Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om naar telefoon te streamen (1 to many)

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Ik ben bezig met een project maar loop tegen een technisch probleem aan.

De bedoeling is om een webcam stream rechtstreeks naar meerdere telefoons te sturen.
Opzich lukt dit wel, maar ik heb een lag van 10 seconden, dat is zo'n 9,5 seconden te veel.

De netwerk setup is nu alsvolgt:
PC + webcam + xsplit broadcaster (local stream) -> wifi -> 20 telefoons.

Op het zelfde wifi netwerk connecten de android telefoons met de stream. (moet ook gaan werken met iphones en windows phones, maar dat is voor latere zorg). (maximaal 20 clients).

Maar als ik de stream open met VLC dan is er een lag van 10 seconden.
Deze lag zie ik trouwens ook op de PC zelf als ik de stream bekijk via 127.0.0.1.
Alle buffers zijn al uitgeschakeld zover ik kon vinden in de instellingen. zowel in de stream software als ik de play software.

Heeft iemand een idee of een suggestie voor de juiste software.
De lag mag maximaal 1 seconde zijn, maar 300ms echt een verwenste omdat we praten over realtime feedback dat nodig is voor het project.

webcam -> usb -> pc -> wifi -> 20 telefoons. Doel <0,3 seconde delay.

Budget is ongeveer 50 euro maar dan wil ik wel zeker weten dat dit goed werkt (cross platvorm).

De Stream setup mag best ingewikkeld worden, zolang de clients(telefoons) maar relatief simpel een verbinding kunnen opzetten binnen een minuut.

[ Voor 5% gewijzigd door Smuggler op 23-05-2016 07:49 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Volgende stap van mijn onderzoekje:

ik heb de volgende ip-camera besteld:
pricewatch: TP-Link NC200

De resultaten:
+ De delay is ,5 tot 2 seconde.
+ Gaat via de cloud waardoor meerdere streams te openen zijn (nog niet getest) naar de telefoon. wifi 2,4 + 5, 3G en 4G van verschillende providers. waardoor er ook aan de ontvangende kant genoeg snelheid overblijft voor iedere telefoon in theorie.
je hebt een extra tplink app nodig om te kunnen ontvangen op je telefoon.

- Beeld is niet te bewerken voor VR.
- Indien het account maar 1x tegelijk te openen is, heb ik voor elke bril een cam nodig -> 20*25 euro = 500 euro en dat wordt weer een beetje te duur.
- Resolutie is met 480 bij 640 echt te laag.

Meer ideeen en oplossingen zijn nogsteeds welkom :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou vooral niet het LAN willen verlaten, dat levert vertraging op. Zeker als het een 'cloud server' ergens in de VS of Azië zou betreffen. Ook is de bandbreedte op het LAN veel lager dan dat van de internetverbinding (zeker als die dan wordt gedeeld door 20, en up + down).

IMHO is doorzetten op het originele idee kansrijker, maar dan kijken wat er valt te verbeteren aan de setup. Voldoet de PC-hardware wel? Voldoende CPU (i5, liever i7), voldoende videokaart, voldoende geheugen, GB bedrade netwerkverbinding, etc. En de serverconfig: resolutie iets verlagen, buffering verkleinen/uitschakelen, etc? Evt. andere software?
Datzelfde geldt dan voor de client: schakels buffers uit in ook VLC.

Edit: en ook in de camera zelf eventuele buffers uit, als dat van toepassing is.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2016 07:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
De PC hardware waarmee ik experimenteer is:

Is de volgende setup:
pricewatch: MSI GE70 2OE-012NL
uitgebreid naar 16 Gig geheugen.

De uiteindelijke setup is: (if needed)
een desktop:
I7 6th generation.
16 GB geheugen
SSD
Nog betere videokaart dan de laptop.
Details heb ik nu even niet op mijn netvlies staan.

Ik heb zelf ook de voorkeur voor alles lokaal draaien.
Maar als Wifi te druk belast wordt door 20 mobieltjes, dan zijn alternatieve netwerken zoals 3g en 4g wel van toegevoegde waarde.
Maar dit kan je natuurlijk ook rechtstreeks verbinden met IP of domeinnaampje.
het lokale Netwerk is in beide gevallen (test setup en uiteindelijke setup) 1Gbit met een glasvezel internet verbinding van minimaal 500/500mbit.

De gebruikte webcam heeft bijna geen vertraging, als ik dit afspeel op de computer
De vertraging zit dus ergens in de server config of bij de client.
Ik heb alle buffers die ik heb kunnen vinden uitgezet. dus ik zit in die opstelling echt vast op dit moment.