Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb jullie kennis als vaak gebruikt en ben jullie daar zeer dankbaar voor _/-\o_

Eind juni wil ik de componenten voor mijn eerste desktop gaan bestellen
Ik heb een paar dingen vast staan die ik wil maar ik kom er met sommige componenten toch niet uit.

Ik wil graag de nieuwe gtx 1070 in sli gaan draaien. (of jullie moeten mij overtuigen van een enkele 1080?)
Ook heb ik even gezocht naar een processor en de i5 6600k sprak mij wel aan.
ddr4 16gb leek mij ook wel future proof en is ruim voldoende voor die VMs die ik af en toe draai.
Ik wil de pc vooral gebruiken om te gamen, daarnaast af en toe wat photoshop maar dat lijkt me niet relevant gezien de specs die ik voor ogen heb.

Mijn budget is ongeveer 1400,- en ik heb de randapparatuur al (monitoren, muis, toetsenbord etc)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,75€ 239,75
1MSI Z170A GAMING PRO€ 137,95€ 137,95
1Nvidia GeForce GTX 1070€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Wit€ 60,95€ 60,95
1Cooler Master Nepton 240M€ 96,95€ 96,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 72,90€ 72,90
1Seasonic M12II Evo 620W€ 75,95€ 75,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 137,95€ 137,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,40

Kunnen jullie mij zinnig advies geven over koeling, voeding en moederbord?

Ik hoef echt niet top of the line, of speciaal waterkoeling ofzo. Ook heb ik geen voorkeur voor merk. De kast hoeft er niet fancy uit te zien, liever wat stiller. Maar ik kom er echt niet uit.

Graag hoor ik jullie suggesties en kan ik volgende maand met een gerust hart mijn games erop installeren :)

Alvast bedankt iedereen! _/-\o_

@edit: Sorry volgens mij staat hij in het verkeerde topic.. Jullie mogen hem verplaatsen. Het zal niet meer gebeuren!

[ Voor 62% gewijzigd door Deedlesx op 23-05-2016 15:09 . Reden: Volgens mij in het verkeerde topic.. Sorry ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:18
Mis ik toch nog wel wat zaken. Is er al een case aanwezig? Welk form-factor van moederbord (belangrijk als je reeds een case hebt) Moeten er nog andere PCIe-sloten vrij zijn voor andere insteekkaarten? Je gaat voor een k-processor, dus ik vermoed dat je gaat overklokken? Moet er een M2-slot zijn voor een SSD, welk type van M2 (belangrijk als reeds een M2-SSD zou hebben). Is het belangrijk dat er meer dan 1 netwerkpoort moet zijn? Moet wireless en bluetooth reeds ingebouwd zijn op het moederbord? En waarom direct een gtx 1070 in SLI?

Aan welke moederborden had je zelf gedacht, en waarom zou je die (al dan niet) overwegen?

Dus even je huiswerk verder afmaken. Kijk anders even voor inspiratie bij de Best Buy Guide van januari 2016. Die high-end is ook opgebouwd rond de i5 6600K.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
Is er al een case aanwezig?
Er is nog geen case aanwezig, hij komt onder mijn bureau in de hoek. Dus het hoeft verder niet heel fancy allemaal!

Welk form-factor van moederbord (belangrijk als je reeds een case hebt)?
Geen hoor, zoals hierboven de kast komt gewoon onder mijn bureau in de hoek.

Moeten er nog andere PCIe-sloten vrij zijn voor andere insteekkaarten?
Ik denk dat een netwerkkaart toch in de case zit? Verder hoeven er volgens mij geen kaarten in te komen.

Je gaat voor een k-processor, dus ik vermoed dat je gaat overklokken?
Nee ik ben nu niet van plan om te gaan overclocken. Maar als de koeling het aankan wil ik me daar misschien wel in de toekomst in gaan verdiepen. En de prijs leek niet heel veel hoger. Maar als er een beter alternatief is hoor ik dat graag!

Moet er een M2-slot zijn voor een SSD, welk type van M2 (belangrijk als reeds een M2-SSD zou hebben)?
Een M2 slot zou fijn zijn. Ik heb nu een msata ssd in mijn laptop zitten en die kan ik goed gebruiken voor deze desktop hoor. Kan ik die kosten nog even uitstellen haha!

Is het belangrijk dat er meer dan 1 netwerkpoort moet zijn?
Nee hoor, 1 netwerkpoort is voldoende. Heb me met het moederbord een beetje laten leiden door wat vrienden zeiden.

Moet wireless en bluetooth reeds ingebouwd zijn op het moederbord?
Beide ga ik niet gebruiken dus hoeven niet ingebouwd te zijn op het moederbord

En waarom direct een gtx 1070 in SLI?
Dit hoeft niet perse direct. Alleen wil ik wel zeker weten dat de rest van mijn hardware dit aankan omdat ik sterk naar een SLI oplossing neig!

Aan welke moederborden had je zelf gedacht, en waarom zou je die (al dan niet) overwegen??
Moederborden vind ik zoals aangegeven in de post erg lastig.. Daarom heb ik me een beetje door vrienden laten leiden hierin.. Hij moet vooral ruimte hebben voor die SLI opstelling van de 1070 en volgens mij ook de 1151 socket hebben. Ook ondersteuning voor ddr4

Ik zal zeker even het topic lezen dat je aanraad! Dankjewel! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Deedlesx op 23-05-2016 14:43 . Reden: Te snel geantwoord.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zet alle onderdelen even in een lijstje: Handleiding Pricewatch. Dat maakt het wat overzichtelijker, zeker qua prijs t.o.v. het budget.

Verder zou ik SLI uit je hoofd zetten: het kost ruimte, je hebt een zwaardere voeding nodig, het schaalt heel slecht en je zal last hebben van stuttering. Kies dan gewoon voor een 1080.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
Ik heb een lijstje toegevoegd aan mijn openingspost.

TheTinusNL ik heb inderdaad ook getwijfeld over die SLI oplossing.. Hoeveel performance schat je in dat ik erop achteruitga met een enkele 1080 t.o.v 1070 in sli?

Heb je de tijd/zin om voor mij een aanpassing voor te stellen op mijn huidige lijst waarmee 1080 een oplossing is en of ik daarmee veel zou kunnen besparen?

Compatabiliteitsproblemen zijn het laatste waar ik op zit te wachten

Bedankt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
De nadelen van SLI moet je niet onderschatten, je moet bij nieuwe games vaak langer wachten op goeie drivers, microstutter laat alles wat slomer aanvoelen, scaling is soms best slecht en vaak wordt het zaakje warmer en luider. Ik zeg gewoon voor een 1080 gaan, of (tis maar een suggestie) een 2e hands aftermarket 980ti op de kop tikken.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
Aminam ik waardeer je suggestie! ik koop echter liever nieuw en vind het geen probleem om wat meer neer te leggen voor die 1080. Dan lijkt me dat een betere optie. Kan ik misschien ook uit de voeten met een goedkopere voeding/mobo! Hoor graag suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou absoluut voor de 1080 gaan. SLI geeft mijns inziens meer problemen dan voordelen... Sowieso hebben best veel nieuwe games (bij release in ieder geval) überhaupt geen SLI support, dus dan zit die tweede kaart voor spek en bonen in je systeem. Verder is koeling een veel grotere uitdaging en je stroomverbruik enorm veel hoger.

Doe jezelf een plezier en koop 1x 1080 ;)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
een 1080 klinkt aanlokkelijk! aan wat voor een build zou ik dan zitten?

Goedkopere voeding?
Goedkoper moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Kies voor een setup zonder overklok en normale luchtkoeler en je bespaart al gauw bijna €150, dan past er makkelijk een GTX1080 bij.
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Koeler:
Geef je om looks? pricewatch: be quiet! Dark Rock 3
Niet? pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Voeding kan ook wel naar een pricewatch: Corsair CX450M, 620W is veel te veel voor dit systeem. Of pricewatch: Corsair RM550x als je een hele stille en volledig modulaire 80+ Gold voeding wilt met 10 jaar garantie.

[ Voor 21% gewijzigd door TheTinusNL op 23-05-2016 16:08 . Reden: voeding ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
1080 >>>>> 1070 SLI vooral omdat SLI een grote irritatie aan je hoofd zal doen.

De producten die TheTinusNL heeft aangeraden is een goeie setup. Maar als je ooit wilt overclocken kan je netzogoed een 6700k nemen. paar tientje meer maar dan krijg je ook wat meer.

om de moederbord/case is prima wat thetinus aanraad. maar als je zou willen overclocken zou ik voor een Seasonic M12II Evo 620W gaan. geeft je ook wat meer ruimte om te overclocken.

het is inderdaad wat meer centjes maar aangezien de 1400 euro budget is het in mijn ogen wel waard.

EDIT : de voeding die thetinus heeft aangeraden zeker ook goed. het is een beetje wat jou het beste uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door agittunc op 23-05-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA.
Pagina: 1