Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook Pro, de A1278 om precies te zijn. Als hij opstart krijg is een gevaren teken op het beeldscherm. Ik had een bootable op een externe harde schijf gedownload en de laptop opgestart met option ingedrukt te houden. Dat krijg ik de volgende schermen die je kunt zien bij de afbeeldingen. Mijn vraag was, wat moet ik nu doen dat hij het weer doet? Hoop dat jullie een oplossing weten!
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/295v60y.jpgAfbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vty5hl.jpgAfbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/27xot5k.jpgAfbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2yk1g20.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Bij dat type kunnen het ongeveer 15 modellen zijn. Heb je een EMC nummer voor ons? Dit klinkt een beetje als een ram probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:45
Toevallig een Early 2011 model? Ik hoop het wel een beetje voor je :)
Check deze link.

Mocht dat niet het model zijn wat je hebt dan helpen we je natuurlijk ook graag verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De videoproblemen uiten zich op andere manieren, niet met een kernel panic.

Haal het geheugen er eens uit en test met verschillende reepjes geïnstalleerd, begin met 1 reepje en sluit uit of er 1 stuk is.

Koppel intern zoveel mogelijk af wat niet beslist nodig is om op te starten/te gebruiken. Puur om uit te sluiten wat wel en geen invloed heeft op het goed opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:23:
Bij dat type kunnen het ongeveer 15 modellen zijn. Heb je een EMC nummer voor ons? Dit klinkt een beetje als een ram probleem.
Het serienummer is C02GPUVFDV13 , de contains FCC ID is QDS-BRCM1055 en de IC is 4324A-BRCM1055 TM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Electromonkey schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:29:
Toevallig een Early 2011 model? Ik hoop het wel een beetje voor je :)
Check deze link.

Mocht dat niet het model zijn wat je hebt dan helpen we je natuurlijk ook graag verder!
Helaas, hij is volgens mij uit 2010. De gegevens die achterop staan zijn: hett serienummer C02GPUVFDV13 , de contains FCC ID QDS-BRCM1055 en de IC 4324A-BRCM1055 TM
Ik hoop dat u mij kunt helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Defect RAM zou mijn eerste vermoeden zijn. Onlangs in mijn 2010 hetzelfde gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:32:
De videoproblemen uiten zich op andere manieren, niet met een kernel panic.

Haal het geheugen er eens uit en test met verschillende reepjes geïnstalleerd, begin met 1 reepje en sluit uit of er 1 stuk is.

Koppel intern zoveel mogelijk af wat niet beslist nodig is om op te starten/te gebruiken. Puur om uit te sluiten wat wel en geen invloed heeft op het goed opstarten.
Ik heb 2 maal 1 reepje eruit gehaald en 1tje erin laten zitten maar het geeft helaas geen verandering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt toch niet stiekem een Niresh Hackintosh schijf gemaakt he? (Lijkt er namelijk op gezien het user icoon) want dat is een slecht plan op een echte Mac. Even een echte uit de app store halen als dit zo is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:29:
Je hebt toch niet stiekem een Niresh Hackintosh schijf gemaakt he? (Lijkt er namelijk op gezien het user icoon) want dat is een slecht plan op een echte Mac. Even een echte uit de app store halen als dit zo is.
Oh ik dacht dat het goed was... Ik heb alleen een goed werkende laptop die loopt op Windows 10. Hoe kan ik het dan het beste downloaden en op de externe schijf zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Oh ik dacht dat het goed was... Ik heb alleen een goed werkende laptop die loopt op Windows 10. Hoe kan ik het dan het beste downloaden en op de externe schijf zetten?
Hackintosh is sowieso tegen de EULA van Apple dus het mag officieel niet en daarnaast zitten er tal van modificaties van drivers in kant en klare oplossingen zoals deze. Waarschijnlijk zal je het via een VM moeten regelen want de 2010 heeft van zichzelf geen internet recovery dacht ik. Anders je Snow Leopard DVD gebruiken, updaten naar 10.6.8 en daarmee El Capitan downloaded.

Edit:

Internet recovery is ook een optie, maar het is in de praktijk sneller om je snow leopard DVD te gebruiken, gezien hij anders sowieso snow leopard voor je gaat downloaden. Toch weer een Gigje of 6-7.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 23-05-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
nelizmastr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Hackintosh is sowieso tegen de EULA van Apple dus het mag officieel niet en daarnaast zitten er tal van modificaties van drivers in kant en klare oplossingen zoals deze. Waarschijnlijk zal je het via een VM moeten regelen want de 2010 heeft van zichzelf geen internet recovery dacht ik. Anders je Snow Leopard DVD gebruiken, updaten naar 10.6.8 en daarmee El Capitan downloaden.
Dit of iemand met een Mac een El Capitan usb stick laten maken en je bent er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26
Als het goed is heb je internet recovery.
Booten met command+r dan zou die wanneer je hem aan een ethernet kabel hangt of verbind met
wifi automatisch de installer moeten downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Is internet recovery niet pas ondersteund bij de 2011 modellen?

Ik zeg CD erin en gaan (CMD+C of Alt key). Installatie van de CD is een stuk sneller dan via internet recovery met die machines.

Daarna zorgen dat er 10.6.8 opstaat en de appstore aanslingeren. Die komt dan vanzelf met el capitan aan. Update uitvoeren en ondertussen lekker een biertje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de antwoorden!! Ik heb de cd erin gedaan en alt key ingedrukt, en dan opstarten met die cd maar nu blijft het Apple logo op het scherm staan en komen er de hele tijd 3 gelijk tonige piepjes achter elkaar wat hij blijft herhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
3 piepjes betekend vaak defect geheugen of harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:42:
3 piepjes betekend vaak defect geheugen of harddisk.
Maar wanneer ik hem zonder deze cd probeer op te starten piept hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Tijd voor een Apple Hardware Test. Naar mijn weten staat die op DVD 2. Daar kan je de diagnostics loslaten op je hardware en weet je gelijk wat er aan de hand is.

Om in AHT te komen moet je de D toets ingedrukt houden bij opstarten.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 24-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dikke kans op kapot ram. Dat is gelukkig eenvoudig te fiksen/ zelf te vervangen.

Dat ie het niet doet zonder dvd erin kan komen dat het een blok ergens achteraan is wat niet wordt aangesproken omdat je hem met normaal booten niet gaat gebruiken. De recoverycd laad alles in het geheugen en heeft dus een minimale hoeveelheid nodig en het kan zijn dat daardoor een error optreed.

AHT kan dit voor je uitsluiten.
Pagina: 1