Toon posts:

Fanbus maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het zoveelste topic over een fanbus is maar dit keer gaat het niet over de voltage schema's enzow. Ik heb al prachtige 3standenschakelaars aangeschaft en de schema's heb ik ook al. Maar hoe krijg je die schakelaars nou het mooiste in zo'n kappie wat normaal voor je cdrombay zit?? ik heb geen dremel ofzow, wel een hoop boren en zagen(allerlei soorten electrisch, vrijwel alles).

hoe o hoe??

greetz Neo

Verwijderd

Aftekenen en boren. En anders moet je je creative mind maar eens laten werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 23:01 schreef _LOSS_ het volgende:
Aftekenen en boren. En anders moet je je creative mind maar eens laten werken. :)
origineel :)
maar knopjes, althans het deel wat door het plaatje heen moet is redelijk groot.....

zal morgen ff paar shots van de schakelaars maken, leuke dingen en goedkoop :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

plak over je plankie wel eerst een dikke reep plakband voor je gaat boren .

is makkeleijker met aftekenen en zorgd ervoor dat je de rest niet beschadigt .

en het voorkomt ook dat je boor gaat vreten in het plastic , laat je boor niet te hard lopen matteriaal is zacht en hoeft dus ook geen hoge boorsnelheid .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

als je waar je de gaatjes wilt hebben schilders plakband plakt kun je daarop aftekenen en dan schiet de boor niet zo makkelijk weg..

Zorg dat als je gaat boren dat je het frontje goed vast zet.. Bij mij hing ie op een gegeven moment aan de boormachine (en draaide dus mee) en toe was het gat zo ver uitgelubberd dat ik het frontje weg kon gooien!!!

suc6

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:04 schreef talin het volgende:
plak over je plankie wel eerst een dikke reep plakband voor je gaat boren .

is makkeleijker met aftekenen en zorgd ervoor dat je de rest niet beschadigt .

en het voorkomt ook dat je boor gaat vreten in het plastic , laat je boor niet te hard lopen matteriaal is zacht en hoeft dus ook geen hoge boorsnelheid .
damm ik was te laat!! :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

Op zondag 24 juni 2001 23:07 schreef Xtreem_Machine het volgende:

[..]

damm ik was te laat!! :)
en nog met tiepvouten ook ;)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Je kan ook 1 gaatje boren en dan met een figuurzaag in dat gat gaan en dan langs de lijnen gaan zagen, krijg je ook een mooi (vierhoekig) gat :)

Verwijderd

hmm... een vierhoekig gat van ... bij ... terwijl je alleen een aantal ronde gaatjes nodig hebt...

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 25 juni 2001 12:45 schreef Rude-e het volgende:
hmm... een vierhoekig gat van ... bij ... terwijl je alleen een aantal ronde gaatjes nodig hebt...
DOH! er zijn ook rechthoekige kunststof schakelaars. Van die zwarte die heb ik ook.
Die zien er wel ff mooier uit dan die metalen dingen vind ik.
Ik boor gewoon eerst een flink gat en snij het verder weg met een goed scherp hobby mesje.

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
DOH! er zijn ook rechthoekige kunststof schakelaars. Van die zwarte die heb ik ook.
Die zien er wel ff mooier uit dan die metalen dingen vind ik.
--------------------------------------------------------------------------------

Dat bedoel ik, die heb ik ook ;)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Tja, of een Dremel. BTW, nep (kloon) Dremels zijn al voor zo'n 40-60 gulden te krijgen en je kan gewoon de originele Dremel onderdelen gebruiken :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 12:45 schreef Rude-e het volgende:
ik heb dus van die vierhoekige 3standenschakelaars. Het schema heb ik ook wel uitgedacht zodat het me het minste werk gaat kosten. Gewoon de fans op de normale aansluitingen laten zitten, en dan alleen de grounddraad doorknippen en op de middelste poot van de schakelaar zetten. De 12V draad van de fan laat ik gewoon via de normale aansluiting lopen. Zo kan ik ook bv mn cpu en gforcekoeler gaan regelen volgens mij(?), terwijl ik het toerental kan uitlezen. Aan de kant waar stand I zit komt de 5V draad, en stand II koppel ik een normale ground draad aan. volgens mij moet dit zo werken en ik ga straks boren en afplakken :)

als ie af is post ik de piccies wel ff. Er komen misschien nog wel leds tussen, ik heb 17mm tussen de schakelaars zitten dus dat moet wel gaan lukken. Bedankt jongens, tot straks met neo's fanbus :P.

ps. klopt dit verhaal van de draden zo??

Verwijderd

Topicstarter
^up^

klopt dit wat ik denk?

Verwijderd

wie weet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 19:31 schreef The_Killing_Guide het volgende:
wie weet
o yes wat een antwoord zeg :(

weet iemand hier meer van?? kan dit wat ik wil? alleen de ground doorknippen van de fan, de andere(rode) draad krijgt inmiddels 12V aangeleverd... volgens mij moet dit kunnen maar ik ben een n00b met electronicadingen bouwen.... :)

Verwijderd

Topicstarter
ff omhooghalen, niemand???? aub kan iemand me even zeggen of dit gaat ja/nee?

thx, Neo

Verwijderd

Topicstarter
hijs af!!! morgen post ik ff wat piccies ervan als k FOP32 en nog wat zut heb!

merci beacoup voor de hulp, en tot morgen met de pics!

Verwijderd

we staan te springen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 17:22 schreef iFc-Freaky het volgende:
we staan te springen
:P

misschien dak vanavond ff wat shotjes maak en morgen icm de fop.... tot straks dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
en hier dan eindelijk de pics. Belabberde kwaliteit, maar bedank daar mn tv-kaart maar voor..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/fanbus1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/fanbus2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/fanbus3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/fanbus4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/fanbus5.jpg
Pagina: 1