog ik moest downgraden volgens de ''tool'', voor de fun gedaan. Maar hij blijft nu zeggen dat er een nieuwe is en zodra ik deze installeer en reboot komt ie weer met hetzelfde verhaaltje... Weird.

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:36:
Opper ze anders even, O Oracle!!? :*)
Oracle??? Rustig...we zitten niet in de Matrix en heb samen met mede Developers een dik maand geleden kunnen achterhalen, waarom er zoveel problemen waren.

Toen heeft Intel en Microsoft meteen actie ondernomen en als eerste oplossing dit tooltje onder ons verspreid.

De 2e oplossing is iets uitgebreider, maar ik wacht eerst even af en neem even rust. :*)

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:04:
[...]

Oracle??? Rustig...we zitten niet in de Matrix en heb samen met mede Developers een dik maand geleden kunnen achterhalen, waarom er zoveel problemen waren.

Toen heeft Intel en Microsoft meteen actie ondernomen en als eerste oplossing dit tooltje onder ons verspreid.

De 2e oplossing is iets uitgebreider, maar ik wacht eerst even af en neem even rust. :*)
Vreemd de tool zegt dat ie versie 10.1.1.14 download (Datum: 2/14/2016), maar de file die ie binnen haalt is van 2015. 8)7. Lekkere tool dit haha.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die tool kijkt puur naar intel-gerelateerde drivers hè en die tool bestaat al veel (echt veel) langer dan een maand. Hoe zou dit, zonder te blijven steken in "dit is echt zo, geloof me" de TS moeten helpen? Misschien zit er een lucky chipset driver update tussen, maar alsnog zou die op zijn hoogst überhaupt een GPU/Mobo issue verhelpen, niet een GPU-load specifiek probleem.

Plus is er nog het feit dat de machine eerder wel gewoon gewerkt heeft met deze GPU en de TS specifiek melding maakt van het feit dat de GPU ook dienst weigert in een andere pc.

Sorry, maar dit gaat hem niet worden.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Sterker nog ik moest downgraden volgens de ''tool'', voor de fun gedaan. Maar hij blijft nu zeggen dat er een nieuwe is en zodra ik deze installeer en reboot komt ie weer met hetzelfde verhaaltje... Weird.
Wat de tool aangeeft, dat is goed en na de downgrade, de tool niet meer uitvoeren, want Microsoft Update loopt te roepen via de tool dat er nieuwere zijn. Dus niet doen.

Ik hoor het zo wel weer! 8)

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:07:
Die tool kijkt puur naar intel-gerelateerde drivers hè en die tool bestaat al veel (echt veel) langer dan een maand. Hoe zou dit, zonder te blijven steken in "dit is echt zo, geloof me" de TS moeten helpen? Misschien zit er een lucky chipset driver update tussen, maar alsnog zou die op zijn hoogst überhaupt een GPU/Mobo issue verhelpen, niet een GPU-load specifiek probleem.

Plus is er nog het feit dat de machine eerder wel gewoon gewerkt heeft met deze GPU en de TS specifiek melding maakt van het feit dat de GPU ook dienst weigert in een andere pc.

Sorry, maar dit gaat hem niet worden.
Maakt niet uit man, ben op het punt dat ik alles wil proberen ;)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:10:
[...]

Maakt niet uit man, ben op het punt dat ik alles wil proberen ;)
Dan zou ik eerder Erkel zijn advies opvolgen voor meer waardevolle info.

De meeste mensen deugen!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ben benieuwd, maar ik zie hier geen werkende Titan uit voorkomen, ik verwacht dat de ref cooler niet juist is teruggeplaatst, of hij heeft heel lang op een té hete temp staan te stampen, zoiets..

Maar hey, Hazimix for President als dit werkt! :z

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:11:
[...]

Dan zou ik eerder Erkel zijn advies opvolgen voor meer waardevolle info.
Ben ik ook aan het doen! Ik doe alles voor een werkende Titan.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Lukt het niet, dan tover ik de 2e oplossing uit mijn hoge hoed, want de eerste met uit de lucht gegrepen kritiek is gearriveerd en loopt mij op de vingers te kijken, want zelf iets aandragen, dat stond niet in de PC Magazine van deze maand. Dus...dan maar ongeïnteresseerd druk lopen doen.
Het was even wachten, maar het feest is compleet.

En hoe is het afgelopen? Tool eenmalig uitvoeren, oude driver en niets door Windows laten onklaar maken. :P
Ben weer aan het testen. Tool gedaan en logging loopt.

Settings in AB:

Core Voltage: +21
Power limit 106%
Temp limit 83c

Core Clock -75 (Boost geeft aan 1Ghz.)
Mem Clock +0

Fan profile = 80C = 80% fan speed etc.

[ Voor 61% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 16:35 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 10:29

auto660

1991 240 GL Brick

En als je hem nou even overvolt / underclockt op de core/geheugen? En wat zijn je VRM temperaturen?

EDIT:
En trouwens even een spontane gedachte terwijl ik dit bericht typte... Wat nou als je je PCI-E bus even op 105mhz zet? De kans is 0,0001% dat het helpt, maar wie weet....

Hij hoeft het toch alleen maar vol te houden totdat de GTX1080 goed leverbaar is? Dan zou ik als allerlaatste de oventruc proberen, die heeft hier altijd goed gewerkt op dit soort high end kaarten.

[ Voor 74% gewijzigd door auto660 op 23-05-2016 16:40 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

auto660 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:37:
En als je hem nou even overvolt / underclockt op de core/geheugen? En wat zijn je VRM temperaturen?

Je hoort het...380v erop, thermometer erin proppen en wat een feest!

Eerst lekker rustig een tijd laten draaien! 8)7

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Je hoort het...380v erop, thermometer erin proppen en wat een feest!

Eerst lekker rustig een tijd laten draaien! 8)7
Can't... resist... to... quote.... :(

Subtiele voltage verhoging natuurlijk en de ingebouwde vrm temp sensor gebruiken... |:(

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Misschien een gekke gedachte hoor, maar heb je sinds de kaart instabiel is geworden de caps van het ding geinspecteerd?

Ik heb wel eens vaker een instabiele videokaart of moederboard gehad waarbij er domweg een condensator was opengebarsten en/of gaan lekken.

Vaak veroorzaakt dat bij wat zwaardere load nogal onvoorspelbare crashes afhankelijk van de functie van de desbestreffende cap.

Als je het aandurft om de koeler er nog een keer vanaf te schroeven zou ik er even een mooie high-res foto van maken en hier posten, misschien is het wel zo simpel als een kapotte cap...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Jongens rustig aan!, maakt niet uit. Zolang ik niet in het register moet gaan kutten etc vind ik oplossingen die aangeboden worden alleen maar goed.

Nu het 20 min Batman: AA getest op 3440x1440 alles max. Niks.

Start daarna GTA5 op en crasht binnen 3 min. Met een geel scherm. Zat in het menu om de game op 60hz te laten draaien, deze stond op 50hz.

Hier de laatste entry voor de crash.

Date , GPU Core Clock [MHz] , GPU Memory Clock [MHz] , GPU Temperature [°C] , Fan Speed (%) [%] , Fan Speed (RPM) [RPM] , Memory Used [MB] , GPU Load [%] , Memory Controller Load [%] , Video Engine Load [%] , Bus Interface Load [%] , Power Consumption [% TDP] , PerfCap Reason [] , VDDC [V] ,
2016-05-23 16:41:13 , 940.6 , 1502.3 , 68.0 , 70 , 2837 , 4124 , 99 , 32 , 0 , 2 , 93.5 , 4 , 1.1750 ,
Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:51:
Misschien een gekke gedachte hoor, maar heb je sinds de kaart instabiel is geworden de caps van het ding geinspecteerd?

Ik heb wel eens vaker een instabiele videokaart of moederboard gehad waarbij er domweg een condensator was opengebarsten en/of gaan lekken.

Vaak veroorzaakt dat bij wat zwaardere load nogal onvoorspelbare crashes afhankelijk van de functie van de desbestreffende cap.

Als je het aandurft om de koeler er nog een keer vanaf te schroeven zou ik er even een mooie high-res foto van maken en hier posten, misschien is het wel zo simpel als een kapotte cap...
Ook een goeie, ga ik zo ff doen!

[ Voor 24% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 16:57 ]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Daar staan nog geen VRM temperaturen in, die moet je even met GPU-Z uitlezen. Ook is GTA V een geheugen intensieve game, wat je dan ook aan het vramgebruik kunt zien van 4,1GB. Ik zou GTA V nog eens een keer proberen maar dan met je vram 100mhz gedownclocked.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
auto660 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:57:
Daar staan nog geen VRM temperaturen in, die moet je even met GPU-Z uitlezen. Ook is GTA V een geheugen intensieve game, wat je dan ook aan het vramgebruik kunt zien van 4,1GB. Ik zou GTA V nog eens een keer proberen maar dan met je vram 100mhz gedownclocked.
Volgens mij hebben geforce kaarten geen VRM temp sensoren op het board zitten, tenzij maybe custom board. ATI/AMD heeft dit wel standaard..

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Volgens mij hebben geforce kaarten geen VRM temp sensoren op het board zitten, tenzij maybe custom board. ATI/AMD heeft dit wel standaard..
Ah, dan valt dat af. Ik heb tot nu toe alleen nog maar non-reference AMD kaarten gehad dus dat is mij dan even ontgaan. Ik zou alsnog wel even die vram downclock proberen als ik jou was.

EDIT:

Wat zal er gebeuren als je de mem chips achterop eens koelt tijdens het gamen?
http://www.tomshardware.com/gallery/01-PCB,0101-484269-0-2-12-1-jpg-.html

Het direct linken van het plaatje wil niet lukken vandaag...

[ Voor 38% gewijzigd door auto660 op 23-05-2016 17:04 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
auto660 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Ah, dan valt dat af. Ik heb tot nu toe alleen nog maar non-reference AMD kaarten gehad dus dat is mij dan even ontgaan. Ik zou alsnog wel even die vram downclock proberen als ik jou was.

EDIT:

Wat zal er gebeuren als je de mem chips achterop eens koelt tijdens het gamen?
http://www.tomshardware.com/gallery/01-PCB,0101-484269-0-2-12-1-jpg-.html
Ja ook een goeie en dit had ik dus al gedaan. Had hier 12 kleine allu heatsinkjes opgezet met thermal tape.

Ik haal de kaart er ff uit, maak ff aantal fotos van.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:51:
...
Kijk daar komen de technische termen weer aan en ik ben diep onder de in druk.
...
Je hebt wat sociale uitdagingen, dat is prima - maar als je dan normaal geschreven tips negeert, wordt ook jij genegeerd van nu af aan. Aan je bovenstaande reactie te zien begrijp je mogelijk ook niet precies wat Tweakers is.
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:55:
Date , GPU Core Clock [MHz] , GPU Memory Clock [MHz] , GPU Temperature [°C] , Fan Speed (%) [%] , Fan Speed (RPM) [RPM] , Memory Used [MB] , GPU Load [%] , Memory Controller Load [%] , Video Engine Load [%] , Bus Interface Load [%] , Power Consumption [% TDP] , PerfCap Reason [] , VDDC [V] ,
2016-05-23 16:41:13 , 940.6 , 1502.3 , 68.0 , 70 , 2837 , 4124 , 99 , 32 , 0 , 2 , 93.5 , 4 , 1.1750 ,
Dit zijn de perfcap redenen:
  • * Power. Indicating perf is limited by total power limit.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_POWER = 1,
  • * Thermal. Indicating perf is limited by temperature limit.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_THERMAL = 2,
  • * Reliability. Indicating perf is limited by reliability voltage.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_RELIABILITY = 4,
  • * Operating. Indicating perf is limited by max operating voltage.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_OPERATING = 8,
  • * Utilization. Indicating perf is limited by GPU utilization.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_UTILIZATION = 16,
Er staat een 4 in je PerfCap array, dat betekent dat je prestaties worden gelimit door gebrek aan "betrouwbaar voltage". Dit is an sich niet per se erg en zal ook een mogelijke melding zijn bij perfect werkende kaarten - zie ook het laatste comment hier http://www.overclock.net/...unning-graphic-heavy-apps.
Echterrr werkt deze kaart verre van perfect en kan je het misschien behandelen als optie/hint ;) .

De PSU is als probleem twijfelachtig omdat je in de andere machine ook issues ondervond en omdat de kaart het eerder wel gedaan heeft. Worden de VRM's niet te warm? Heb je het geprobeerd met wat meer mV (zeg +12 oid) op de core? Hoe ziet het voltage op de core en het geheugen er over tijd uit? De temp op de core is ook wel interessant over tijd, staat deze al een tijdje op 68 graden als hij eruit vliegt of loopt het langzaam op naar 68 graden en vliegt hij er dan uit.

Set-row/Set-column tabellen goed responsive krijgen, Tweakers kan het ook (nog) niet -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Cassius op 23-05-2016 17:36 ]

De meeste mensen deugen!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Je hebt wat sociale uitdagingen, dat is prima - maar als je dan normaal geschreven tips negeert, wordt ook jij genegeerd van nu af aan. Aan je bovenstaande reactie te zien begrijp je mogelijk ook niet precies wat Tweakers is.

[...]

Dit zijn de perfcap redenen:
  • * Power. Indicating perf is limited by total power limit.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_POWER = 1,
  • * Thermal. Indicating perf is limited by temperature limit.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_THERMAL = 2,
  • * Reliability. Indicating perf is limited by reliability voltage.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_RELIABILITY = 4,
  • * Operating. Indicating perf is limited by max operating voltage.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_OPERATING = 8,
  • * Utilization. Indicating perf is limited by GPU utilization.
  • NV_GPU_PERF_POLICY_ID_SW_UTILIZATION = 16,
Er staat een 4 in je PerfCap array, dat betekent dat je prestaties worden gelimit door gebrek aan "betrouwbaar voltage". Dit is an sich niet per se erg en zal ook een mogelijke melding zijn bij perfect werkende kaarten - zie ook het laatste comment hier http://www.overclock.net/...unning-graphic-heavy-apps.
Echterrr werkt deze kaart verre van perfect en kan je het misschien behandelen als optie/hint ;) .

De PSU is als probleem twijfelachtig omdat je in de andere machine ook issues ondervond en omdat de kaart het eerder wel gedaan heeft. Worden de VRM's niet te warm? Heb je het geprobeerd met wat meer mV (zeg +12 oid) op de core? Hoe ziet het voltage op de core en het geheugen er over tijd uit? De temp op de core is ook wel interessant over tijd, staat deze al een tijdje op 68 graden als hij eruit vliegt of loopt het langzaam op naar 68 graden en vliegt hij er dan uit.

Set-row/Set-column tabellen goed responsive krijgen, Tweakers kan het ook (nog) niet -O-
Ja ik las het net ... mmzz.
Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:51:

Hier alvast een aantal fotos.. (gemaakt met de Oneplus One)

G.drive: https://drive.google.com/...eWZYTnNadlE&usp=drive_web

Op de derde fotos zie je helemaal rechts boven in 2 caps zitten, de buitenste zat scheef en het plastic voetje waar ie in zat kwam los van het board. Schrok ervan dat ik automatisch hem meteen aandrukte zonder er een foto van te maken .. |:( :F :F

[ Voor 4% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 18:01 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even de boel afgestoft. Vanaf nu in topic mensen. Reageer niet op op de man reacties maar doe een topicreport. Dan wordt er adequaat gereageerd. Usermodden net zo storend als reacties die daar de oorzaak van zijn.

Verwijderd

Modbreak:*knip* Nee.

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 23-05-2016 18:16 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:55:
[...]

Ja ik las het net ... mmzz.

[...]

Hier alvast een aantal fotos.. (gemaakt met de Oneplus One)

G.drive: https://drive.google.com/...eWZYTnNadlE&usp=drive_web

Op de derde fotos zie je helemaal rechts boven in 2 caps zitten, de buitenste zat scheef en het plastic voetje waar ie in zat kwam los van het board. Schrok ervan dat ik automatisch hem meteen aandrukte zonder er een foto van te maken .. |:( :F :F
Mij zou het niet verbazen als dat je probleem was, laten we het hopen! :P

Als je een pootje half uit een condensator trekt verander je ongewild toch de capaciteit een beetje. Dat soort dingen gebeuren erg snel als je vaak je koeler wisselt. Misschien heb je hiermee je probleem opgelost. B)

Verder zie ik geen gele of bruine prut eruit komen of barstjes in de caps of wat dan ook. Ze lijken niet lek iig.

Edit: Overigens kan een slechte cap ook een 4 bij je PerfCap Array score opleveren!

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 23-05-2016 18:12 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Slinger die gta V nog eens aan, kijken of je er meteen iets van merkt?

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:09
ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:41:
Het klinkt erg grappig en stom, maar het schijnt echt te werken. LTT heeft er een filmpje over. Zie: YouTube: Bring your video card back from the dead! - Oven method

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:24:
Slinger die gta V nog eens aan, kijken of je er meteen iets van merkt?
Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:09:
[...]

Mij zou het niet verbazen als dat je probleem was, laten we het hopen! :P

Als je een pootje half uit een condensator trekt verander je ongewild toch de capaciteit een beetje. Dat soort dingen gebeuren erg snel als je vaak je koeler wisselt. Misschien heb je hiermee je probleem opgelost. B)

Verder zie ik geen gele of bruine prut eruit komen of barstjes in de caps of wat dan ook. Ze lijken niet lek iig.

Edit: Overigens kan een slechte cap ook een 4 bij je PerfCap Array score opleveren!
GTA 5 - 45min
Batman: AA - 30 min
Darksouls 3 - 30 min
Rise of the Tomb Raider - 20 min.

Tot nu toe geen crash. Deed ie wel vaker maar moet zeggen gaat goed nog.
Daarnaast kan je zeggen wat je wil maar die Titan, wat een beest van een kaart zeg! _/-\o_ .

RotTR (~35fps) en GTA 5 (~45/50fps) beide op 3440x1440, High, FXAA, HBAO+ Pure hair uit.
Nooit verwacht nog zoveel fps eruit te halen, op 1080P komt die kaart gewoon nog mee ook haha, lache dit... :D O+

Alles staat nu ook weer op standaard. Geen extra vcore, niet meer ondergeclockt etc etc. Boost nu tot 1Ghz en rond de 75c met de fan ook op 75%. Wel luid maar goed... Als ie maar blijft werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 20:27 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:25:
[...]

[...]

GTA 5 - 45min
Batman: AA - 30 min
Darksouls 3 - 30 min
Rise of the Tomb Raider - 20 min.

Tot nu toe geen crash. Deed ie wel vaker maar moet zeggen gaat goed nog.
Daarnaast kan je zeggen wat je wil maar die Titan, wat een beest van een kaart zeg! _/-\o_ .

RotTR (~35fps) en GTA 5 (~45/50fps) beide op 3440x1440, High, FXAA, HBAO+ Pure hair uit.
Nooit verwacht nog zoveel fps eruit te halen, op 1080P komt die kaart gewoon nog mee ook haha, lache dit... :D O+

Alles staat nu ook weer op standaard. Geen extra vcore, niet meer ondergeclockt etc etc. Boost nu tot 1Ghz en rond de 75c met de fan ook op 75%. Wel luid maar goed... Als ie maar blijft werken.
Tja en hij word voorbij gefietst door de 1080 :+ maarja andere generatie zullen we maar zeggen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Toch mooi om te zien dat hij weer lijkt te werken, was een behoorlijke investering destijds.. :D

En dat zonder intel tools, quite impressive!! ;)

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 20:38
LostInNight schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:56:
[...]

Het klinkt erg grappig en stom, maar het schijnt echt te werken. LTT heeft er een filmpje over. Zie: YouTube: Bring your video card back from the dead! - Oven method
Linus is daar later op teruggekomen, het is complete bullshit. Louis Rossman heeft op youtube een channel met een video die dat haarfijn uitlegt.

Het is namelijk geen reballing wat je doet.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Damic schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Tja en hij word voorbij gefietst door de 1080 :+ maarja andere generatie zullen we maar zeggen.
Ja hehe niet zo gek ook, ik had alleen niet mijn 980Ti zo snel moeten verkopen ... ;w :F
SAiN ONeZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:47:
Toch mooi om te zien dat hij weer lijkt te werken, was een behoorlijke investering destijds.. :D

En dat zonder intel tools, quite impressive!! ;)
Haha! ;)!, ja klopt heb der toen iets van €980,- voor neergelegd. En nu geen drol meer waard 8)7. Maar goed zo gaat het nu eenmaal in techno land ..

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar wacht ... hebben we het er nu over dat het handmatig aandrukken van een condensator de kaart fixt? Dan zit daar toch een los contact wat gefixt moet worden :o ... er gaan mogelijke vele amps/volts door dat ding heen en met een dergelijk contact is dat toch wachten op jitter/kaduuk gaan van de kaart?

Gaaf dat het daarmee opgelost is natuurlijk, maar moet daar niet een klein soldeeractie'tje aan te pas komen om het af te ronden :/ ?

De meeste mensen deugen!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:09:
Maar wacht ... hebben we het er nu over dat het handmatig aandrukken van een condensator de kaart fixt? Dan zit daar toch een los contact wat gefixt moet worden :o ... er gaan mogelijke vele amps/volts door dat ding heen en met een dergelijk contact is dat toch wachten op jitter/kaduuk gaan van de kaart?

Gaaf dat het daarmee opgelost is natuurlijk, maar moet daar niet een klein soldeeractie'tje aan te pas komen om het af te ronden :/ ?
Ga eerst nog ff een week testen voor dat ik kan zeggen dat het opgelost is. Ja klote dat ik er dus geen foto van gemaakt hebt .... :F. Het was niet zo dat de cap helemaal lost zat ofzo. Hij zat een klein beetje scheef en het plastic voetje waar ie in zit kwam denk ik een milimeter van het board af. Deze dus uuhm ja gewoon aangedrukt.

Ik durf er nu niet meer aan te zitten omdat de Titan nu iig blijkt te werken...

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Haha, nou vooruit - dat is natuurlijk jouw keuze. Blij dat het opgelost is en goede tip van @Blaat :D .

De meeste mensen deugen!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:16:
Haha, nou vooruit - dat is natuurlijk jouw keuze. Blij dat het opgelost is en goede tip van @Blaat :D .
Kheb toch nog een foto kunnen vinden

Check ff als je wilt, je kan zien dat de bovenste cap een beetje naar ''voren'' hangt.

Googledrive: https://drive.google.com/...SdX4FxME46M0VHeWZYTnNadlE

[ Voor 5% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 21:21 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:09:

Nee.

Als je een beetje kracht uitoefent op een dergelijke condensator zal je altijd het pootje uit de condensator trekken. Een soldeerverbinding kan heel veel meer kracht hebben dan de klemverbinding in de cap.

In principe is zo'n condensator ook niets meer dan twee antennes met een statische electroliet ertussen. Aandrukken is theoretisch dan ook voldoende om de condensator in oorspronkelijke staat te herstellen.

Ik hoop dat de fix blijft houden! Voorlopig ziet het er goed uit iig. :)
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:19:
[...]

Kheb toch nog een foto kunnen vinden

Check ff als je wilt, je kan zien dat de bovenste cap een beetje naar ''voren'' hangt.

Googledrive: https://drive.google.com/...SdX4FxME46M0VHeWZYTnNadlE
Yup dat is een klassiek voorbeeld van een pootje wat uit een cap getrokken wordt. Goed dat je hem aangedrukt hebt. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Blaat op 23-05-2016 21:24 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Duidelijk gevalletje van Blaat et niet dan schaapt et niet! ;)

• ParaVince
General_Snuss schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:48:
[...]

Linus is daar later op teruggekomen, het is complete bullshit. Louis Rossman heeft op youtube een channel met een video die dat haarfijn uitlegt.

Het is namelijk geen reballing wat je doet.
Dit. Ik wilde nog een post maken om mijn punt verder uit te leggen, en jij herinnert me er gelukkig aan. Mijn geheugen is lek als een zeef soms 8)7
Goed. Op naar de desktop om hem op te zoeken! *O*
LostInNight schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:56:
[...]

Gevonden! :*)
https://youtu.be/20H-XUvI9iI

[ Voor 27% gewijzigd door ParaVince op 23-05-2016 21:36 ]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het gaat er niet om dat het technisch geen 100% oplossing is. De beste man geeft het volgende simpel aan: "om het 100% op te lossen moet je de kaart / chip vervangen".

Dus nu ben ik eindgebruiker John Doe. Ik heb een desktop GPU die het niet meer doet en mijn garantie is verlopen. Wat zijn mijn opties?

1. Niets doen, geen pc, jammer
2. Een nieuwe videokaart kopen, dat kost € en vervangt de gehele kaart
3. De videokaart zelf (tijdelijk) fixen als een tweaker en gratis een prima werkende machine hebben. De fix duurt 20 minuten en kan mogelijk meerdere keren uitgevoerd worden. En als de fix faalt is er altijd nog optie 2.

Daar gaat het om. Tweakers overclocken toch ook en kopen niet de allerduurste chip, wat is daar de lol en de geeky besparing nou van ;) !

De meeste mensen deugen!

• ParaVince
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Het gaat er niet om dat het technisch geen 100% oplossing is. De beste man geeft het volgende simpel aan: "om het 100% op te lossen moet je de kaart / chip vervangen".

Dus nu ben ik eindgebruiker John Doe. Ik heb een desktop GPU die het niet meer doet en mijn garantie is verlopen. Wat zijn mijn opties?

3. De videokaart zelf (tijdelijk) fixen als een tweaker en gratis een prima werkende machine hebben. De fix duurt 20 minuten en kan mogelijk meerdere keren uitgevoerd worden. En als de fix faalt is er altijd nog optie 2.

Daar gaat het om. Tweakers overclocken toch ook en kopen niet de allerduurste chip, wat is daar de lol en de geeky besparing nou van ;) !
Hehe, daar heb je absoluut gelijk in, en dat geeft hij zelf ook aan in de video. Persoonlijk heb ik het nooit gedaan, omdat ik nooit een graka heb gehad die de behandeling nodig had. Daar naast ben ik het faliekant ineens met het een fix noemen, wat het eenvoudigweg niet is. Het is een Frankenstein graka maken...Wat misschien eigenlijk wel veel vetter is }) Maar goed, genoeg offtopic gegaan denk ik. Succes met het vinden van een echte fix TS!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
ParaVince schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:44:
[...]

Hehe, daar heb je absoluut gelijk in, en dat geeft hij zelf ook aan in de video. Persoonlijk heb ik het nooit gedaan, omdat ik nooit een graka heb gehad die de behandeling nodig had. Daar naast ben ik het faliekant ineens met het een fix noemen, wat het eenvoudigweg niet is. Het is een Frankenstein graka maken...Wat misschien eigenlijk wel veel vetter is }) Maar goed, genoeg offtopic gegaan denk ik. Succes met het vinden van een echte fix TS!
Cassius schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Even een update, de cap die scheef stond was helaas niet de oplossing. Klapte na 5 min tijdens The Witcher 3 er weer uit. Wel stonden alles weer op stock qua settings.

Ik ga denk ik nu weer overvolten en kijken wat ie dan doet. Wat er wel op lijkt is als de kaart throttled de Vcore te laag komt te staan en maybe hierdoor crasht.

Hij heeft wel ong. 2 jaar met +20mv extra op de core gedraaid (waterkoeling), denk lui geworden netzoals bij een cpu ?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Fusion_XT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:18:
[...]

[...]

Even een update, de cap die scheef stond was helaas niet de oplossing. Klapte na 5 min tijdens The Witcher 3 er weer uit. Wel stonden alles weer op stock qua settings.

Ik ga denk ik nu weer overvolten en kijken wat ie dan doet. Wat er wel op lijkt is als de kaart throttled de Vcore te laag komt te staan en maybe hierdoor crasht.

Hij heeft wel ong. 2 jaar met +20mv extra op de core gedraaid (waterkoeling), denk lui geworden netzoals bij een cpu ?
Heel stom maar heb je al geprobeerd het systeem eventjes op een ram bankje te laten lopen?
Bij mij heb ik een soort gelijk probleem en zolang ik geen dual channel geheugen gebuik is alles inorde.
Het was bij mij ook van het ene op het andere moment een probleem.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 23:32
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Heel stom maar heb je al geprobeerd het systeem eventjes op een ram bankje te laten lopen?
Bij mij heb ik een soort gelijk probleem en zolang ik geen dual channel geheugen gebuik is alles inorde.
Het was bij mij ook van het ene op het andere moment een probleem.
Uit de startpost:
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:59:
...
Systeem staat in mijn sig en draaide hiervoor een 980Ti op 1454/3800 zonder issue en de kaart doet hetzelfde in een andere PC.
...
Daarmee zijn eigenlijk alle andere componenten dan de videokaart al uitgesloten. Ik ben benieuwd of het verhogen van de spanning het probleem verhelpt, zou zomaar kunnen, niet dat +20 mV onder water de chip echt zou moeten degraderen, maar je weet het nooit....
Pagina: 1