High-End PC ~2500 euro

Pagina: 1
Acties:

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Al geruime tijd werk ik met mac voor foto&videobewerking, muziek, ... Echter door de beperkte capaciteit van mijn huidige MBP, wil ik terug een PC in elkaar zetten voor algemeen gebruik en games. Mac blijft dan wel ook het meer creative werkstation. Maar PC zal een stuk de taak overnemen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen werkstation voor gamen en ook links en rechts software developen (visual studio). Voldoende ruimte is een must, maar storage gebeurt op mijn NAS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 2200 euro. Ik wel al enkele componenten liggen, dus dit budget zou ruim voldoende moeten zijn voor CPU, moederbord, Graka, ...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een paar dingen aangeschaft: case, voeding en SSD (kon ik goedkoop al op de kop tikken). Daarnaast blijft de randapparatuur dezelfde: schermen (2x UHD), keyboard en muis. Dit zijn de componenten die ik reeds heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
2ViewSonic VX2475SMHL-4K Zwart€ 432,07€ 864,14
1Logitech G910 Orion Spark RGB (Azerty)€ 149,90€ 149,90
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX750i€ 154,95€ 154,95
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 800GB€ 533,01€ 533,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.803,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil niet meteen naar SLI of RAID gaan, kwestie om het wat eenvoudig te houden. Omdat ik niet kon kiezen welke SSD het best is (de Intel of de Samsung), koop ik gewoon beiden, daarnaast heb ik de Intel goedkoop op de kop kunnen tikken. En dan ben ik ook zeker dat ik voldoende storage heb voor even.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet meteen fan van ASRock

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk toch een stil systeem.

Ga je overklokken?
Neen, OC is niet mijn ding

Wat verwacht je van ons?
Is het verstandig om de vorige generatie i7 op 2011-3 socket te nemen?
Zal ik hiermee 2x UHD degelijk kunnen aansturen?
Andere opmerkingen?

Voorstel
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 389,50€ 389,50
1MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON€ 539,50€ 539,50
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 487,15€ 487,15
1Asus Xonar Essence STX€ 154,50€ 154,50
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 42,92€ 42,92
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
2G.Skill Ripjaws V F4-3466C16D-16GVR€ 93,39€ 186,78
1Samsung 950 Pro 512GB€ 306,30€ 306,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.191,56

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Hoi Simpy,

Je setup is op sommige onderdelen complete overkill gezien wat je met je systeem wilt gaan doen. Ook zitten er verouderde hardware componenten in.

De processor is op zich een goede keuze gezien je mediabestanden zult gaan verwerken, maar het moederbord is met name geschikt voor extreme gamers en overklokkers die werkelijk het maximale van hun systeem eisen. Ook past een EATX moederbord niet in je kast die je al hebt gekocht. Het maximale wat past is een ATX moederbord. Tevens zullen hoogstwaarschijnlijk volgende week bij Computex de nieuwe Broadwell-E processors aangekondigd worden, waardoor het de moeite is even te wachten op de nieuwe generatie processoren (bijvoorbeeld de Intel Core i7-6800K). Ook zullen de fabrikanten dan met geüpdatete X99 moederborden komen, hoewel Broadwell-E ook met andere X99 moederborden werkt. Een beter keuze voor jou zou op dit moment dit moederbord zijn: pricewatch: MSI X99A SLI Plus

De GTX 980 videokaart die je nu gekozen hebt is al langer niet meer interessant. Als je nog ongeveer een maand geduld hebt, heb je voor hetzelfde geld een GTX 1070 die naar verwachting ongeveer 40-50% sneller en zuiniger zal zijn voor ongeveer hetzelfde bedrag. Deze zou bovendien geen moeite moeten hebben om 2 4K monitors op 60Hz aan te sturen.

Waarom heb je voor de Xonar Essence STX geluidskaart gekozen? Die kaart stamt uit 2009 en heeft uitsluitend stereo output. Dat in combinatie met de prijs lijkt me dat er veel betere keuzes beschikbaar zijn, hoewel ik moet toegeven niet veel verstand te hebben van geluidskaarten.

De Noctua koeler is ook overkill als je niet gaat overklokken. Als je een goede en stille koeler wilt zonder dat je gaat overklokken, is wellicht de Scythe Mugen 4 PCGH iets voor je. En dat voor de helft van de prijs.

En dan je RAM: waarom heb je hiervoor gekozen? Je zult in de praktijk nauwelijks baat hebben bij de snelheid van 3.466Mhz. Er zijn veel beter passende setjes RAM te koop voor veel minder geld, bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16.

De Intel en Samsung opslagunits ontlopen elkaar niet veel qua snelheid. Mijn advies zou zijn om het voorlopig bij de Intel te houden, aangezien je toch al voldoende storage hebt in je NAS.

Succes met samenstellen!

Groeten, Boerhof

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Skylake i7 6700 is voor videobewerking veel interessanter en goedkoper dan de i7 5820, zeker als je niet gaat overclocken, de verschillen zijn dan gewoonweg te klein om er zoveel geld extra voor neer te leggen. Je blind staren op meer cores is zonde, het hoeft niet per definitie namelijk sneller te zijn. Met Google zijn er veel reviews te vinden, die laten zien dat voor encoding o.a. een i7 6700 interessanter is. Wil je per se op X99 platform, dan kun je beter wachten op de nieuwe (Skylake) CPU's ervoor. Kan je niet wachten, is het interessanter om de normale Skylake te nemen.

Zie bijvoorbeeld maratropa in "i7-6700K vs i7-5820k" en maratropa in "i7-6700K vs i7-5820k".

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2016 14:32 ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
wat mij opvalt is dat sommige componenten overkill zijn terwijl anderen in mijn opinie weer niet goed genoeg zijn. ik zou inderdaad zoals boerhof zegt andere mobo en dan zou ik er persoonlijk een gtx 1080 in te doen. hoewel zelfs met een 1080 zal 2 4k schermen alle games op max spelen niet lukken. zelfs met 1 scherm op max/ultra setting kan je niet eens 60 fps te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door mcmlevi op 23-05-2016 14:10 ]

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Is het verstandig om de vorige generatie i7 op 2011-3 socket te nemen?
- Niks mis mee, ze gebruiken alleen wat meer stroom, maar ook niet schikbarend als je kijkt naar de prestaties die je terug krijgt. Wat toch wel lekker is bij het video editten.

Zal ik hiermee 2x UHD degelijk kunnen aansturen?
- Ja maar of het soepel gaat lopen is een ander verhaal. Ik denk dat je videokaart te weinig berekeningen kan maken om echt lekker vloeiend te lopen of te wel Hashes. Of je gaat voor 2x een R9 390 maar dat gebruikt aardig wat stroom en zijn aardige heethoofden. Betere optie; de GTX 1080 wat ook in bovenstaande posts is aangegeven. Beste is om zoveel mogelijk brandbreedte bij elkaar te sprokkelen. Normaal gesproken is dat bij AMD, maar dat zit bij Nvidea volgende series ruim voldoende met het nieuwe soort geheugen.

Als merk zou ik voor Asus gaan maar dat is een persoonlijke smaak. Heeft ook veel trekjes weg van Mac. Bijvoorbeeld mooi design, stil, energie zuinig, milieu vriendelijk, betere solidcaps, top service, goede kwaliteit en noem het maar op. Op de site kan je de verschillende soorten awards zien. (200+)

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 23-05-2016 16:10 ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Zoals hierboven al aangegeven wordt is een 1080 niet goed genoeg om de komende jaren alle games op high/ultra op 60fps te draaien op een 4k resolutie. Dan kom je toch al heel snel uit op een sli opstelling.
Iig wacht met de videokaart want het is momenteel gewoon niet economisch verantwoord een 980 te halen.

Het mobo is ook reteoverkill en al helemaal aangezien je geen window hebt. Want voor de extra aansluingen en mogelijkheden hoef je het niet te doen als je niet gaat overklokken of sli opstellingen wilt gaan runnen. Mocht je perse bij x99 willen blijven is een mobo zoals pricewatch: Gigabyte GA-X99-UD3 ook meer dan genoeg

Stiekem denk ik dat een i7-6700 ook voldoende moet zijn, al weet ik niet hoe jou videobewerking eruit ziet Quo eisen.

Een geluidskaart is ook niet perse nodig, tegenwoordig hebben mobo's al hele goede geluidskaarten er standaard inzitten.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Op het bovenstaande toegevoegd. Een GTX 1080 is niet high-end, ookal is het nu de beste kaart. Hij is ontworpen als hoge mid-range kaart net zoals de GTX 980, en net zo als die zal de GTX 1080 het geld niet helemaal waard zijn. Je betaald nu gewoon een premium omdat het voor nu het beste is. Rond de herfst komen waarschijnlijk de echte high end kaarten uit en dan zal de prijs van de 1080 ook wel dalen, de kaarten die dan uitkomen zullen waarschijnlijk ook een stuk meer geschikt zijn voor 4K.

Zou dan ook liever de GTX 1070 nemen (of AMD tegenhanger maar dan moet je nog langer wachten) tot de nieuwe kaarten uitkomen. De GTX 1070 zal waarschijnlijk niet veel langzamer zijn dan de GTX 1080, denk aan 15-20%.

[ Voor 18% gewijzigd door rickbovenkamp op 23-05-2016 17:00 ]

• Ergo
rickbovenkamp schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:59:
Op het bovenstaande toegevoegd. Een GTX 1080 is niet high-end, ookal is het nu de beste kaart. Hij is ontworpen als hoge mid-range kaart net zoals de GTX 980, en net zo als die zal de GTX 1080 het geld niet helemaal waard zijn. Je betaald nu gewoon een premium omdat het voor nu het beste is. Rond de herfst komen waarschijnlijk de echte high end kaarten uit en dan zal de prijs van de 1080 ook wel dalen, de kaarten die dan uitkomen zullen waarschijnlijk ook een stuk meer geschikt zijn voor 4K.

Zou dan ook liever de GTX 1070 nemen (of AMD tegenhanger maar dan moet je nog langer wachten) tot de nieuwe kaarten uitkomen. De GTX 1070 zal waarschijnlijk niet veel langzamer zijn dan de GTX 1080, denk aan 15-20%.
hier ben ik het ook helemaal mee eens, dit is ook de rede dat ik hard opzoek ga naar een tweedehands 290 om te wachten tot de nieuwe high-end kaarten uitkomen wanneer ik mijn build exclusief gpu compleet heb ( misschien wacht ik wel tot mijn 1ste jaar is afgelopen hehe)
dus als je 4k wilt zou ik de 1070 nemen of een 1080 en later weer verkopen, of kijk tweedehands voor iets leuks.

• SIMPY.be
Ok, alvast hartelijk dank voor alle hulp. Ik kan gerust nog even wachten, en zo te zien zijn er enkele interessanten ontwikkelingen op korte termijn. Dus wachten op de Broadwell-E lijkt me dan inderdaad een goede keuze. Dan kunnen we ook de andere componenten eens opnieuw bekijken.

Wat betreft die geluidskaart, ik moet een optische out hebben voor mijn receiver, en ben altijd al fan geweest van een extra kaartje. Ik zag goede reviews van deze, maar heb inderdaad de leeftijd over het hoofd gezien.

Ik heb deze case dus al staan, en inderdaad, op papier is deze enkel compatibel met ATX, maar vergis u niet, een E-ATX zal ook passen. Dus dat staat wel nog open.

Het feit dat ik 2 SSD's zou kopen is om een dual boot op te zetten, ik zou graag eens experimenteren met Hackingtosh.

Ik oefen even geduld uit, thx.

[ Voor 7% gewijzigd door SIMPY.be op 23-05-2016 19:31 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:23

FeaR

In GoT we trust

SIMPY.be schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:28:
Wat betreft die geluidskaart, ik moet een optische out hebben voor mijn receiver, en ben altijd al fan geweest van een extra kaartje. Ik zag goede reviews van deze, maar heb inderdaad de leeftijd over het hoofd gezien.
Als je alleen optische aansluiting gaat gebruiken is een losse kaart helemaal zonde. Geluidskaarten zijn duur door de analoge componenten die er op zitten en eventueel functies als een hoofdtelefoonversterker. Als je digitaal naar een receiver gaat staat de kaart alleen eentjes en nulletjes door te geven, dat kan een onboard net zo goed.

Als je wilt gamen en digitaal 5.1 wilt hebben over optisch dan zal je naar software a la DTS Connect dan wel Dolby Digital Live! moeten kijken. Die zetten on the fly het signaal om naar DTS dan wel Dolby 5.1. Die geluidskaarten zijn er ook veel goedkoper te krijgen en sommige moederborden beschikken er ook al over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
SIMPY.be schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:28:
Dus wachten op de Broadwell-E lijkt me dan inderdaad een goede keuze.
Ook broadwell-E levert zonder overclock lagere singlecore prestaties als een 6700K. Koop voor gamen en software ontwikkelen geen X99, ook niet met jouw budget.
De enige uitzondering die ik kan bedenken is als je naar 3x1080 Ti wilt of 3x490X. Maar dat trekt je voeding niet.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• SIMPY.be
Mijn huiswerk opnieuw gedaan.

Er is ook nog een nieuw element, die intel SSD gaat niet door.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,80€ 344,80
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7€ 207,95€ 207,95
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 789,90€ 789,90
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 39,90€ 39,90
2Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 104,-€ 208,-
2Samsung 950 Pro 512GB€ 308,-€ 616,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.291,46

De bedoeling is om alsnog de 2 SSD's in RAID0 te plaatsen.
De enige vraag die ik heb: is dit een goede keuze voor RAM voor dit systeem?

• Ergo
Ik mis een behuizing. Heb je die nog liggen?
Moederbord zou ook wel iets goedkoper kunnen, heb je specifieke redene voor de keuze? Als je een behuizing met window neemt zou ik niet die noctua koeler nemen.
Ram kan trouwens prima maar momenteel zijn die snelheden nog nergens goed voor . Ja het is leuk maar ook instabiel

Op welke resolutie wil je eigenlijk gaan spelen? Persoonlijk vind ik de 1070 een veel betere bang for buck gezien de 1080 20% meer performance leeft voor 40 % meer

[ Voor 20% gewijzigd door Ergo op 13-06-2016 15:06 ]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
SIMPY.be schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:32:
Mijn huiswerk opnieuw gedaan.

Er is ook nog een nieuw element, die intel SSD gaat niet door.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 789,90€ 789,90
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 39,90€ 39,90
2Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 104,-€ 208,-
2Samsung 950 Pro 512GB€ 308,-€ 616,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.291,46

De bedoeling is om alsnog de 2 SSD's in RAID0 te plaatsen.
De enige vraag die ik heb: is dit een goede keuze voor RAM voor dit systeem?
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit, 500+ euro voor een moederbord is van de gekke als je niet een overklok enthusiast bent.

Ik zie dat je twee 950's er in wil doen, let wel dat het opstarten van windows niet per se sneller (en soms zelfs langzamer) is op M.2 SSD's doordat de drivers eerst geladen moeten worden. Misschien een idee om nog een SATA SSD er bij te doen bijvoorbeeld.

Wat betreft je RAM, dit is een prima setje, ik heb dezelfde (maar dan 1x, dus 16GB) en het gebruiken van het XMP profiel is erg makkelijk. Let wel dat je het daadwerkelijk moet aanzetten voordat ze ook echt op 3200Mhz draaien ipv 2133.

🇺🇦

• SIMPY.be
Nate-Senpai schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:05:
Ik mis een behuizing. Heb je die nog liggen?
Moederbord zou ook wel iets goedkoper kunnen, heb je specifieke redene voor de keuze? Als je een behuizing met window neemt zou ik niet die noctua koeler nemen.
Ram kan trouwens prima maar momenteel zijn die snelheden nog nergens goed voor . Ja het is leuk maar ook instabiel

Op welke resolutie wil je eigenlijk gaan spelen? Persoonlijk vind ik de 1070 een veel betere bang for buck gezien de 1080 20% meer performance leeft voor 40 % meer
Behuizing + PSU heb ik al (zie boven). Is zonder window, dus kies voor performantie en geluid boven uitzicht ;).
Ik ben een beetje het overzicht kwijt betreft RAM, welke zou ik dan beter kiezen?
Moederbord keuze is gevallen op een aantal facteren: dual M2, dual LAN, ATX (geen eATX), Creative geluid on board, recent, ... Op een paar tiental euro komt het toch niet.
Resolutie is 2x UHD (maar gamen doe ik maar op één scherm, dus UHD).

Eén mogelijheid die er is, dat is dat ik voorlopig werk met mijn oude GeForce 7900 GS die ik nog liggen heb, om dan in het najaar een nog betere GPU te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door SIMPY.be op 13-06-2016 15:43 ]

• SIMPY.be
Nycrea schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Ziet er inderdaad al een stuk beter uit, 500+ euro voor een moederbord is van de gekke als je niet een overklok enthusiast bent.

Ik zie dat je twee 950's er in wil doen, let wel dat het opstarten van windows niet per se sneller (en soms zelfs langzamer) is op M.2 SSD's doordat de drivers eerst geladen moeten worden. Misschien een idee om nog een SATA SSD er bij te doen bijvoorbeeld.

Wat betreft je RAM, dit is een prima setje, ik heb dezelfde (maar dan 1x, dus 16GB) en het gebruiken van het XMP profiel is erg makkelijk. Let wel dat je het daadwerkelijk moet aanzetten voordat ze ook echt op 3200Mhz draaien ipv 2133.
Opstartsnelheid is voor mij minder belangrijk. Eenmaal opgestart moet dat ding gewoon snel zijn ;).

• Thar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05-2022
SIMPY.be schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Resolutie is 2x UHD (maar gamen doe ik maar op één scherm, dus UHD).

Eén mogelijheid die er is, dat is dat ik voorlopig werk met mijn oude GeForce 7900 GS die ik nog liggen heb, om dan in het najaar een nog betere GPU te kopen.
Zoals je zelf al zegt, is waarschijnlijk beter om dan te wachten tot najaar aangezien de 1080 net tekort komt voor UHD (zie http://nl.hardware.info/r...o-gpu-prestatiescore-2016).

Wat wel belangrijk is overigens: Welke games wil je spelen? Is natuurlijk een enorm verschil tussen iets als Overwatch en GTA V. Denk dat dat de eerste vraag is die je jezelf moet stellen als je een GPU wilt halen. Daarmee kan je ook een hoop geld besparen dat je dan weer kan investeren om later weer een GPU upgrade te doen.

• Ergo
Hmm ben zelf ook een nieuw systeem aan het bouwen. Het is mijn plan om voorlopig een rx480 te halen totdat vega/1080ti uitkomen. Denk alleen niet dat die het goed gaat doen op 4k dus ik zou een 1070 halen totdat vega of de 1080ti er is. Een 1080 is het nog net niet voor 4k

• SIMPY.be
Thx voor de info. Wellicht wordt alles pas besteld rond eind volgende maand. Hopelijk kan ik ook zoals hierboven, voorlopig een RX480 gebruiken, totdat een echte high-end GPU beschikbaar is later dit jaar.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wat is de huidige stand van je wenslijst? Ondertussen is er sinds je laatst lijstje, maandag, al weer aardig wat langs gekomen.
SIMPY.be schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Opstartsnelheid is voor mij minder belangrijk. Eenmaal opgestart moet dat ding gewoon snel zijn ;).
Dan voldoet een 1TB SATA600 SSD ook gewoon. Hoef je geen €600 te verspill- euh spenderen aan een 1TB RAID0 NVME setup. pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB

Informaticus of vakkundig Googler?

• SIMPY.be
Ik had het over opstart van het OS, de andere applicaties: adobe, visual studio, games moeten natuurlijk wel snel kunnen starten. Zeker bij video/fotobewerking lijkt me een snelle HDD setup wel weer wenselijk, of zie ik hier iets over het hoofd.
Dit is de geüpdate lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 122,-€ 122,-
2Samsung 950 Pro 512GB€ 306,95€ 613,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.411,51

• TheTinusNL
  • Niet online
SIMPY.be schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:16:
Ik had het over opstart van het OS, de andere applicaties: adobe, visual studio, games moeten natuurlijk wel snel kunnen starten. Zeker bij video/fotobewerking lijkt me een snelle HDD setup wel weer wenselijk, of zie ik hier iets over het hoofd.
Dit is de geüpdate lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 122,-€ 122,-
2Samsung 950 Pro 512GB€ 306,95€ 613,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.411,51
Snelle HDD? Ik ben eerlijkgezegd benieuwd of je het verschil tussen HDD/S600 SSD/M.2S600 SSD/M.2PCIe SSD/PCIe SSD en AHCI/NVME weet...
In ieder geval is een NVME PCIe SSD onnodig, hedendaagse S600 SSDs zijn al retesnel en kosten nog niet eens de helft.
Maar goed, blijkbaar speelt geld geen rol en lijkt klakkeloos voor de duurste opties kiezen hier de voorkeur te genieten. Wie ben ik dan om advies te geven?

• SIMPY.be
Daarom dat ik hier raad vraag. Ik ben inderdaad niet (meer) op de hoogte van deze technologieën. Misschien staar ik me blind op de benchmarks.

Ik zal me niet meer wagen aan een RAID setup met die 950's, en me behelpen met één stuk.

Ook heb ik eens de CPU coolers verder bekeken, en tot een stiller model gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,80€ 348,80
1Phanteks PH-TC14PE Oranje€ 70,-€ 70,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 121,-€ 121,-
1Samsung 950 Pro 512GB€ 306,95€ 306,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,70

• TheTinusNL
  • Niet online
Stille CPU koeler zei je?
Dat ding maakt een flinke bak herrie. http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

Verder zie ik ook nog steeds niet in waarom je nou voor een overklokbare processor + moederbord kiest, terwijl je aangeeft dat je niet gaat overklokken. Sowieso levert het veel te weinig op als je kijkt hoeveel je er extra voor betaalt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,75

- Locked i7 = niet overklokken = veel goedkoper.
- Bovenstaande betekent dat je geen Z170 chipset nodig hebt, B150 is goed. Gekozen bord heeft zowat alle aansluitingen die je je kunt bedenken op dit platform.
- Aangezien je niet gaat overklokken zijn temperaturen niet zo van belang. Kies daarentegen liever voor stilte. De Mugen 4 PCGH koelt nog steeds goed en is fluisterstil, terwijl dat Phanteks geval een flinke straaljager is. Die decibelwaardes in de Pricewatch zijn pure BS. Die komen van de fabrikant. Elke fabrikant meet op een andere manier. http://nl.hardware.info/r...st-volgens-nieuwe-methode zo hoor je te testen.
- Voor de zoveelste keer: een normale Sata 600 is niet merkbaar trager en kost nog niet eens de helft per gigabyte.

Pagina: 1