Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxofoonspeelst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 08:52
Mijn vraag
...Ik heb op mijn I mac mid 2011 ineens problemen ( ik probeer ze goed te omschrijven , maar ben niet echt technisch..........) ; de muis lijkt een eigen leven te zijn gaan leiden. Het begon nadat ik foto' heb overgezet met een Sd kaartje. Moest toen even weg.
De mac in de sluimerstand gezet en nadat ik 3 uur later thuiskwam was ie daaruit en toen ik daarna ik menubalk klikte om weer in sluimer te zetten kwamen de waarschuwingsgeluiden en begon de computer zelf alle mogelijke menu's af te lopen. ( flikkerende scrollschermen) Hierbij klinken dan ook waarschuwingssignalen Dit gebeurt ook als ik bijv in de Finder Programma's open: uit zichzelf gaat de computer alle menu's aflopen en stopt dan onderaan.

Het gebeurt ook als ik Safari afsluit. Maar ook in Mail kon ik daarnet bij de foto's die in de bijlage zaten niet selecteren om te kopieeren aar Foto's.
Ik heb het PRAM en VRAM al gereset, maakt niets uit...
Ik heb bij Toegankelijkheid gekeken of er niet toevallig iets aangevinkt stond. Is het ook niet
Kan wel gewoon internet op. Maar het lijkt er dus op dat de computer raar gaat doen bij het aanklikken van een bepaald menu. Ik heb, omdat ik dacht dat het misschien de magic mouse was, een bedrade mius gebruikt maar dat maakt niet uit

iemand een idee??

Relevante software en hardware die ik gebruik: OS X 10.11.4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens of het probleem ook optreedt als je toetsenbord niet zit aangesloten (of door de batterijen even te verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
En wat is de iMac zijn configuratie en is het de 21" of de 27"? Dus wat staat er onder het menu "over mijn Mac(oid)".

[ Voor 30% gewijzigd door livranca op 23-05-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draai deze voor de zekerheid ook even: https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een 27" is, kan je er vergif op innemen dat je graka ermee aan het ophouden is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxofoonspeelst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 08:52
Het is een 21"
Ik heb, met het idee dat dat zou helpen , de OSX geupdate naar 10.11.5, maar nou is het alleen maar erger.Toen ik hem opstartte na de update was eerst het scherm even helemaal zwart...... Reageert bijna niet meer als ik een programma open. Soms opent het wel, maar duurt het heel lang. Draaiende bolletjes. De waarschuwingssignalen en het " door het menu rennen zijn nu wel weg, maar dit is nog onwerkbaarder....
Ik denk ook aan grafische kaart.
Is er iemand die in de buurt van Leiden iemand kent die dit voor een schappelijke prijs kan repareren??

[ Voor 23% gewijzigd door saxofoonspeelst op 23-05-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Op zich heb je wel erg weinig mogelijke stappen ondernomen, je kunt nog veel zelf doen om het probleem te isoleren:

Start eens op in de veilige modus. Gebeurt het dan ook, is het in elk geval geen 3-party software. Gebeurt het niet, zou je eens de mappen ~ /library/launchdeamons
/launchagents
/startupitems kunnen trashen om te zien of het dan opgelost is
Nog niet opgelost? Macintosh HD/Library en daar de zelfde mappen trashen.

Maak eens een andere user aan, zo sluit je uit dat het in jouw user zit en is het systeembreed.

Je zou dan kunnen overwegen om via de recovery mode het OSX opnieuw te installeren, of zelfs de hele schijf te wissen en een compleet nieuwe installatie te doen.

Maak voordat je alles gaat doen wel een Time Machine Backup!

Ook mis ik de SMC reset, die wel ook nog wel eens helpen bij beeldschermproblemen.

Heb je na dit alles nog last ervan, dan heb je een mogelijk een hardware probleem. Dat kun je mogelijk in kaart brengen met de Apple Hardware Test.

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1