Wat moet ik doen om mijn pc te maken? Pc crasht vaak (bsod)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04-2023
Mijn vraag

Het komt steeds vaker voor dat mijn computer crasht. Meestal 2x per dag. Ik krijg dan een blauwe scherm te zien met een foutmelding die bijna elke keer anders is. Dit gebeurt op willekeurige momenten, maar vaker wanneer ik van tabs wissel in een browser, programma's afsluit of de computer afsluit (dus na het klikken van power krijg ik bsod). Ik ben nu bezig met afstuderen dus ik heb echt een betrouwbare computer nodig nu.
Hoe kan ik de bsod's voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
firefox, chrome, word

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Phenom X4 9550 48 °C
Agena 65nm Technology
RAM
4.00GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-15)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. GA-MA770-DS3 (Socket M2) 33 °C
Graphics
23MP55 (1920x1080@60Hz)
Philips 170C4 (1280x1024@60Hz)
512MB ATI Radeon HD 3870 (Sapphire/PCPartner) 51 °C
Storage
1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 ATA Device (SATA) 32 °C
596GB SAMSUNG HD642JJ ATA Device (SATA) 27 °C
111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB (SSD) 42 °C
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0
Audio
Realtek High Definition Audio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

-memtest, geen bijzonderheden
-alle foutcodes bij de verschillende bsod's opgezocht (krijg bijna elke keer een andere) en geprobeerd via google een antwoord te vinden
-drivers gecontroleerd op updates, zie verder ook geen melding van hardware defecten
-pc schoongemaakt van binnen, is bijna stofvrij
-upgraden van os, zit nu op windows 10 en kwam van 8.1, helaas probleem niet verholpen
-virus scan
-weghalen van ram, om te controleren of ram defect was

Wat kan ik doen?

update: solved door vervanging ram

[ Voor 29% gewijzigd door twizz op 07-09-2016 18:31 ]

Beste antwoord (via twizz op 10-06-2016 00:31)

Verwijderd

Ja. Als je het per latje doet kan je uitsluiten of dat latje geheugen problemen geeft of niet.
Heb je 2 of 4 latjes? Als memtest zelf eindigt is het ook prima.

Maar zou anders eerst de voedingtest gaan doen. Is sneller te doen.

Vraagje: Hij heeft dus in een kort verleden wel goed gedaan? Kan je je nog herinneren, voordat de problemen begonnen, of je iets aan je systeem hebt gewijzigd in welke vorm dan ook? Of dat een bepaalde gebeurtenis zich afspeelde?

Edit: download whocrashed en laat de output eens zien.
En krijg je de bsods ook als je in de veilige modus zit? Zo nee, dan moet het haast een driver issue zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 22:00 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Processor en mobo zijn al vrij oud worden al sinds 7 jaar niet mee verkocht dus misschien een defect mobo/processor. Daarnaast zijn voedingen ook vrij vaak de boosdoener.

Beetje lastig te zeggen waar het aan ligt maar om echt een betrouwbaar systeem te krijgen is toch te zoeken naar een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
MichaelvD2203 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:32:
Processor en mobo zijn al vrij oud worden al sinds 7 jaar niet mee verkocht dus misschien een defect mobo/processor. Daarnaast zijn voedingen ook vrij vaak de boosdoener.

Beetje lastig te zeggen waar het aan ligt maar om echt een betrouwbaar systeem te krijgen is toch te zoeken naar een nieuw apparaat.
Ik dacht meer aan het vervangen van de defecte onderdelen, maar eerst moet ik dan weten welke defect is. Denk je dat er geen andere oplossing is dan een nieuwe pc kopen? Of kan ik gewoon de mobo of processor vervangen?

Met betrouwbaar bedoel ik eigenlijk het niet vastlopen elke dag. Nu doe ik na elke 3 zinnen in mijn scriptie control+s. Voordat ik dit probleem had zou ik zeggen dat de pc voldoet aan mijn eisen.

Het kan de voeding zijn. Het kan eigenlijk alles wel zijn, hoe kom ik daar achter?

[ Voor 18% gewijzigd door twizz op 23-05-2016 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Laatst online: 24-09 14:18
twizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:36:
[...]

Het kan eigenlijk alles wel zijn, hoe kom ik daar achter?
Sla je de spijker op je kop. 1 voor 1 de onderdelen vervangen en testen of dat werkt. Wat is overigens de melding die je krijgt bij de BSoD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
MichaelvD2203 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:43:
[...]

Sla je de spijker op je kop. 1 voor 1 de onderdelen vervangen en testen of dat werkt. Wat is overigens de melding die je krijgt bij de BSoD ?
Ik krijg verschillende meldingen. Het vaakst krijg ik memory management error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Memtest86+ een halve dag laten draaien om te zien of je memory modules nog wel in orde zijn.

Daarna een schone herinstallatie van je OS als alles in orde lijkt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
redfoxert schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:58:
Memtest86+ een halve dag laten draaien om te zien of je memory modules nog wel in orde zijn.

Daarna een schone herinstallatie van je OS als alles in orde lijkt.
Dit had ik principe al gedaan. Uit memtest had ik geen meldingen van een defect of iets dergelijks, de test duurde ook niet een halve dag (Wat bedoel je met een halve dag laten draaien?). Daarna de nieuwe os geïnstalleerd. Het leek wel even goed te gaan, tot er weer een bsod kwam. Het gebeurt nu weer even vaak als ervoor. Ik kan alleen geen patroon erin vinden, het lijkt willekeurig te gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door twizz op 23-05-2016 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:26:
Mijn vraag

Het komt steeds vaker voor dat mijn computer crasht. Meestal 2x per dag. Ik krijg dan een blauwe scherm te zien met een foutmelding die bijna elke keer anders is. Dit gebeurt op willekeurige momenten, maar vaker wanneer ik van tabs wissel in een browser, programma's afsluit of de computer afsluit (dus na het klikken van power krijg ik bsod). Ik ben nu bezig met afstuderen dus ik heb echt een betrouwbare computer nodig nu.

firefox, chrome, word

Processor AMD Phenom(tm) 9550 Quad-Core Processor, 2200 Mhz
SSD Samsung
4x2GB Ram

-alle foutcodes bij de verschillende bsod's opgezocht (krijg bijna elke keer een andere) en geprobeerd via google een antwoord te vinden
-drivers gecontroleerd op updates, zie verder ook geen melding van hardware defecten
-upgraden van os, zit nu op windows 10 en kwam van 8.1, helaas probleem niet verholpen
-virus scan

Wat kan ik doen?
Even een vraagje: Hoe heb jij de drivers gecontroleerd op updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat je kan doen, is je volledige systeemspecificaties posten. Dus het merk en type van je, PSU, Moederbord + BIOS of UEFI versie nummer, videokaart, geheugen, enzovoorts enzovoorts.

Daarna kan je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, de informatie is wat verouderd, maar de basis handelingen blijven hetzelfde.

Daarna kan je je bevindingen posten, en kunnen wij je tips geven over de vervolg stappen.
hoelang heb je getest, je zal niet de eerste zijn die na 1 rondje stopt. Probeer het eens serieus 24h als je daarna geen foutmeldnigen hebt, kan je er vanuit gaan dat de geheugen controller het moederbord en je geheugen in orde is.
alle foutcodes bij de verschillende bsod's opgezocht
't zou heel misschien handig kunnen zijn wanneer je die codes post, het eerste gedeelte van de code is het meest relevant. je omschrijving verraad trouwens dat de voeding de boosdoener is.
pc schoongemaakt van binnen, is bijna stofvrij
Toch niet met een stofzuiger, hoop ik?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Staan de condensatoren op je moederbord niet gewoon bol? Niet vreemd bij PC's van 5 jaar en ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:26:
Mijn vraag

firefox, chrome, word

Processor AMD Phenom(tm) 9550 Quad-Core Processor, 2200 Mhz
SSD Samsung
4x2GB Ram

-virus scan

Wat kan ik doen?
De grafische driver die meekomt met de update is niet goed en zal verwijderd moeten worden en vervangen worden door de fabrikant aangeleverde driver.

Maar eerst zal windows update gestopt moeten worden, anders blijft hij de verkeerde driver installeren.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, kun je lezen in de link hier onder.

https://answers.microsoft...e2-4b42-ab29-68c3a305d730

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 04:39:
De grafische driver die meekomt met de update is niet goed en zal verwijderd moeten worden en vervangen worden door de fabrikant aangeleverde driver.

Maar eerst zal windows update gestopt moeten worden, anders blijft hij de verkeerde driver installeren.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, kun je lezen in de link hier onder.

https://answers.microsoft...e2-4b42-ab29-68c3a305d730

Succes
Ik zie je exact ditzelfde antwoord nu al een aantal keer posten.

Ten eerste slaat je opmerking nergens op. Nagenoeg alle drivers die met Windows Update mee komen zijn gewoon dik in orde. Je hebt geen flauw idee welke grafische kaart TS heeft, noch is er enige informatie die hier naartoe wijst.
Ten tweede werkt je link niet. Simpelweg iets copy/pasten zorgt er voor de de link afgebroken wordt en dus nutteloos geworden is.

gewoon blind copy/pasten van een antwoord is nagenoeg nooit juist. Nagenoeg nooit hetgene wat TS gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op maandag 23 mei 2016 @ 06:13:
[...]

Ik zie je exact ditzelfde antwoord nu al een aantal keer posten.

Ten eerste slaat je opmerking nergens op. Nagenoeg alle drivers die met Windows Update mee komen zijn gewoon dik in orde. Je hebt geen flauw idee welke grafische kaart TS heeft, noch is er enige informatie die hier naartoe wijst.
Ten tweede werkt je link niet. Simpelweg iets copy/pasten zorgt er voor de de link afgebroken wordt en dus nutteloos geworden is.

gewoon blind copy/pasten van een antwoord is nagenoeg nooit juist. Nagenoeg nooit hetgene wat TS gaat helpen.

https://answers.microsoft...3a305d730?page=11&lc=1033

Hier nog een linkje, waarin je kunt zien dat windows update nog steeds niet naar behoren werkt en hoe dit probleem is aan te pakken.

*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 23-05-2016 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 06:36:
Hier nog een linkje, waarin je kunt zien dat windows update nog steeds niet naar behoren werkt en hoe dit probleem is aan te pakken.
Het linkje zegt helemaal niets over het eventueel niet naar behoren werken van Windows update.

Maar dat was niet het punt. Je roept iets over een grafische driver. Daar is geen enkele aanleiding voor. Je weet niet eens welke grafische kaart TS heeft, noch welke driver of waar hij die vandaan heeft. Gewoon in het wilde weg wat roepen is niet constructief. Daar zaai je alleen verwarring mee zonder dat we dichter bij een oplossing voor TS' probleem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 00:05
twizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 03:01:
[...]

Dit had ik principe al gedaan. Uit memtest had ik geen meldingen van een defect of iets dergelijks, de test duurde ook niet een halve dag (Wat bedoel je met een halve dag laten draaien?). Daarna de nieuwe os geïnstalleerd. Het leek wel even goed te gaan, tot er weer een bsod kwam. Het gebeurt nu weer even vaak als ervoor. Ik kan alleen geen patroon erin vinden, het lijkt willekeurig te gebeuren.
Heb je echt een schone her instalatie gedaan ( schijven geformateerd )

Of iets van een upgrade gedaan. daar heb ik zelf ook de nodige problemen mee gehad.

Ik zou als eerste even een Schone herinstalatie doen met een windows 7 omdat je toch met enigzins iets verouderde hardware werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip* Kappen nou. Je hebt genoeg aanwijzingen van de mod force gehad.

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 23-05-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Laatst online: 24-09 14:43
Het eerste waar ik aan dacht toen ik je bericht las;

Heb je je koelpasta al eens vervangen? Waar ik met oudere (opgewaardeerde) systemen al eens vaker tegenaan liep, was dat ik alle componenten had ge-upgrade, maar dat de koelpasta op de processor al ver "op" was. Hierdoor lopen oudere processoren, die al wat warmer durven worden dan hun moderne vriendjes, tegen een temperatuur op die uiteindelijk de BSOD veroorzaken. (Bekijk eens met een programma of de temperatuur oploopt als je er mee werkt? CPU-Z werkt meestal bij mij, al herkent deze de temp niet van alle CPU's)

Aangezien je al een mem-test gedaan hebt, vindt ik het ook vreemd dat deze als foutcode weergegeven wordt.

Edit: voorstel CPU-Z

[ Voor 14% gewijzigd door jay123 op 23-05-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Kun je misschien hier wat foutcodes plaatsen? Sommige foutcodes zullen je medetweakers bekend voor komen en hebben ze hiervoor misschien gelijk een oplossing.

Je hebt wel een vrij oude PC. Dit kan ook voor problemen gaan zorgen. (ik zag in reactie al paar goede mogelijkheden tussen zitten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou denken aan of voeding of defect geheugen gezien er bsods komen als je geheugen vult of vrijmaakt.

Test je voeding. Als je ergens of van iemand anders een voeding hebt (kan lenen) kan je testen of je systeem daarmee wel stabiel loopt.

Ga per geheugenkaartje testen met mem test via USB boot.
Laat per latje minimaal 12 uur of max. 24 uur draaien.als er fouten in zitten krijg je een lijst met errors te zien.

Edit: zoals genoemd, post ook eens de bsod codes. Misschien zit er verband tussen de bsods en zelfde soort probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Even reageren op iedereen, bedankt voor het meedenken allemaal.

@ Hazimix: drivers gecontroleerd op updates door te kijken of ik de nieuwste versie heb via windows control panel en dan hardware

Trouwens, het komt voor dat de driver van de graphics card vastloopt. Ik krijg dan geen bsod maar een zwart scherm 1sec en daarna herstelt de driver zich en doet alles het weer normaal. Het kan kloppen wat je zegt over de driver. Het is alleen nog de vraag of dit de oorzaak is.

@ Lip:

- volledige systeem specs
Operating Systemm
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Phenom X4 9550 48 °C
Agena 65nm Technology
RAM
4.00GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-15)
Dit is eigenlijk x2, heb nu 2 kaartjes weggehaald om te kijken of het hieraan ligt. Het kan zijn dat het niet exact dezelfde is en daardoor problemen/bsod veroorzaakt. Helaas heb ik ook de bsod gehad zonder deze 2 extra kaartjes..

Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. GA-MA770-DS3 (Socket M2) 33 °C
Graphics
23MP55 (1920x1080@60Hz)
Philips 170C4 (1280x1024@60Hz)
512MB ATI Radeon HD 3870 (Sapphire/PCPartner) 51 °C
Storage
1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 ATA Device (SATA) 32 °C
596GB SAMSUNG HD642JJ ATA Device (SATA) 27 °C
111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB (SSD) 42 °C
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0
Audio
Realtek High Definition Audio

- Ik zal proberen memtest 24 uur te draaien. Ik herinner mij dat de test gewoon stopte toen het klaar was.
- Ik had een lijstje met foutcodes maar die ben ik kwijt, dit zijn de foutcodes sinds het maken van deze topic

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
SYSTEM SERVICE EXCEPTION
MEMORY MANAGEMENT FAULT

- Nee, met een kwast de stof weggehaald.

@ johnkeates: Ik heb daar niet aan gedacht, weet eerlijk gezegd ook niet wat het inhoudt wat je zegt. Hoe kan ik dat controleren?

@ GCT-Zen: Nee het was inderdaad een upgrade. Ik wil even wachten met formateren omdat ik bang ben dat ik bijvoorbeeld opeens browser geschiedenis nodig heb.

@ Jay123: De koelpasta is een jaar geleden vervangen als service bij een winkel waar ik het heb gebracht toen ik een extra hdd en ssd en toebehoren ging kopen. Ik ga voor de zekerheid cpu-z installeren en kijken of het aan de temperatuur ligt. Ja dat vind ik ook vreemd, misschien ligt het aan de korte duur dat ik de memtest heb gedaan, want ik lees nu reacties met 24uur. Trouwens, de temperaturen hierboven bij mn sys specs heb ik van een tool genaamd speccy en geeft (naar mijn kennis) goede temperaturen aan per onderdeel.

@ Erwin26: Ik heb hierboven de foutcodes gezet, ik zal het vanaf nu weer bijhouden en in dit topic plaatsen.

@ alcapino: Helpt het om de memtest per (ram)kaartje te doen? Gaat wel lang duren dan. Over bsod codes zie hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door twizz op 23-05-2016 19:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Als je het per latje doet kan je uitsluiten of dat latje geheugen problemen geeft of niet.

Vraagje: Hij heeft dus in een kort verleden wel goed gedaan? Kan je je nog herinneren, voordat de problemen begonnen, of je iets aan je systeem hebt gewijzigd in welke vorm dan ook? Of dat een bepaalde gebeurtenis zich afspeelde?

En krijg je de bsods ook als je in de veilige modus zit? Zo nee, dan moet het haast een driver issue zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 22:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:30
Wat de Service System exception betreft, trof ik een interessant artikel aan.
Windows 10 heeft een programma dat Driver verifier heet. Hiermee is het mogelijk om de slechte driver eruit te vissen maar dat hoeft niet.
http://answers.microsoft....6b-4b6d-95b3-c48669e4c983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:30:

Whocrashed heeft me enigszins verder geholpen het blijkt te gaan om mn SSD kaart en de driver die Rapid Mode support. Ik vraag me af of dit op te lossen valt door rapid mode uit te zetten, ik heb het voor nu disabled. De driver updaten kan niet want er is geen update. Ik heb gelezen dat deze versie bugs heeft enige optie is downgraden maar ik kan nu die oudere versie niet vinden.

Het kan zijn dat het een combinatie is tussen de ssd driver en ram geheugen, alleen geeft memtest niks aan. Veilige modus heb ik nog niet geprobeerd maar het lijkt wel te gaan om een driver. Ik ga het voor de zekerheid nog testen.

Ik lees dat Rapid mode (iets wat exclusief voor mijn type ssd bestaat, een soort manier om de ssd te versnellen door ram geheugen te gebruiken) ook bij andere bsod's veroorzaakt. Ik heb het nu uitgezet, hoop dat het zo opgelost is maar het zal vast niet, heb in elk geval al twee uur geen bsod :F

dit is de output van whocrashed
Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Mon 6/6/2016 1:46:28 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10125-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x7D2, 0x235212774C0, 0xFFFFD0002119F000)
Error: FAULTY_HARDWARE_CORRUPTED_PAGE
Bug check description: This bug check indicates that a single-bit error was found in this page. This is a hardware memory error.
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This error suggests a case of memory corruption because of a hardware problem. It is suggested you do a test on your RAM modules (memory test).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Mon 6/6/2016 1:18:28 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10562-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntfs.sys (NTFS!NtfsAcquireScbForLazyWrite+0x8A)
Bugcheck code: 0xA (0x6000000, 0xFF, 0x4B, 0xFFFFF801B2265FE2)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\ntfs.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT File System Driver
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

On Mon 6/6/2016 1:14:55 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10062-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x1A (0x41201, 0xFFFFF6BFFC675E40, 0x28E00001F8D00005, 0xFFFFE0011B4D0650)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Mon 6/6/2016 0:44:01 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10734-01.dmp
Bugcheck code: 0xA (0xFFFFE0010050C878, 0x2, 0x0, 0xFFFFF80325038FE9)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

On Mon 6/6/2016 0:38:39 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10046-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32kbase.sys (win32kbase!FreeObject+0x3A)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x126C, 0x9F0000, 0xFFFFF90143100010)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\WINDOWS\system32\win32kbase.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Base Win32k Kernel Driver
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

On Sun 6/5/2016 23:52:01 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10109-01.dmp
Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x436, 0x2204338CD80, 0xFFFFD00023456000)
Bug check description: This bug check indicates that a single-bit error was found in this page. This is a hardware memory error.
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This error suggests a case of memory corruption because of a hardware problem. It is suggested you do a test on your RAM modules (memory test).

On Sun 6/5/2016 23:23:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060616-10453-01.dmp
Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x773, 0x1E1BA708F90, 0xFFFFD0006FA2B000)

On Fri 6/3/2016 18:35:43 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060316-9890-01.dmp
Bugcheck code: 0x109 (0xA3A01F598148B507, 0x0, 0x4C2F320FA836024D, 0x101)
Error: CRITICAL_STRUCTURE_CORRUPTION
Bug check description: This indicates that the kernel has detected critical kernel code or data corruption.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.

On Fri 6/3/2016 18:16:45 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060316-10437-01.dmp
Bugcheck code: 0x139 (0x3, 0xFFFFD001001C7570, 0xFFFFD001001C74C8, 0x0)
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
Bug check description: The kernel has detected the corruption of a critical data structure.

On Thu 6/2/2016 16:01:29 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\060216-10500-01.dmp
Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0xB85, 0x2940FF5D2C0, 0xFFFFD00021D30000)

Conclusion

50 crash dumps have been found and analyzed. Only 10 are included in this report. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

samsungrapiddiskfltr.sys (Samsung RAPID Mode Disk Filter Driver, Samsung Electronics Co., Ltd.)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Veel meldingen met wisselende meldingen dat het aan ram en./of aan driver ligt.

De eindconclusie van de logfile lijkt meer uitsluitsel te geven, wat je zelf ook al aangeeft: ligt aan de driver van ssd drive van Samsung die in rapid modus staat.
Rapid modus gebruikt een deel van je ram voor meer prestaties.

Kan zijn dat het hiermee Is opgelost.
Indien niet, probeer dan in veilige modus of je daar de bsod krijgt.
Als dat alles niet werkt 24 uurs memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 05:02
Hey,

heb je je page file grootte al gecheckt?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd om de ssd software te verwijderen en opnieuw te installeren?
Let wel: als je nu de nieuwste Samsung macigian download, moet je wel akkoord gaan met de voorwaarden dat ze je data mogen doorsturen naar hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Het lijkt opgelost te zijn. Wil niet te vroeg juichen maar ik ben blij!

@alcapino, heb verder niks met de driver gedaan maar ik heb volgens mij al de nieuwste. Niet echt fijn dat dat kan. Vind het privacyschending aangezien je akkoord moet gaan om het te installeren en het is op zich noodzakelijk voor de stabiliteit. In elk geval lijkt het nu goed te gaan, erg bedankt voor je hulp!

@bkloeth ik heb gegoogled wat dat precies is, ik weet er niet genoeg over maar wat bedoel je met gecheckt?

edit: Helaas weer een BSOD gehad, dit keer met de melding IRQL not less or equal

nieuwe bsod meldingen zijn:
- Page fault in nonpaged area
- Page fault in nonpaged area (fltmgr.sys)
- Page fault in nonpaged area (SamsungRapidDiskFlrt.sys) --> deze kreeg ik voordat ik rapid mode uit had gezet
- system service exception
- bad pool caller
- kernel security check failure
- critical structure corruption

Heb nu 4gb ram eraf gehaald (2 modules van 2gb) dus de kans is klein dat het aan een defect ligt van de ram. Het kan wel nog steeds een combinatie van zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door twizz op 10-06-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De computer heeft wel goed gewerkt in een kort verleden met je huidige configuratie?

Hoe staan je 2 reepjes geheugen nu op moederbord?
Van de 4 slots, v.l.n.r: 1 1 0 0?
De 1 symboliseert je reepje geheugen. Probeer anders eens 1 0 1 0. Controleer goed of geheugen goed vastzit op het moederbord.
Als dit niet werkt, kijk of je 1 of 2 reepjes geheugen van iemand kan lenen en probeer of dat wel stabiel blijft.

Wat je ook zou kunnen proberen Is een complete systeemimage van je windows met het gratis tooltje macrium reflect naar je d: schijf maken(hopelijk heb je die ;-) ) via een usb stick (kies bij image maken ook voor image verifiëren!) en een compleet nieuwe windows installeren. Kaal zonder software en updates, ook zonder internet omdat je geen virusscanner hebt geïnstalleerd. Kijkof je nog steeds bsods krijgt.

Krijg je ze nog? Download alleen de nieuwste drivers voor je moederbord en grafische kaart en check weer.
Kies tijdens Windows setup om je hele Windows partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Krijg je ze nog, kan je gewoon je image terug zetten en Is alles zoals het nu Is. Dan kan je met grote zekerheid zeggen dat het geen software issue is.

Dan zou het toch ergens een hardware probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
Je vermoed dat het aan de Samsung SSD (driver) ligt?

Ontkoppel de schijf en installeer Windows op één van de HDD's. Als je dan geen BSOD's meer krijgt dan is of de SSD kapot (in ander systeem testen) of het moederbord kan de prullebak in.

Overigens, welke voeding heb je? Merk, model, wattage, leeftijd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Volgens mij kan je beter vanaf nul beginnen. Dus, alles eruit/los maken en beginnen met de basis; Mobo 2 reepjes en ssd (of hdd) waar je een vers os opzet.

Controleer of alles puik werkt en sluit dan weer 1 apparaat aan. Net zo lang tot de boosdoener boven komt
drijven. Duurt even, maar je hebt meer houvast waar het probleem zit.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Zou een windows refresh kunnen uitsluiten dat het een software probleem is?

Ik heb namelijk ook een andere issue, en dat is dat browsers (zowel chrome als firefox) vaak crashen. Ik heb de browsers vaak herinstalleert maar het helpt niet. Dus om deze reden moet ik misschien sowieso windows refreshen. Maakt het uit of ik refresh of reset? Want ik doe liever geen reset, tenzij het echt moet.

@ alcapino, ik heb 4 modules, 2 daarvan zijn later gekocht. Het is wel dezelfde merk en ongeveer dezelfde type. Maar ik heb dus gewoon 1-1-1-1.

Omdat mn pc ging piepen tijdens boot moest ik 2 modules weghalen wat de piep geluidjes wel verhielp. Nu heb ik 1-1-0-0
Ik heb geen D partitie, bedoel je daarmee een lege partitie? Dus dan kan ik de image ook niet maken

@ NitroX infinity, niet per se, het kan alles zijn opzich. Ik denk niet dat ik bsods kreeg voordat ik een ssd had. Dus het zou ook aan de ssd liggen.

@ Madrox, ik wil dat wel doen alleen ben ik daar niet zo handig in, dus ik wacht tot ik assistentie kan krijgen daarvoor. Maar ik moet dus sowieso windows herinstalleren?

Ik vrees alleen dat een herinstallatie niet gaat helpen omdat upgraden naar win 10 ook niet geholpen heeft. Bovendien is er kans dat ik een bsod krijg tijden de herinstallatie wat ook misschien tot problemen kan zorgen.

Als ik denk dat het aan de grafische kaart ligt, kan ik die gewoon ontkoppelen zonder problemen? Wat zijn de volgende stappen die ik moet nemen om te kijken of het aan de grafische kaart ligt?

[ Voor 18% gewijzigd door twizz op 12-08-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Het programma BlueScreenView geeft aan dat het aan een driver ligt genaamd ntoskrnl.exe

Bij de verschillende BSOD's met verschillende foutmeldingen komt de crash volgens dit programma door ntoskrnl.exe

Na lang zoeken op google naar hoe ik het moet fixen is er alleen de volgende oplossing: nieuwe ram kopen. Helaas geven ze in de topics op verschillende fora niet aan of het daadwerkelijk heeft geholpen.
Maar ik denk dat er niks anders op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik zet mijn geld ook op een driver probleem. Misschien moet je is een kale windows 10 installeren en dan geen aparte drivers en software installeren maar gewoon is een dagje laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
Na veel testen blijkt het dat 3 van de 4 ram modules de oorzaak lijken te zijn. Het ligt in elk geval niet aan de slot zelf dus hoef niet een nieuwe moederbord te kopen. Softwarematig ook nog niks kunnen vinden. Mn pc draait nu op 1 module van 2gb ddr2 ram, en heb twee dagen geen bsod gehad (hoera).

Dus nu ga ik even kijken of ik nog ergens ddr2 800mhz kan kopen van hetzelfde merk of toch maar een nieuwe processor/moederbord/ddr4 ram kopen aangezien, gek genoeg, ddr4 goedkoper is dan ddr2 (4gb ddr2=45 euro en 8gb ddr4 is 40 euro).
Pagina: 1