Toch niet tevreden met mijn laptop. Welke moet ik wel nemen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Op 7 mei heb ik een HP Pavilion 15-ab121nd gekocht. Ik had de specificaties (dacht ik), goed bekeken, maar nu ik Dragon Age: Inquisition wilde gaan spelen bleek dat de CPU met kloksnelheid van 2,2 GHz toch niet bepaald hoogwaardig is. Hier is de link met verdere specificaties. http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Ik keek me vooral stuk op de harde schijfruimte en de 8GB RAM vrees ik. Ik kan hem nog retourneren. Dan nu de vraag: Is er voor rond de €600 een laptop die wat beter geschikt is voor dit soort games?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Buiten dingen als Skyrim en Dragon Age: Inquisition (dat soort zooi) niet veel bijzonders. Beetje internetten, muziek luisteren, de nuttige dingen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Misschien beantwoordt het de vraag zelf al redelijk, maar bijvoorbeeld deze Asus heeft hetzelfde probleem, maar wel veel minder ruimte: http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

En hetzelfde geldt voor deze Toshiba:www.laptopshop.nl/product...ml#product_specifications

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Megaherzen zeggen niet zoveel, die i5 uit de Asus is waarschijnlijk vele malen sneller dan die AMD. Voor echte performance moet je AMD gewoon mijden.

En intel onboard is leuk voor een casual spelletje, maar wil je echt gamen zal je opzoek moeten naar iets met een dedicated videokaart erin.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die games zul je moeten kijken naar iets met een dedicated gpu, zoals een 950M. En die zijn er eigenlijk niet voor €600,-.
Je komt dan al gauw in de buurt van €800,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Er zit weinig verschil in tussen de laptops die je wilt kopen en die je hebt. De ene is wel sneller en beter, maar je levert wel weer in op opslag ruimte BV. je schiet er weinig mee op. Als je echt beter wilt zul je wat meer moeten besteden. Denk hieraan minimaal 800 euro. Let op! Zoek naar een SSD en betere videokaart. Dit zal je al een stuk helpen. SSD is veel sneller en is veel beter voor gamen. Indien je geld over hebt zoek een betere cpu. (prijs wordt wel steeds hoger :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik ben bang dat je nu je focus verkeerd hebt staan, eerst keek je je stuk op het geheugen en de harde schijf en nu doe je dat op de cpu terwijl je eigenlijk alleenmaar naar iets anders moet kijken : de GPU...
Jij wilt namelijk gamen, en je zegt wel "alleen maar beetje Dragon Age", maar laat dat nou net een zeer zware spel zijn voor de GPU...
Dus zoals PewPew aangeeft : zoek naar iets met een dedicated GPU, als je de keuze hebt tussen een snelle CPU en een integrated GPU of een minder snelle CPU en een dedicated GPU moet je echt voor die laatste gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens:

Een gaming/school laptop onder de 600€

Daar heb ik exact dezelfde vraag, met hetzelfde budget, recent beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik zou kijken in de richting van een pricewatch: Asus F556UB-DM139T
Heeft in ieder geval een Nvidia GT940M GPU, met daarnaast 8GB geheugen en een TB harde schijf...
Heeft ook een full-hd scherm alleen is dat bij gamen icm een dergelijke budget-GPU meer een nadeel dan een voordeel, immers de laptop is niet krachtig genoeg om spellen op full-hd vloeiend weer te geven...
Pagina: 1