Dynamische tabellen in Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo,

Ik heb moeite met het aanmaken van een tabel in Excel die zichzelf automatisch vergroot en verkleind, afhankelijk van andere tabellen. Wat ik precies wil doen:

Ik wil meerdere (5 of 6) lijsten met gegevens op verschillende tabs in één tabel samenvoegen. De lengte van de lijsten kan echter verschillen; soms zijn ze pakweg 5 regels lang, soms 25. Ik zou graag willen dat de overzichtstabel zichzelf hieraan aanpast; deze zou net zoveel regels moeten hebben als alle lijsten bij elkaar opgeteld.

Als in één van de lijsten een extra regel met data wordt toegevoegd of verwijderd, moet er dus ook een regel worden toegevoegd of verwijderd in de overzichtstabel. Simpelweg linken kan dus niet, want dit is niet dynamisch - hiermee worden niet automatisch regels toegevoegd of weggehaald.

Ik heb me suf gezocht op internet maar nergens kunnen vinden hoe je een tabel kan maken die zijn eigen grootte dynamisch aanpast. Heeft iemand hier misschien enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:43

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Draaitabellen ( Pivot tables) gebruiken met een grote inputselectie?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Daarmee lukt het me nog steeds niet de grootte aan te passen, omhoog of omlaag. Maar toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Wat is de reden dat je met 5 verschillende tabbladen werkt als ik vragen mag? Zou je deze niet kunnen combineren en een extra kolom toevoegen met daarin waarde waaraan je hetzelfde onderscheid aanbrengt als dat je nu doet met de verschillende tabbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Fionzo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:17:
Wat is de reden dat je met 5 verschillende tabbladen werkt als ik vragen mag? Zou je deze niet kunnen combineren en een extra kolom toevoegen met daarin waarde waaraan je hetzelfde onderscheid aanbrengt als dat je nu doet met de verschillende tabbladen?
Sorry voor de late reactie.

Het idee is dat elke tab een lijst met informatie bevat, en de laatste tab daaruit juist een soort samenvatting is. Deze pakt info uit de andere tabs, behalve notities/opmerkingen e.d. Het idee is dat als er informatie uit een tab wordt gehaald, waarmee de tabel in dat tabblad kleiner wordt, daarmee automatisch ook de overzichtstabel kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ik denk dat je dat moet gaan scripten in vba

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Daar was ik zelf ook al bang voor.

Scripten is niet mijn beste vaardigheid en heb ook geen zin om die moeite erin te steken, dus dan houdt het op. Ook niet erg hoor, in ieder geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1