Recovery cd of een (factory) image van Medion Akoya MD9950

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 20:40
Mijn vraag
Voor een klant ben ik bezig met de herinstallatie van een Medion Akoya MD9950, voordat ik deze ging herinstalleren dacht ik eerst een complete backup te maken (met Ghost). Dit ging echter niet (de laptop kan NIET booten (ook al pas je de bios settings aan |:( ) van een ander medium dan de hdd) en uiteindelijk besloot ik om de HDD eruit te halen en aan te sluiten op mijn pc zodat ik op die manier dus de backup kon maken.

Bij het aansluiten van de hdd bleek deze echter helemaal leeg te zijn :? (de laptop werkte eerst overigens wel nog), dus toen heb ik de hdd opnieuw in de laptop gestoken en hij bootte niet meer (want hij was dus echt leeg). Vervolgens met partitie software een fysieke backup gemaakt van de persoonlijke bestanden en vervolgens met de software Testdisk 7.0 geprobeerd de partitietabel te repareren (wat ook gelukt is, als is het maar gedeeltelijk?).

De data staat er fysiek op, maar toch zit er ergens een fout want hij wilt niet booten (ook de recovery optie werkt niet omdat "de systeemstructuur onjuist is" volgende de recovery software.

Op het internet heb ik tot nu toe (ik heb best wel goed gegoogled) geen factory image gevonden, Medion zelf heeft er ook geen op hun website staan.

Mijn vraag is dus, heeft iemand toevallig een werkende laptop en zou je daarvan een image willen maken en/of de factory image willen doorsturen (stuur me een PM)? Ik zal je voor eeuwig dankbaar zijn! _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
- niet van toepassing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows installeren via installatie CD (werkt niet, hij wilt NIET booten van een ander medium dan de interne hdd)
Geprobeerd de partitietabel te herstellen/partities te openen met:
- Testdisk 7.0
- Paragon Partition Manager
- Partition Find and Mount

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door DaGrooveNL op 22-05-2016 23:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrooveNL
Blijkbaar als je de ESC-knop ingedrukt houd (http://superuser.com/ques...rom-a-cd-on-an-aptio-bios) dan boot hij wel van andere media. Zojuist geprobeerd, echter staat de schijf in GPT modus en ik heb een voorgevoel dat als ik de schijf omzet in MBR en dan Windows installeer, de computer niet zal kunnen booten totdat iemand tijdens het boot proces de ESC-knop indrukt.

Op hoop van zege... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Als je computer niet meer boot als die op MBR staat, dan moet je effe je BIOS instellingen goed zetten. UEFI boot aan of uit. (Uit men hoofd was die altijd uit bij MBR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGrooveNL
Menneke-Bodden schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:46:
ik heb een voorgevoel dat als ik de schijf omzet in MBR en dan Windows installeer, de computer niet zal kunnen booten totdat iemand tijdens het boot proces de ESC-knop indrukt.
Nadat Windows 10 geïnstalleerd was deed de computer gewoon booten (ook een koude start) zonder inbreng van een gebruiker (dus geen ESC knopje rammen). Blijkbaar installeert Windows 10 een soort van UEFI boot tool waardoor dit niet nodig is. Gelukkig, ik ben in ieder geval geholpen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Je hebt waarschijnlijk je Windows 10 als GPT geïnstalleerd. Hierdoor hoef je ook geen aanpassingen te maken in je BIOS. GPT is in deze tijd ook beter dan MBR :P Maar goed hij doet het :)