Al geruime tijd werk ik met mac voor foto&videobewerking, muziek, ... Echter door de beperkte capaciteit van mijn huidige MBP, wil ik terug een PC in elkaar zetten voor algemeen gebruik en games. Mac blijft dan wel ook het meer creative werkstation. Maar PC zal een stuk de taak overnemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen werkstation voor gamen en ook links en rechts software developen (visual studio). Voldoende ruimte is een must, maar storage gebeurt op mijn NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 2200 euro. Ik wel al enkele componenten liggen, dus dit budget zou ruim voldoende moeten zijn voor CPU, moederbord, Graka, ...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een paar dingen aangeschaft: case, voeding en SSD (kon ik goedkoop al op de kop tikken). Daarnaast blijft de randapparatuur dezelfde: schermen (2x UHD), keyboard en muis. Dit zijn de componenten die ik reeds heb:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil niet meteen naar SLI of RAID gaan, kwestie om het wat eenvoudig te houden. Omdat ik niet kon kiezen welke SSD het best is (de Intel of de Samsung), koop ik gewoon beiden, daarnaast heb ik de Intel goedkoop op de kop kunnen tikken. En dan ben ik ook zeker dat ik voldoende storage heb voor even.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet meteen fan van ASRock
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk toch een stil systeem.
Ga je overklokken?
Neen, OC is niet mijn ding
Wat verwacht je van ons?
Is het verstandig om de vorige generatie i7 op 2011-3 socket te nemen?
Zal ik hiermee 2x UHD degelijk kunnen aansturen?
Andere opmerkingen?
Voorstel
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen werkstation voor gamen en ook links en rechts software developen (visual studio). Voldoende ruimte is een must, maar storage gebeurt op mijn NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 2200 euro. Ik wel al enkele componenten liggen, dus dit budget zou ruim voldoende moeten zijn voor CPU, moederbord, Graka, ...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een paar dingen aangeschaft: case, voeding en SSD (kon ik goedkoop al op de kop tikken). Daarnaast blijft de randapparatuur dezelfde: schermen (2x UHD), keyboard en muis. Dit zijn de componenten die ik reeds heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,- | € 101,- |
| 2 | ViewSonic VX2475SMHL-4K Zwart | € 432,07 | € 864,14 |
| 1 | Logitech G910 Orion Spark RGB (Azerty) | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair HX750i | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 800GB | € 533,01 | € 533,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.803,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil niet meteen naar SLI of RAID gaan, kwestie om het wat eenvoudig te houden. Omdat ik niet kon kiezen welke SSD het best is (de Intel of de Samsung), koop ik gewoon beiden, daarnaast heb ik de Intel goedkoop op de kop kunnen tikken. En dan ben ik ook zeker dat ik voldoende storage heb voor even.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet meteen fan van ASRock
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk toch een stil systeem.
Ga je overklokken?
Neen, OC is niet mijn ding
Wat verwacht je van ons?
Is het verstandig om de vorige generatie i7 op 2011-3 socket te nemen?
Zal ik hiermee 2x UHD degelijk kunnen aansturen?
Andere opmerkingen?
Voorstel
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 389,50 | € 389,50 |
| 1 | MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON | € 539,50 | € 539,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 487,15 | € 487,15 |
| 1 | Asus Xonar Essence STX | € 154,50 | € 154,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 42,92 | € 42,92 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
| 2 | G.Skill Ripjaws V F4-3466C16D-16GVR | € 93,39 | € 186,78 |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 306,30 | € 306,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.191,56 | |